Goed bezig?

Easy Rider

MF'er
27 jan 2004
226
0
Brugge
Zo gekocht voor 300 euro:

Honda550cb1.jpg
.

En nu:

Honda_550.jpg
.

En hier 3 weken geleden in Lezennes:

Honda_550_2.jpg
.

Wat vinden jullie ervan? :]
 
Jij bent goed bezig ja :}

Vertel eens wat meer wat je er allemaal eraan gedaan hebt

mensen die CB`s verbouwen zijn altijd goed bezig O-)
 
Dit is allemaal vernieuwd en vervangen:

Roulementen wielen, handvaten, oliefilter (nieuw systeem gemaakt om een oliekoeler te kunnen plaatsen) naaldlagers in balhoofd, bougiekoppen, dichtingen voorvork, aluminium velgen en spaken, snelgashendel en rempomp van een moderne Kawa Z9, binnenbanden, racebanden, remblokken ,zitje, verf en spuitwerk , stalen remleidingen, racenokkenas, oliekoeler (van een oud 2 PK'tje)en de remschijven geperforeerd.

Sorry als ik nog het een en ander vergeten ben!

't was wel niet in 1-2-3 gedaan :) :) :)
 
ziet er zeker goed uit :} ben ook eigenlijk wel benieuwd naar de foto's van het verbouwings proces
 
Op die eerste foto is het al een echte racert })

Maar o wat is ie mooi geworden :9~
Maar een gewone ronde koplamp in hetzelfde rood zou ook zeer mooi geweest zijn.

Voor de rest :} :} :}

ps: welke type is dit juist?
 
Yep,

We zijn met 5 Bruggelingen die alle 5 van een brikje CB500 een racertje gemaakt hebben.
Ik plaats wel een keer een piccie.

Moet je mijn laatste restauratieproject zien gekocht voor 100 euro:

Yamaha500.jpg
.

Nog de bedrading herdoen en hij is ook ver gedaan! 8-) 8-) 8-)

Zo blijven we bezig!!!! :]
 
Is een 500 zo te zien...Maar de mijne wordt mooier B| ( :P )

Netjes hoor...toch ff plaatje oplaan zodat ik e.e.a. kan afkijken. Mijnes wordt echter wel een STUK lager....
 
..heel mooi geworden !! maar ik heb toch een vraag: waarom steekt dat minikuipje zo heeeeel ver uit de maat naar voren ??? ik weet dat je je toerenteller kwijt moet, maar dit is eigenlijk mijn enige punt van ??? verder Avon racebanden ?? hoe rijdt dat nu ?
 
Triaatje:

"De mijne wordt veel LAGER" Hoe ga je dat doen? Mijn moto staat reeds voor en achter op 18" velgen...

Roger Remschijf:

Betreft het kuipje heb je overschot van gelijk. Het was een denkfout om dit zo te monteren.
Het kuipje staat nu sedert verleden week op 2 Tomaselli houdertjes, strak tegen de toerenteller en draait nu mee met de voorvork. Oogt veel mooier!

De racebanden:
Achter: Avon AM22 110/80 VB 18
Voor: Dunlop 2.75/3.75 - 18 KR825
Beide voor "for racing purpuse only" :) :) :)
 
Hi Easy Rider,

Hoezo goed bezig ??? Echt wel !! Mooi gedaan man, even het kwijl van het toetsenbord vegen hierzo.

cu,

John
 
De racebanden:
Achter: Avon AM22 110/80 VB 18
Voor: Dunlop 2.75/3.75 - 18 KR825
Beide voor "for racing purpuse only" :) :) :)
Zeg Easy Rider, d'r zit toch profiel in die banden? Zeg maar is daar wel een beetje aan te komen. Ben nu bezig om Sport Demon van Pirelli aan te schaffen.

Mooie velgjes trouwens, welke breedte maat hebben ze, en natuurlijk het allerbelangrijkste, hoe ben je er aan gekomen ? (Als ik zo vrij mag zijn).

Die 110 achter heeft dat nog een bepaalde reden?
 
Easyrider, dat ziet er redelijk netjes uit. Volgende keer als je nog eens een uitje doet moet je dat maar eens laten weten. Ben je toevallig naar de seventies cycle run geweest in Croix de 18de? Ziet er mooi uit, in elk geval.
 
...als ik even mag bijspringen om alle vragen te beantwoorden: die velgen kan je of zoeken (borrani/akront: zijn wat authentieker, mooier enz..) maar je kan de nieuwe versie van deze opstaande rand, aluminium velg in Schijndel bij Haan Wheels kopen voor ongeveer 120 euro incl.btw.
full


spaken RVS 55 euro
inspaken 25 euro

(dus met lagers, tandwiel en band heb je zegmaar voor: 120+55+25+25+25+125=375 euro een nieuw wiel !!) '( best veel maar o zo mooi..
 
:} :} :} :9~ :9~ :9~

Wel zo een fiets ben ik nu aan het zoeken om op circuit te rijden, met een heel beperkt budget, ik wou eerst wat zwaarder rijden, maar dit moet echt fun zijn, zijn jullie in een club of zo :? , ik woon in Gistel, dus niet zo ver van je deur.
 
Mooi hoor! Ik sluit me aan bij het kuipje-verhaal, maar dat had je al gefixed geloof ik he? Wat is het nou? Een 500 met 550 blok? of een 550? :)

Duhh ok, had er even overheen gelezen...een 550 dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan