3D ontwerp Bobber/chopper softail

_O- _O- die text in die advertentie:::WHAHAHA!..hardcore chopper :} _O-

Jah pas op! Echter dan dit vind je ze niet.. zelfs inclusief (r) (c) TM enzo..

_O-

Haalt niet weg dat ik dit wel een leuke motor vind :)
 
Laatst bewerkt:
Leuk ontwerp, knap gedaan ook in dat cadprogramma. Single downtube zou inderdaad mooier zijn, maar je zit ook nog met je radiateur. Om een completer plaatje te schetsen zou je die in de beginfase van je ontwerp toch echt mee moeten nemen, evenals andere optisch minder aantrekkelijke zaken zoals kabels, leidingen e.d. Je loopt anders de kans dat het eindresultaat zo tegenvalt. Wat betreft je uitlaten: Kijk eens naar dit concept van de Honda Furious, bij een cleane look hoort wat mij betreft ook een simpel ontwerp voor je uitlaten
full
 
by the way als jij dat ding uitelkaar trekt en je zowiezo die uitlaten gaat verbouwen he.

dan wil ik wel heel graag met jouw van uitlaatsysteem ruilen.mijn vrouw heeft precies dezelfde maar die heeft de vorige eigenaar "open"gemaakt.

maakt voor jou dus in principe niet uit of je ze open hebt of niet,je gaat ze toch verzagen ,maar wij moeten hier voor de tüv prufung(wij wonen in duitsland) een paar orginele hebben en die heb jij.
 
Laatst bewerkt:
@dakota: Mooie motor is dat ook..

Je hebt zeker gelijk met alle kleine onderdelen en de radiator en kabels etc.

Die ga ik ook opmeten en intekenen zodat alles erin zit. De kabels moeten natuurlijk een beetje weggewerkt worden door het frame.

Ik begin daar pas mee als ik mijn tentamens heb gehad, vandaar:).

en qua uitlaat is het natuurlijk een kwestie van smaak. (omdat het frame aan alle kanten bol is, is het denk ik mooier de uitlaten sowieso niet recht te laten lopen, maar in een boog) Alleen hoe lang en welke hoek is de vraag:P.

Als de motor helemaal uit elkaar gehaald is, kan ik beter inmeten enzo.

@sick: Jij wilt mijn originele uitlaat? (ik wilde eigenlijk inderdaad de koppelstukken naar de cilinders overnemen, maar die kan ik zelf ook wel maken denk ik)

dus je zou ze kunnen overkopen.

Bedankt in ieder geval voor alle reacties tot nu toe!
 
@dakota: Mooie motor is dat ook..

Je hebt zeker gelijk met alle kleine onderdelen en de radiator en kabels etc.

Die ga ik ook opmeten en intekenen zodat alles erin zit. De kabels moeten natuurlijk een beetje weggewerkt worden door het frame.

Ik begin daar pas mee als ik mijn tentamens heb gehad, vandaar:).

en qua uitlaat is het natuurlijk een kwestie van smaak. (omdat het frame aan alle kanten bol is, is het denk ik mooier de uitlaten sowieso niet recht te laten lopen, maar in een boog) Alleen hoe lang en welke hoek is de vraag:P.

Als de motor helemaal uit elkaar gehaald is, kan ik beter inmeten enzo.

@sick: Jij wilt mijn originele uitlaat? (ik wilde eigenlijk inderdaad de koppelstukken naar de cilinders overnemen, maar die kan ik zelf ook wel maken denk ik)

dus je zou ze kunnen overkopen.

Bedankt in ieder geval voor alle reacties tot nu toe!
ho wacht jij wil die koppelstukken?
ik heb hier nog een komplete uitlaat (waar dus die koppelstukken aanvast zitten)
hoef je ze niet zelf te maken....ruilen?
 
Laatst bewerkt:
Ja, die stukken die aan de cilinders bevestigd zitten.
Wat voor uitlaat is dat dan? kun je daar een foto van sturen?
 
Ik heb nu de downtube veranderd, maar dat veranderd ook mijn hele vorm van ontwerp.

Opzich vind ik het niet lelijker ofzo.

Wat jullie?

full

full
 
Laatst bewerkt:
hmm nee, dit is het zo ook niet.
Die driehoeks punt in die twee onderste liggende buizen, dat is het écht niet.
En met een dergelijke radiator is een single downtube, naderhand bekeken weliswaar, ook niet zo.

Misschien als je de downtube en liggende buizen wishbone'd ?
 
Ja, dat knooppunt moet sowieso allemaal vloeiend lopen.
Ik zit ook een beetje met die radiator, daarom had ik een dubbele downtube.

Misschien maak ik ook wel een heel nieuw ontwerp:P, er zitten zoveel lompe dingen in.
 
Ja, die stukken die aan de cilinders bevestigd zitten.
Wat voor uitlaat is dat dan? kun je daar een foto van sturen?

mot ik daar eerst weer foto´s van gaan maken:

is precies dezelfde als die jij hebt,alleen heeft de vorige eigenaar de dempers leeggemept,zijn dus "leeg" van binnen
 
mot ik daar eerst weer foto´s van gaan maken:

is precies dezelfde als die jij hebt,alleen heeft de vorige eigenaar de dempers leeggemept,zijn dus "leeg" van binnen

Oke, nou.. dan geloof ik het wel.

Hoe wil je gaan ruilen? (Waar kom je vandaan?)
Wil best elkaar tegemoet komen ergens.

(Duurt nog wel even, want ik moet nog beginnen met demonteren, en dat doe ik pas na mijn tentamens uiteraard:P)
 
Leuk ontwerp, knap gedaan ook in dat cadprogramma. Single downtube zou inderdaad mooier zijn, maar je zit ook nog met je radiateur. Om een completer plaatje te schetsen zou je die in de beginfase van je ontwerp toch echt mee moeten nemen, evenals andere optisch minder aantrekkelijke zaken zoals kabels, leidingen e.d. Je loopt anders de kans dat het eindresultaat zo tegenvalt. Wat betreft je uitlaten: Kijk eens naar dit concept van de Honda Furious, bij een cleane look hoort wat mij betreft ook een simpel ontwerp voor je uitlaten [afbeelding]

Dit vind ik ook echt een mooi ontwerp. (Misschien dat ik hem wel helemaal hierop ga aanpassen)

Kan nu tenminste nog alle kanten op;)
 
Oke, nou.. dan geloof ik het wel.

Hoe wil je gaan ruilen? (Waar kom je vandaan?)
Wil best elkaar tegemoet komen ergens.

(Duurt nog wel even, want ik moet nog beginnen met demonteren, en dat doe ik pas na mijn tentamens uiteraard:P)
heb er ook geen haast mee hoor,heb net(met een geleend uitlaatsetje) weer twee jaar tüv op dat ding.

ik woon in noord duitsland,weet niet waar jij wegkomt?
en anders is tante post ook gewillig he.
 
Tante post beloofd geen eerlijke ruil.

Hoe kan ik dat vertrouwen?

En ik krijg er een slechtere uitlaat voor terug, dus zou ik er wel wat voor willen hebben. (de mijne is nog in perfecte staat)

Ik zou hem bij wijze van ook kunnen verkopen.

Wat wordt het plan dan?
 
Tante post beloofd geen eerlijke ruil.

Hoe kan ik dat vertrouwen?

En ik krijg er een slechtere uitlaat voor terug, dus zou ik er wel wat voor willen hebben. (de mijne is nog in perfecte staat)

Ik zou hem bij wijze van ook kunnen verkopen.

Wat wordt het plan dan?


Geloof niet dat je hoeft te twijvelen aan de betrouwbaarheid van Sick! :N
 
Nee, dat is ook wel zo hoor.
Maar ik wil.hem gerust helpen aan een knappe uitlaat, maar de
kosten hoef ik niet voor op te draaien neem ik aan;).
 
Tante post beloofd geen eerlijke ruil.

Hoe kan ik dat vertrouwen?

En ik krijg er een slechtere uitlaat voor terug, dus zou ik er wel wat voor willen hebben. (de mijne is nog in perfecte staat)

Ik zou hem bij wijze van ook kunnen verkopen.

Wat wordt het plan dan?

wie zegt dat jij te vertouwen bent,straks stuur ik mijn uitlaat aan jouw en zit ik zonder.....wat een gelul. :/
en hoe jouw uitlaat eruit ziet en of het chroom perfect is intreseert me geen reet,het gaat erom dat ze "dicht" zijn ivm de periodieke tüv keuring hier in duitsland(jouw setje komt dan na de keuring netjes in de stelling te liggen)
en ja de mijne zijn niet perfect nee....perfect voor jouw doeleinde aangezien jij zowiezo alleen de aansluitingen gebruiken wil.

weet je wat noem mij eens een fatsoenlijk prijs voor jouw uitlaatset.
 
Laatst bewerkt:
wie zegt dat jij te vertouwen bent,straks stuur ik mijn uitlaat aan jouw en zit ik zonder.....wat een gelul. :/
en hoe jouw uitlaat eruit ziet en of het chroom perfect is intreseert me geen reet,het gaat erom dat ze "dicht" zijn ivm de periodieke tüv keuring hier in duitsland(jouw setje komt dan na de keuring netjes in de stelling te liggen)
en ja de mijne zijn niet perfect nee....perfect voor jouw doeleinde aangezien jij zowiezo alleen de aansluitingen gebruiken wil.

weet je wat noem mij eens een fatsoenlijk prijs voor jouw uitlaatset.

Dat zeg ik ook niet hoor. (ik ben helemaal niet te vertrouwen:P)

Het is voor mij allemaal extra werk, terwijl ik er een slechtere uitlaat voor terug krijg.
En het is natuurlijk zonde om een knappe uitlaat door midden te slijpen, maar voor mij wel het gemakkelijkst;).

Als ik dit doe, is het puur om jou te helpen, niet mezelf. Dat begrijp jij ook wel.

Jij wilt ze graag hebben, dus ik vind dat jij maar moet regelen hoe je ze krijgt.

en @midnight cruiser: Ik heb zelf alles al, dus ook die bochten;).
 
Ga je hem eerst helemaal tekenen? Zou gewoon frame tekenene, bouwen en dan wel zien hoe alles komt tijdens de bouw.

Enne, misschien een idee die uitlaten met sick via pm te regelen ?
 
slapdas waar kom jij weg?

sturen we die pijpen naar elkaar op....nu nog niet doen we van de winter wel.

...zal ik alvast die stukken voor je zagen?hebbie daar ook geen werk van.

en nee jij draait niet voor de kosten op.die zijn uiteraard voor mijn rekening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan