Ben je snel uitgekeken op een Monster 620 ?

Flavio

MF'er
27 aug 2003
65
0
's-Gravenhage
Mijn vriendin en ik willen graag de dag nadat we ons rijbewijs hebben een Ducati Monster kopen (zeker na de Monsterdag gisteren). We hadden in eerste instantie het plan opgevat om 2 nieuwe Monsters 620 S I.E. te kopen. Nu las ik laatst in een topic dat iemand het advies gaf om gelijk een M900 (nu dus een 1000 I.E.) te kopen, omdat je na een jaartje op een 620 uitgekeken bent. Ik weet dat er meerdere topics over dit onderwerp geweest zijn, maar daar wordt deze specifieke vraag niet beantwoord. Gaan wij lang genoeg lol beleven aan de M620 ? Kun je makkelijker/ sneller/ beter leren rijden op een 620 dan op een zwaardere ? Wellicht kunnen M620 rijders en andere Monsterrijders (en dat zijn er veel op dit forum) ons meer duidelijk verschaffen... Gaarne uw mening... Bij voorbaat onze dank :}
 
Monster 620Sie is echt wel een funbike en ideaal om mee te beginnen rijden, maar het spijt me ook een (heel klein) beetje dat ik niet net iets krachtiger gekocht heb zoals een M900 ... maar je kan er volgens mij zeker de eerste paar jaar genoeg plezier aan beleven ... en de opstap naar iets zwaarder is natuurlijk des te leuker als je van een 620 komt he :)

Pluspunt van de M620 is vooral dat je je geen zorgen hoeft te maken dat z'n achterwiel een stap opzij zet door overenthousiast gasgeven, of dat je al wheely-end de straat overvliegt door een foute reactie ... en op bochtenbaantjes tellen de pk's niet echt, maar eerder koppel en wendbaarheid, en kan je alsnog veel SS achter je laten :P
 
Maar als je toch een splinternieuwe gaat kopen, leg dan een beetje meer op tafel voor een M800 of een M1000, daar ga je uiteindelijk langer op rijden.
 
Ik ken iemad die op een SS600 rijdt, das hetzelfde blok (bijna dan) hij is er best wel op uit gekeken na een jaar. Maar dat heeft waarschijnlijk vooral te maken met zijn drang om sportief te rijden. Als je eenmaal wat verder bent met je rij kwaliteiten dan kan het natuurlijk wel saai worden als je (bijna) elke bocht volgas kan uitacceleren. Als je die drang minder hebt valt het allemaal wel mee. Sturen doet zo'n lichte motor natuurlijk wel als een dolle. En qua top zit het ook wel goed.

Aangezien het prijsverschil tussen een 620 en een 1000 aanzienlijk is zou ik toch es naar wat andere merken kijken. Je geeft evenveel uit, hebt een hoger vermogen en een gelijk gewicht. Wat Daarbij ook het voordeel van lagere onderhoudskosten mee brengt. Wat dat betreft is een ducati gewoon wat duurder.
(Bijvoorbeeld: SV650 naked, Nieuwe Fazer600 naked, Honda CB600 hornet)

Aan de andere kant kan je ook gewoon voor die monster gaan en 'm weer inruilen als je der genoeg van hebt. Dan moet je alleen wel zorgen dat je niet ontzettend veel kilometers maakt. (als je dat van plan bent zou ik hoe dan ook geen ducati kopen)

Maar qua beginnersfiets is het zeker geen slechte keuze, denk ik.
 
Op maandag 01 september 2003 13:11 schreef Flavio het volgende:
Nu las ik laatst in een topic dat iemand het advies gaf om gelijk een M900 (nu dus een 1000 I.E.) te kopen, omdat je na een jaartje op een 620 uitgekeken bent.Kun je makkelijker/ sneller/ beter leren rijden op een 620 dan op een zwaardere ?
Er is nóg een tussenweg: M800. Toentertijd heb ik op zowel de 800 als de 1000 even kort (proef)gereden. De 1000 stuurt misschien een klein beetje zwaarder in schuine bochten; heeft waarschijnlijk met de iets bredere achterband te maken. Qua vermogen is het verschil groot – groter dan op papier.

Naar het gegeven dat je net begint met rijden, zou ik niet al te zeer kijken: een Monster is erg vergevingsgezind. Waar ik zelf wel naar keek, was dat je met een 1000 direct een forse stap neemt. Wil je – zoals ik zeer waarschijnlijk – na een jaar of 2 overstappen op iets anders, dan kom je ook in vrij kostbare regionen terecht.
Overigens lijkt een 620 mij wat mat – ook voor een starter. Dat je hierop evt. sneller of beter leert rijden, lijkt mij onzin.
 
Maar als je toch een splinternieuwe gaat kopen, leg dan een beetje meer op tafel voor een M800 of een M1000, daar ga je uiteindelijk langer op rijden.
of je er uberhaupt langer op gaat rijden is persoonlijk, ik ben na een paar jaar op welke motor dan ook uitgekeken en dan heeft investeren in de toekomst geen zin.

gewoon iets kopen wat nu bij je past en over een jaar of wat zie je wel weer verder. kun je dan weer helemaal opnieuw beginnen met genieten.

ik ken velen die de 750 prefereren boven de 900, en die hebben zat ervaring.
 
Op maandag 01 september 2003 13:47 schreef GuZ het volgende:ik ken velen die de 750 prefereren boven de 900, en die hebben zat ervaring.

Waarom is dat dan ? Is de motor lichter ? Stuurt hij soepeler ? Nog zo'n vraag: Zou je een nieuwe 800/1000 kopen of een 900 (met injectie) van een jaar of 2 jaar oud ? Wat is het verschil ?
@Appie, waarom heb je uiteindelijk voor die 800 gekozen en toch niet voor de 1000 ? Was hij het prijsverschil niet waard ? (scheelt dat zoveel dan ?)
 
Hoi, ben dus in het bezit van een 1000s i.e. en heb ervaring met de 750 daar m'n meissie er 1 heeft gereden.... De 750 (nu 800 i.e.) is om te beginnen een prima fiets, lekker sturen en genoeg kracht om een SS600 zoek te rijden op een bochtige weg... Op het lange end red je het natuurlijk niet, maar een Monster is ook niet gemaakt om constant met 170 over de weg te knallen.

De 1000s i.e. heeft zoveel power, dat geloofde ikzelf niet. Ik heb in het korte verleden 996 en 998 gereden en ik sta te kijken van het 1000 blok. Perfect, maar misschien TE om mee te beginnen.
Is ook niet te vergelijken met een 900 i.e.

Dus als beginners fiets zou ik gaan voor 620 of 800, waarbij de 800 dus net iets meer heeft, wat je heel gauw gaat aanspreken.

Succes...
 
Waarom is dat dan ? Is de motor lichter ? Stuurt hij soepeler ? Nog zo'n vraag: Zou je een nieuwe 800/1000 kopen of een 900 (met injectie) van een jaar of 2 jaar oud ? Wat is het verschil ?
@Appie, waarom heb je uiteindelijk voor die 800 gekozen en toch niet voor de 1000 ? Was hij het prijsverschil niet waard ? (scheelt dat zoveel dan ?)

Prijsverschil niet waard? :) Totaal andere bike wat power betreft.... :+
 
Op maandag 01 september 2003 14:03 schreef Flavio het volgende:
@Appie, waarom heb je uiteindelijk voor die 800 gekozen en toch niet voor de 1000 ? Was hij het prijsverschil niet waard ? (scheelt dat zoveel dan ?)
Bij de koop had ik niet de illussie dat ik met deze motor nou een huwelijk voor het leven sloot ofzo. Guz gaf het ook al aan; na een paar jaar willen velen toch wat anders. Het blijft toch een soort verkapte hobby.
Ik zag het dus niet als een investering en vond het op dat moment wel welletjes. Ook financieel: het verschil is, naar ik meen, iets van 1500 euro. Tja, en dan heb je nog geen setje andere uitlaten (ca. 800 euro).
Laat je niet te zeer imponeren door al die pk-praat; 'tis echt wel zat.
 
Hartstikke bedankt voor de info :} Het is natuurlijk ook een kwestie van proefrijden, maar ervaringen van andere rijders zijn natuurlijk zeer nuttig. Het is toch handig om te weten wat je van tevoren moet sparen (bijv. 2x 800 met termi's en luchtfilter... waanzinnig geluid :9~ )
 
Hartstikke bedankt voor de info :} Het is natuurlijk ook een kwestie van proefrijden, maar ervaringen van andere rijders zijn natuurlijk zeer nuttig. Het is toch handig om te weten wat je van tevoren moet sparen (bijv. 2x 800 met termi's en luchtfilter... waanzinnig geluid :9~ )

Zijn geen Termignoni's meer, is voor alle nwe types REMUS geworden.... Maar evengoed een heerlijk geluid!!! Weet er alles van.... :+
 
Hartstikke bedankt voor de info :} Het is natuurlijk ook een kwestie van proefrijden, maar ervaringen van andere rijders zijn natuurlijk zeer nuttig. Het is toch handig om te weten wat je van tevoren moet sparen (bijv. 2x 800 met termi's en luchtfilter... waanzinnig geluid :9~ )
Gewoon doen waar jij (jullie)het beste lijkt, ook wat de € betreft.

Elke dealer ziet jou (jullie) graag komen, want wie koopt er nu 2 nieuwe Ducs in een keer. :}

En koop ze bij de beste dealer B te O. :)

En wat mijn M900 betreft is allang niet standaard meer.... ook daar koop je een monster voor, al die gadgets, boeken vol..... *D
 
Gewoon doen waar jij (jullie)het beste lijkt, ook wat de € betreft.

Elke dealer ziet jou (jullie) graag komen, want wie koopt er nu 2 nieuwe Ducs in een keer. :}

En koop ze bij de beste dealer B te O. :)

En wat mijn M900 betreft is allang niet standaard meer.... ook daar koop je een monster voor, al die gadgets, boeken vol..... *D

We hebben het helemaal niet over jouw Monster 900 :+

En B te O, is gewoon Biggelaar te Oisterwijk, tel 013 5282329, daar doen we niet moeilijk over :+

En als je ze spreekt, doe je de groetjes van Ducjealmere en Iceman.... wordt er nog een schepje bovenop gedaan wat service etc.. betreft :)
 
dat zou ik zelf dus nooit doen... 2 x dezelfde brommer...

is er niet een ander model (bijv. multistrada?) of mischien een ander merk die beidde aanspreekt?

kun je es op elkaars brommer rijden, leer je nog veel meer van...

neem je gewoon een 620 en een 800 :)

ook weer opgelost, zolang het maar Ducati is :+

Ander merk? is er een ander merk? :+
 
Laatst bewerkt:
Sssjaaaah, om nou in herhaling te gaan vallen...
gezocht: adresje voor Termignoni's

Laat ik nou in de veronderstelling zijn dat we het hier over de nwe typen Monster (2003/2004) hebben, heb ik de verkeerde topic? :)

Het officiele verhaal van Ducati is dus, vanaf de modellen 2003 worden voor de Monster de Performance uitlaten door REMUS gefabriceerd. Remus is trouwens niet een nwe naam voor Ducati, werden al standaard uitlaten door ze geleverd voor diverse andere typen Ducati.
 
Terug
Bovenaan Onderaan