3D Printen van een kunststof kap - hulp gevraagd

Moto65Man

Die hard MF'er
In memoriam
22 mei 2017
764
623
Gouda
Beste MF-ers!

Wie kan mij helpen bij het printen van een kunststof kapje van ongeveer 25 cm lengte.

Zelf ben ik niet in staat daar een tekening van te maken of zo, maar ik heb wel de beschikking over een echt voorbeeld (zie foto).
Ook geen idee of het mogelijk is. Het heeft rondingen aan alle kanten, dus het zal gescand moeten worden denk ik.
(het kapje zit op de Aprilia Moto 6.5 boven de radiator en op de tank aan de voorzijde gemonteerd)

Ik hoop op een reactie van iemand die zelf kan scannen en printen (of bij zijn werkgever)

Groet, Erik
IMG_20201130_123208.jpg
 
er zijn bedrijven die dat kunnen..
ik was/ ben.. er ook mee bezig, maar ik moet iets "nieuws" creëren..
het is nog niet zover..
dus wachten we nog even af..
goegel is je beste vriend, of vriendin.. anders krijg je weer het gendervraagstuk.
en raken we van t één in een politieke discussie waar we niet op zitten te wachten,
er is al ellende genoeg in deze wereld, kijk naar die sukkels in urk, blijkbaar is de cocainehandel stilgelegd en willen ze dat weer omsluipen door de avondklok te negeren..
en dan vanmiddag WEER protesten op t museumplein..

nou je ziet t..
van t één zit je zo in een discussie waar je niet op zit te wachten....


wel allemaal VVD of CDA stemmen straks!

😇
 
Tsja, ik ben absoluut niet thuis in de wereld van 3D dus ik moet mijn weg zoeken. Googlen is mogelijk maar ik weet niet waar ik op moet letten (mogelijkheden). Graag advies naar welke bedrijven ik moet zoeken. Ik heb wel begrepen dat het een kostbare aangelegenheid kan zijn als ik commercieel bedrijven benader, maar ik hoop op een hobby-club of zo iets die wat gereduceerde werken.
 
Als ik dat kapje zo zie zou ik niet aan 3D printen denken. Het lijkt thermoplast. Ik zou een mal van hout of gips maken en daar met vacuum een kopie (of meerdere) van zuigen.
Nog simpeler is met polyester een mal trekken en dan een kopie maken, eventueel van carbon. Als het ding dun genoeg is kan je de mal zelfs vermijden en direct van het origineel een kopie trekken die dan ietsjes groter wordt.
 
Van Sloopmotor afschroeven een idee.
Dat is juist het probleem. Bestonden ze maar die sloopmotoren. Het is van een Aprilia Moto 6.5 en die zijn zo dun bezaaid dat er gevochten wordt om een tweedehands kapje zodra iemand 'm beschikbaar heeft. Niet te vinden dus. (En allang niet meer verkrijgbaar bij Aprilia). Daarom zou 3D printen een uitkomst zijn.....
 
_O- _O-, je hebt het hier over een onderdeel van een moto 6.5, diverse onderdelen zijn van unubtanium gemaakt. :+
@Moto65Man , als je 'm een tijdje kan missen wil ik best een poging wagen een mal te maken en deze van bv carbon na te maken.
Kijk daar had ik nou een beetje op gehoopt!! Ja ik heb er eentje beschikbaar....! Ik heb je een bericht gestuurd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan