Oude Brikken ---> Dobbel Rit ---> 18 september 2011

Paul_K

MF veteraan
22 jul 2009
13.581
2
Westzaan
Oude Brikken ---> Dobbel Rit ---> 18 september 2011

Dice_wallpaper_1280x1024_by_scogs.jpg

Wat is een OBT :?
OBT = Oude Brikken Tour
Een oude brikkentoer kenmerkt zich door de voorliefde voor klassieke en oudere motoren die door hun liefhebbende eigenaren rijdend worden bereden en onderhouden. De een een pareltje, de ander een functionele toermachine. Het tempo bij deze ritten is niet hoog, waardoor het voor alle rustige rijders goed en leuk rijden is. Nieuwe supersports en ander snel werk vallen uit de toon, tenzij voorzien van matzwart en een McDonalds Dienblad als kuipruit.

Wat is een Dobbel Rit :?
1. Starten op één punt (het verzamelpunt)
2. Geen GPS, wel een ouderwetse kaart
3. Maak groepjes van 4/5/6 personen (onderling regelen), handig is om minimaal één kaartlezer in de groep te hebben
4. Zie de kaart voor de zes genummerde plaatsen
5. Gooi de dobbelsteen, rij naar dat plaatsje en vul je formuliertje in
6. Herhaal stap 5, tot dat je alle plaatjes hebt gehad én weer nummer 1 dobbelt voor het begin/eindpunt
7. Keer terug naar het verzamelpunt
Wat je krijgt is dat niemand van iemand weet waar ze uithangen, een route die je nooit verwacht had, je nog eens moet keren, onderweg veel gezwaai naar andere groepjes en een hoop hilariteit.

Moet ik zelf nog iets meenemen :?
Ja, je moet zelf kaarten (detailkaarten zijn erg handig) en dobbelstenen meenemen.

Wanneer is de rit :?
Zondag 11 of 18 september

Hoe laat en verzamelen we :?
Vanaf 10.30, bij de McDonalds van Meerkerk

Hoe laat gaan we rijden :?
Vanaf 11.00 uur beginnen we met rijden

Hoe laat zijn we klaar :?
Om 16:00 wordt iedereen verzocht terug te keren, om half 5 zullen we alles wel weer compleet hebben, beetje napraten en 17.00 is de dag wel op z'n einde en kan iedereen zijn/haar weg richtig huis of garage vervolgen :]

Hoe lang is de rit :?
Vanaf 55 kilometer, extra kilometers zijn afhankelijk van je geluk en vaardigheid met de kaart :j

Welke regels zijn er bij het rijden :?
Eigenlijk alleen maar regels die heel vanzelfsprekend zijn, starten met volle tank, gedraag je netjes, meld je af als je weg wilt, eigen risico, niet pushen en de gebruikelijke fatsoensnormen in het verkeer. We hebben geen erkenning voor zij die als eerste terug zijn, het is en blijft een lekkere rustige oude brikken rit :] . En niet vals spelen met dobbelen natuurlijk :+

Hoe schrijf ik me in :?
Geef maar een gil in het topic of stuur mij een PB'tje. Geef aub ook aan of je beschikbaar bent als kaartlezer (nee, geen GPS :N ) en welke datum je voorkeur heeft.

zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden :?
JA! zoals je zult begrijpen is het niet onverstandig om je BRAVOK nog eens na te kijken. Dit in verband met een goede technische staat van je motor :+ . Neehoor, als brikker mag je gerust met een rokend, olie-spuitend zweetblok aankomen zetten, hoort allemaal bij de charmes van deze ritten. Sleutelen onderweg kan dan ook prima :Y .

Valt er nog wat te winnen :?
De erkenning voor:
-Meest gereden kilometers (lees: zij die niet naar Las Vegas moeten gaan)
-Lucky #7 ---> voor zij die het meeste geluk hadden met dobbelen (lees: minst gereden kilometers)
-Prutsende Pendel Peleton ---> steeds heen en weer rijden tussen twee dezelfde plaatsen, zonder een steek verder te geraken
-Team Terras Tijger ---> voor hen die het zat waren en op het terras alternatieve dobbelspelen hebben gespeeld onder de zon
-Vrolijk Verdwaalde Vrienden ---> konden het niet vinden, compleet te weg kwijt, bordjes Berlijn 5km gezien, maar de hele dag een vrolijke glimlach gehad *D
-Handige Harrie's ---> meeste tijd stil gestaan om een technisch mankement te verhelpen
-Gouwe Ouwe's ---> groep met gemiddeld de oudste motoren

dis_donker.jpg









Waar gaan we rijden :?

Neem detailkaarten mee of print deze kaart uit om te navigeren! Plaatsjes staan tezamen met hun nummering ook in het kaartje. Liefhebbers kunnen me mailen voor een PDF versie :)

De plaatsjes:
1. Meerkerk (McDonalds als begin-/eindpunt)
2. Goudriaan
3. Giessen-Oudekerk
4. Gorinchem (tip: aan het water kan je lekker eten)
5. Vuren
6. Oosterwijk

Detail kaartje:
OBDR2011%252520detail.jpg

*Tip: klik op het plaatje voor groot formaat, deze kan je ook scherp genoeg printen op A4

Grof kaartje:
OBDR2011%252520grof.jpg

*Tip: klik op het plaatje voor groot formaat, deze kan je ook scherp genoeg printen op A4







De aanmeldingen

11 :Y 18 :Y Paul_K (beschikbaar als kaartlezer)
11 :Y 18 :Y Nitromax
11 :N 18 :Y Rutgertje (kaartlezer in de bak van Nitromax )
11 :N 18 :Y Paprikapoeder
11 :? 18 :? Dolfijneflipper
11 :? 18 :? Gjvh
11 :N 18 :? Sandertje (kaartlezer :? )
11 :? 18 :? kleintje_b
11 :Y 18 :? jansen007
11 :Y 18 :Y Mr Q
11 :? 18 :N Nohome
11 :Y 18 :Y Remond_FRL
11 :Y 18 :N Voormast
11 :N 18 :? MacReal
11 :? 18 :? E.G.J.
18 :N @anne (Bosatlas, editie 1973, Het Beste Boek voor de Weg, Toeristische Altas voor Nederland van de ANWB, Stratenboek Nederland)
18 :? Blue eye
18 :Y kawamichel
18 :Y vrouw kawamichel
18 :? BBosk









Pre-Meets

Pre-meetings zijn bedoeld voor mensen uit dezelfde regio die graag samen verzamelen en dan naar het startpunt rijden. Mocht je je willen aanmelden voor één van de onderstaande pre-meets, dan kan je mij (Paul_K) een berichtje sturen of een gil in het topic geven. Nieuwe pre-meets kunnen op dezelfde manier aangemeld worden.

Pre-Meet Amsterdam Foodstrip
Verzameltijd:
vanaf ??
Vertrektijd: ?? uur
Locatie: Google Maps
Aanmeldingen pre-meet:
- Paul_K (voorrijder)
- jansen007

Pre meet Amsterdam gaat niet door. Mocht je nog willen, stuur me even een PB










Beeldmateriaal

Wimis on in "Oude Brikken ---> Dobbel Rit ---> 18 sep..."

Stray cat in "Oude Brikken ---> Dobbel Rit ---> 18 sep..."

@nne in "Oude Brikken ---> Dobbel Rit ---> 18 sep..."

Wedstrijdverslag: Paul_K in "Oude Brikken ---> Dobbel Rit ---> 18 sep..."
 
Laatst bewerkt:
Topic gaat in de favorieten :Y
Moet nog even nagaan hoe of wat, mijn geheugen zegt iets te hebben rond die tijd maar mijn kalender heeft niks staan :/
 
Tof *O*
[me]PP pakt agenda[/me]
11september :N
18september :Y

En ben niet zo goed in kaartlezen :/
[me]PP gaat voor de erkenningen voor Meest gereden kilometers, Prutsende Pendel Peleton, Vrolijk Verdwaalde Vrienden en uiteindelijk voor Team Terras Tijger :Y [/me]
 
Laatst bewerkt:
als het de 18de is lijkt het me wel wat. De week ervoor ben ik aan het duiken op gran canaria. :Y


Maare, als max met het span gaat en ik ga ik de bak dan kan ik kaartlezen, formuliertje invullen ed tijdens het rijden. Dan zijn we een stuk sneller. :Y



oja en ik kan goed kaartlezen :Y
9 jaar min def...dus :P

Maar jij bent toch al jaren de weg kwijt? :?













:+
 
Ahh, ja, als je 'm anders leest staat er inderdaad duidelijk een ovb'tje ;) . Geheugen had alleen het 'even melden' opgeslagen, ben nog jong, maar nu al een brikkig geheugen :') . Maar de lieve schat van een kleintje b staat erbij hoor *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan