Het duurt nog een maand of 10 voordat het zover is helaas. Ik moet toch nog even sparen dus dat is niet echt een probleem.
Ik zie echter op marktplaats wel veel 600cc staan die op kenteken 35kW zijn, zou dit dan nooit problemen opleveren?
GSX-R 600 op 35kw is niet mogelijk daar hij standaard teveel vermogen heeft, je mag max 70kw hebben om het legaal terug te mogen voeren naar 35kw maar dat zijn voor motoren vanaf 2013, het jaar waarin de regel inwerking trede.
als je een GSX-R 600 wilt rijden dan moet je kijken naar een fiets die nog uit de 25kw tijdperk komt en je rijdt dus met 25kw i.p.v. 35kw, dit is dus wel mogelijk
Hoe kom je daarbij? Dit is onzin. Meer dan 70kW, bouwjaar onbelangrijk. Het mag niet, punt.
600cc supersport met 35kw op kenteken kan wel!
Heb zelf een A2 rijbewijs en een yamaha r6 (88kw) met 35kw op het kenteken. Ben ook al aangehouden en dit was het laatste waar ze moeilijk over deden.
Lekker rondrijden op een echte motor. Of je luistert naar de zeurkousen hier die je toch niet helpen en koop je een scooter.
Geldt niet voor iedereen
De fun van een GSX-R is het vermogen. Als je dat niet hebt, waarom wil je dan een GSX-R?
Ik denk trouwens als je zo jong bent dat je dan bij aankoop van een supersport een donorformulier erbij krijgt.
En uit nieuwsgierigheid, hoeveel kilometer is "al wat rijervaring"?
De fun is zeker het vermogen en bij een 35kw begrenzer is dat ook maar 1 boutje.
Dat is misschien illegaal, onverzekerd rondrijden enz... Maar je bent net zo slecht bezig als je met je gsxr legaal het vermogen gebruikt om die fun te krijgen want dat kan in Nederland nergens als je altijd netjes zou rijden.
En waar is de fun in een originele A2 motorfiets. Yamaha r3? Kawasaki z300? Er rijden scooters rondt die sneller gaan en een beetje auto gaat je voorbij. Als leerfiets? Je hebt rijlessen niet voor niks gehad en binnen 3 maanden ben je erop uit gekeken. Gewoon een r6 gsxr 600 halen en rustig rijden.
600cc supersport met 35kw op kenteken kan wel!
Heb zelf een A2 rijbewijs en een yamaha r6 (88kw) met 35kw op het kenteken. Ben ook al aangehouden en dit was het laatste waar ze moeilijk over deden.
Je kan zelfs een r1 op 35kw krijgen. Motor importeren uit Duitsland die op 35kw staat. Via Mobile.de zoeken naar 35kw motor er staat genoeg. Meestal hebben ze ook een sticker met 35kw op de tank of balhoofd van de motor staan. Bij importeren 35kw papieren laten zien en niet 88kw. De 35kw papieren worden als het ware gekopieerd op het nederlands kentekenbewijs. Het is wat meer moeite dan hier beschreven maar zeker de moeite waard en het is mij ook gelukt.
Lekker rondrijden op een echte motor. Of je luistert naar de zeurkousen hier die je toch niet helpen en koop je een scooter.
Geldt niet voor iedereen
Hoe kom je daarbij? Dit is onzin. Meer dan 70kW, bouwjaar onbelangrijk. Het mag niet, punt.
Ik heb veel met verzekeringen gebeld en gemaild omdat ik eerst probeerde een r6 met vol vermogen te kopen en te verzekeren op 35kw. Geen enkele verzekering wou hier iets van weten en dus heb ik het maar zo gedaan. Toen de motor met 35kw op kenteken stond was het in eenkeer geen enkel probleem.
En ook de politie deed niet moeilijk toen ik staande werdt gehouden. Ja de motoragent vroeg zich af of ik hier wel op mocht rijden met mijn A2 rijbewijs maar na het zien van mijn kentekenbewijs waar netjes met koeienletters 35KW op staat stelde hij geen verdere vragen. Ook hoefde hij niet de bengrenzer te zien aan het gashandvat of de sticker 35kw die op het balhoofd staat. Hij was er heel makkelijk in met "ik geloof je wel".
En waarom zouden ze wel bij een ongeluk. De motor is echt begrenst. De motor staat met 35kw op Nederlands kenteken en heeft nergens en nooit in Nederland met meer dan 70kw op welk papiertje dan ook gestaan.
Als het echt een probleem was dan had de RDW, politie of verzekering er wel een probleem van gemaakt.
Zo'n originele A2 fiets zit wel binnen 6 seconden op 100km/u, dat zijn nog steeds waardes waar je wel een aardige auto voor moet hebben.
Inderdaad, je hebt er helemaal niks aan.In het normale verkeer ga je niet vaak veel harder. Bij een oprit naar de snelweg en er is niemand voor je, dan kun je ff accellereren, en dan moet je weer remmen omdat je te hard gaat. Als je daarvoor wilt gaan knoeien aan een motor, en dan voor tien maanden....
En waarom zouden ze wel bij een ongeluk. De motor is echt begrenst. De motor staat met 35kw op Nederlands kenteken en heeft nergens en nooit in Nederland met meer dan 70kw op welk papiertje dan ook gestaan.
Als het echt een probleem was dan had de RDW, politie of verzekering er wel een probleem van gemaakt.
Ja, en mijn verzekering zal er ook alles aan doen om niet te betalen. En reken maar dat die de regels ken.....
De 35KW wetgeving heb ik op deze site als 100x voorbij zien komen alles wat jullie doen is kopieren en plakken. Het voegt niks toe. Niemand hier brengt harde feiten of bewijs dat als ik een ongeluk krijg een groot probleem heb.
Al mijn papieren kloppen. Ik heb een kenteken waar 35KW op staat een rijbewijs en een verzekering. Wat wil je nog meer? De politie deed niks de verzekering vindt het geen probleem en de RDW ook niet. En jullie antwoordt daarop is dat iedereen geen specialist is. Gewoonweg dom is? Tot het moment dat ik een ongeluk krijg? Alsof je schaken speelt met een duif.