Freaky-Guy
MF veteraan
Naked GS500R Project
Nadat een aantal personen uit het GS-topic geïnteresseerd zijn in waar ik nu allemaal mee bezig ben, heb ik een project topic aangemaakt. Niet dat dit een echte streetfighter is, maar dit is wel het subforum waar alle verbouwde motoren staan (uitgezonderd de brikken).
Allereerst wil ik even melden dat alle foto’s telefoonkwaliteit zijn, dus stoor je aub niet teveel aan de kwaliteit.
Toen ik mijn GS kocht, stond hij er zo bij:
Na een aantal ritjes besloot mijn GS ermee op te houden op de snelweg, brandstofleidingen verstopt. Toen had ik nog niet zoveel sleutelverstand, dus naar Motoport om het op te lossen. Ik had ook nog een probleem met de accu die niet bijgeladen werd, en mijn voorvorkkeerringen waren lek. Al met al een leuke rekening
Twee maandjes later leek het me vet om er een superbikestuur op te zetten, dus zo gezegd zo gedaan:
Tijd zo rondgereden wat best lekker reed
Inmiddels 2 á 3 weken geleden een Arrow dempertje gekocht van een Triumph, omdat ik vond dat er wat meer gebrul uit die 2-cilinder moest komen. Demper opgehaald, gelijk eronder geknutseld bij mijn oude stageadres:
Thanks to StarTwin voor het lassen.
Het leek mij wel relaxed en sportief staan om een rearsetje erop te monteren, dus 1 gescoord op Ebay voor een zacht prijsje:
Als hij binnen is eens kijken of we die eronder kunnen knutselen.
Bandjes zijn een beetje op, dus er moesten nieuwe banden komen. Laat Gixxer-Bassie nou nog witte velgen hebben liggen met zo goed als nieuwe BT45’ers erop, dus die gekocht (was goedkoper dan splinternieuwe banden). Laten soepen in het soeptopic hier op MF:
Ziet er lekker sportief uit. Gisteren kwam ik erachter dat de velg wat lakbeschadigingen heeft, dus die laat ik waarschijnlijk coaten.
Niet gelijk er onder gegooid, omdat ik geïnspireerd raakte door dB-tje en Rijkwessel met hun verbouwde GS’en. Voornamelijk de USD-vork vind ik een hele (optische) verbetering.
Knoop doorgehakt en dit moest ook bij mij komen.
Dus ik had net als hun een RS125 vork, klauw en dergelijke aangeschaft, maar dit bleek prut te zijn
Balhoofd had een klap gehad (was op een bepaald punt 53mm ipv 54mm).
Beschadigde voorpoten set 1:
Beschadigde voorpoten set 2:
Had al spullen aangeschaft om de voorpoten te reviseren (keerringen lek), maar besloten om dit niet te gaan gebruiken.
Ondertussen wat spulletjes besteld om kleppen te stellen:
Afgelopen dinsdag een GSX-R 750 USD opgehaald uit ’90, zodat we ook wat beter kunnen remmen. Verdomme de volgende dag fucking spierpijn omdat ik met het OV moest (geen autorijbewijs, vrienden naar stage + ouders die niet konden meerijden).
Compleet voorvorkje met klauwen en rempomp:
Hij is een beetje verweerd, dus ik denk dat lichtjes ga polijsten. Of weet iemand een makkelijkere oplossing?
Laat de originele GS500 velgen nu mogelijkheden hebben om 2 schijven te monteren i.p.v. 1, dus ik hoef geen andere velg aan te schaffen.
Dus gekeken welke remschijven op deze velg passen en dat zijn schijven van:
- Een 750 gixxer uit ’88-‘95
- Een 1100 gixxer uit ’89-‘96
Heeft iemand nog 2 goede schijven liggen?
Die schijven moeten uiteraard uitgelijnd worden in de remklauwen, dus even een tekeningetje gemaakt:
Links kan niet want de pasrand valt weg in de originele pasrand, rechts zou kunnen maar dat is wat moeilijker om te draaien/frezen zonder verdeeltafel (gatenpatroon van 5).
Dus besloten om 4 busjes te draaien die tussen de remklauwbevestiging komt, zodat de remklauwen verder naar binnen komen te staan.
Vandaag ga ik kijken of ik de wielbussen al kan draaien op stage. Dan kijken of ik maandag de wielas op kan halen bij iemand en kan ik het alvast passen.
Op ebay zag ik een leuk tellertje voorbij komen, de Motogadget mini:
Op geboden, maar helaas bleek vandaag dat de verkoper hem eraf heeft gehaald. Nieuw vind ik hem te duur, dus op zoek naar iets anders (kleins).
Toekomstplannen:
- Breder achterwiel (eerst deze nieuwe band oprijden)
- Ander kontje (zit te denken aan een SV nieuwe type kont)
- Staalomwonden remleidingen voor + klein remvloeistofreservoir
Volgende week en die week daarop heb ik een meeting, dus ik wil eerst nog zo rond blijven rijden. Heb ik nu nog even de tijd om wat spulletjes te verzamelen (tellertje e.d.) en de voorvork op te knappen. Na de meetings heb ik nog ongeveer 4 weken tot Luxemburg, dus tijd genoeg lijkt me.
Nadat een aantal personen uit het GS-topic geïnteresseerd zijn in waar ik nu allemaal mee bezig ben, heb ik een project topic aangemaakt. Niet dat dit een echte streetfighter is, maar dit is wel het subforum waar alle verbouwde motoren staan (uitgezonderd de brikken).
Allereerst wil ik even melden dat alle foto’s telefoonkwaliteit zijn, dus stoor je aub niet teveel aan de kwaliteit.
Toen ik mijn GS kocht, stond hij er zo bij:
Na een aantal ritjes besloot mijn GS ermee op te houden op de snelweg, brandstofleidingen verstopt. Toen had ik nog niet zoveel sleutelverstand, dus naar Motoport om het op te lossen. Ik had ook nog een probleem met de accu die niet bijgeladen werd, en mijn voorvorkkeerringen waren lek. Al met al een leuke rekening
Twee maandjes later leek het me vet om er een superbikestuur op te zetten, dus zo gezegd zo gedaan:
Tijd zo rondgereden wat best lekker reed
Inmiddels 2 á 3 weken geleden een Arrow dempertje gekocht van een Triumph, omdat ik vond dat er wat meer gebrul uit die 2-cilinder moest komen. Demper opgehaald, gelijk eronder geknutseld bij mijn oude stageadres:
Thanks to StarTwin voor het lassen.
Het leek mij wel relaxed en sportief staan om een rearsetje erop te monteren, dus 1 gescoord op Ebay voor een zacht prijsje:
Bandjes zijn een beetje op, dus er moesten nieuwe banden komen. Laat Gixxer-Bassie nou nog witte velgen hebben liggen met zo goed als nieuwe BT45’ers erop, dus die gekocht (was goedkoper dan splinternieuwe banden). Laten soepen in het soeptopic hier op MF:
Niet gelijk er onder gegooid, omdat ik geïnspireerd raakte door dB-tje en Rijkwessel met hun verbouwde GS’en. Voornamelijk de USD-vork vind ik een hele (optische) verbetering.
Knoop doorgehakt en dit moest ook bij mij komen.
Dus ik had net als hun een RS125 vork, klauw en dergelijke aangeschaft, maar dit bleek prut te zijn
Balhoofd had een klap gehad (was op een bepaald punt 53mm ipv 54mm).
Beschadigde voorpoten set 1:
Beschadigde voorpoten set 2:
Had al spullen aangeschaft om de voorpoten te reviseren (keerringen lek), maar besloten om dit niet te gaan gebruiken.
Ondertussen wat spulletjes besteld om kleppen te stellen:
Afgelopen dinsdag een GSX-R 750 USD opgehaald uit ’90, zodat we ook wat beter kunnen remmen. Verdomme de volgende dag fucking spierpijn omdat ik met het OV moest (geen autorijbewijs, vrienden naar stage + ouders die niet konden meerijden).
Compleet voorvorkje met klauwen en rempomp:
Laat de originele GS500 velgen nu mogelijkheden hebben om 2 schijven te monteren i.p.v. 1, dus ik hoef geen andere velg aan te schaffen.
Dus gekeken welke remschijven op deze velg passen en dat zijn schijven van:
- Een 750 gixxer uit ’88-‘95
- Een 1100 gixxer uit ’89-‘96
Heeft iemand nog 2 goede schijven liggen?
Die schijven moeten uiteraard uitgelijnd worden in de remklauwen, dus even een tekeningetje gemaakt:
Dus besloten om 4 busjes te draaien die tussen de remklauwbevestiging komt, zodat de remklauwen verder naar binnen komen te staan.
Vandaag ga ik kijken of ik de wielbussen al kan draaien op stage. Dan kijken of ik maandag de wielas op kan halen bij iemand en kan ik het alvast passen.
Op ebay zag ik een leuk tellertje voorbij komen, de Motogadget mini:
Toekomstplannen:
- Breder achterwiel (eerst deze nieuwe band oprijden)
- Ander kontje (zit te denken aan een SV nieuwe type kont)
- Staalomwonden remleidingen voor + klein remvloeistofreservoir
Volgende week en die week daarop heb ik een meeting, dus ik wil eerst nog zo rond blijven rijden. Heb ik nu nog even de tijd om wat spulletjes te verzamelen (tellertje e.d.) en de voorvork op te knappen. Na de meetings heb ik nog ongeveer 4 weken tot Luxemburg, dus tijd genoeg lijkt me.
Laatst bewerkt: