bredebeier
MF veteraan
- 9 aug 2003
- 24.691
- 1.961
Zoals gezegd, alles wat met performance verbetering van je 4 kleps boxers te maken heeft kun je hier kwijt.
Zowel single als twinsparks. Vanaf zeg 1998 tot nu toe...[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Interessante foto, kunnen jullie D,r wat meer over vertellen?
Ik wil komend seizoen weer af en toe het circuit op met een 2004 Boxercup. Daarom dacht ik naast alle bestaande aanpassingen op gebied van in- en uitlaatlucht nog rocketsprockets toe te voegen. Heb er al een mail uitgedaan naar Lenny, een of andere gast die ze online verkoopt,maar wat ik tot nu toe weet is dat ze midrange en van onderuit meer koppel en betere motorloop geven,maar bovenin wat kosten in pk,s.
Dus wacht maar even zijn eigen antwoord af of het monteren zin heeft voor mijn doel.
MasterTommy stelt het nog een keer voor...:
Dan zou ik meteen voor andere nokkenassen gaan. Rocketsprockets zijn leuk, nokkenassen heb je meer aan.
bredebeier over verbetering...:
Zoals gezegd, alles wat met performance verbetering van je 4 kleps boxers te maken heeft kun je hier kwijt.
http/www.boxer-performance.com/products.htm ...
Dan zou ik meteen voor andere nokkenassen gaan. Rocketsprockets zijn leuk, nokkenassen heb je meer aan.
Wel combineren met een open uitlaatsysteem, losse K&N's op de gasklephuizen en een andere chip.
Oh simpel, hoger afveren, ander frame, crashbars, en een veeeuul grotere tank en misschien allroad banden?
met open uitlaat kom je assen toch niet op.ofwel dan
alleen andere nokkenassen? wat doet dat met de betrouwbaarheid denk jij? las ergens dat jij bmw deskundige bent tenslotte
heb een staintune klaarliggen, waarom losse k&n,s trouwens als je wellicht meer lucht inbrengt via een snorkel?
of kijk jij daar anderes tegenaan?
Interessante foto, kunnen jullie D,r wat meer over vertellen?
Ga er eens langs, hij kan je wel het een en ander vertellen over het ietsje pietsje sneller maken ve BMW.
Andere nokkenassen doet verder niets met de betrouwbaarheid, verbeterd alleen de ademhaling als het ware. Het scheelt wel in vermogen, de standaard nokkenassen zijn nogal 'tam'. Zolang je geen geintjes uit gaat halen met onstekingstijdstippen en compressie verhogen blijft de betrouwbaarheid zoals bekend met deze blokken gelijk.De 1100S gebruikt geen drukvulling van de luchtfilterkast, dus is de enige beperkende factor de inlaatopening zelf. Ook is het niet zo dat de luchtfilterkast net zoals bij de F800 een flink doorontwikkeld geval is en dat ie zonder niet mooi loopt. De luchtfilterkast is bij de 1100S dan ook simpelweg enkel een bak voor het luchtfilter. Losse K&N filters geven je maximale doorstroom, iets wat je nooit met de originele bak kan behalen.
Enige twee punten waar je rekening mee moet houden bij de losse-filters-oplossing is dat je de inlaatluchttemperatuursensor in het linker filterhuis moet monteren, en dat je een loze ruimte krijgt waar eerst de luchtfilterbak zat.
gaat bredebeier toch voor het maximale...??:
volgens mij heb ik nog een setje hete nokkenassen , ook nog met evt. set vlakkere zuigers,maar jij adviseert die dus niet samen te momteren ?
Ook stoterbusjes liggen er bij...Bulleke had nogal wat liggen
Ga er eens langs, hij kan je wel het een en ander vertellen over het ietsje pietsje sneller maken ve BMW.