als al jouw papieren kloppen dan ga ik mij toch afvragen hoe dat zit bij de RDW en ik neem als voorbeeld de Suzuki GSX-R600 zoals je hem kon kopen bij de dealer.
Motor 600 cc
aantal cilinders 4
Kleppen per cilinder 4
Vermogen in pk ± 128/93.952kw
Brandstof Benzine
Wielbasis 55"/1400mm mm
Massa 163 kg
Tankinhoud 17 l
Sprint van stilstand
tot 100 km/h 3 sec
zoals je op Wikipedia kunt lezen is er technisch niet heel veel veranderd sinds 1992 toen het op de markt kwam.
Suzuki GSX-R 600 - Wikipedia
maar gezien de gegevens is dit een motor die na de nieuwe regeling nooit als A2 verkocht kon worden daar hij meer dan 70kw produceert en bij de gewicht/vermogen indeling maximaal 32,6kw zou mogen leveren er van uit gaande dat 163kg drooggewicht is.
zoals je ziet kan en mag de RDW deze nooit met Duitse papieren inschrijven op een Nederlandse kenteken omdat het meer produceert dan 70kw.
wat ook fout is, is dat de politie niks gedaan heeft ten opzichte van je rijbewijs, hier geldt art. 5 voor en dus heb je heel veel geluk gehad.
Nog een ding; op een supersport/sport motor heb je relatief weinig snelheidsbeleving door de kuipen. Dus als je een gixxer met zo weinig vermogen hebt, heb je aanzienlijk minder lol dan op een naked met 35kW. Dus je bent beter/leuker af met een naked met minder vermogen.Ik denk dat ik dan maar gewoon nog even ga wachten en sparen tot ik het volledige rijbewijs daadwerkelijk heb, in ieder geval super bedankt voor de vele nuttige reacties!!
Oh, die betalen écht wel uit hoor. Ze verhalen alleen alles op jouJa, en mijn verzekering zal er ook alles aan doen om niet te betalen. En reken maar dat die de regels ken.....
De 35KW wetgeving heb ik op deze site als 100x voorbij zien komen alles wat jullie doen is kopieren en plakken. Het voegt niks toe. Niemand hier brengt harde feiten of bewijs dat als ik een ongeluk krijg een groot probleem heb.
Al mijn papieren kloppen. Ik heb een kenteken waar 35KW op staat een rijbewijs en een verzekering. Wat wil je nog meer? De politie deed niks de verzekering vindt het geen probleem en de RDW ook niet. En jullie antwoordt daarop is dat iedereen geen specialist is. Gewoonweg dom is? Tot het moment dat ik een ongeluk krijg? Alsof je schaken speelt met een duif.
En als je je pasje graag wil inleveren ben je helemaal geen supersport nodig
Met een supersport gaat het inderdaad makkelijker, verbaasde me er nog over hoe weinig snelheidsgevoel je hebt op een Thundercat in vergelijking met m'n Fazer. Motoren hebben praktisch hetzelfde motorblok maar op de Thundercat ging ik zo onbewust al (veel) te hard.Nah, ik denk dat dat met een supersport wel makkelijker gaat. Ik rij op een 1000, en ik moet daar erg op letten. Ik heb twee keer een motor gekocht van mensen die 'm verkochten omdat ze voor hun werk hun rijbewijs teveel nodig hadden. Je hoeft maar met je ogen te knipperen en weg is je rijbewijs.
http://www.nipponbikes.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=323&Itemid=420&lang=nl-NL
35kW maken voor A2 rijbewijs
Voor de beginnende motorrijder of motorrijdster kunnen wij het motorvermogen begrenzen/terugbrengen naar 35kW om de periode van het lichte rijbewijs A2 te overbruggen. U krijgt een testbankuitdraai met uw chassisnummer en kenteken waarmee u toch verzekerd de weg op kunt met een op papier zwaardere motor.De totale kosten hiervoor zijn € 150,-.
Bel of mail gerust voor de mogelijkheden met betrekking tot deze dienst.
Zou wel als extra zekerheid je verzekeraar in kennis stellen en wachten op hun schriftelijke reactie.
wat een stelletje raddraaiers zijn die gasten van Nippon bike, gewoon effe lekker cashen en iemand de straat op sturen met een fiets wat hij/zij feitelijk niet mogen besturen.
als eigenaar van een zaak moet je toch en/of ben je verplicht op het feit wat wel of niet kan wat betreft de klant.
Lekker rondrijden op een echte motor. Of je luistert naar de zeurkousen hier die je toch niet helpen en koop je een scooter.
Geldt niet voor iedereen
Ja, en mijn verzekering zal er ook alles aan doen om niet te betalen. En reken maar dat die de regels ken.....
De 35KW wetgeving heb ik op deze site als 100x voorbij zien komen alles wat jullie doen is kopieren en plakken. Het voegt niks toe. Niemand hier brengt harde feiten of bewijs dat als ik een ongeluk krijg een groot probleem heb.
Al mijn papieren kloppen. Ik heb een kenteken waar 35KW op staat een rijbewijs en een verzekering. Wat wil je nog meer? De politie deed niks de verzekering vindt het geen probleem en de RDW ook niet. En jullie antwoordt daarop is dat iedereen geen specialist is. Gewoonweg dom is? Tot het moment dat ik een ongeluk krijg? Alsof je schaken speelt met een duif.
Ik heb veel met verzekeringen gebeld en gemaild omdat ik eerst probeerde een r6 met vol vermogen te kopen en te verzekeren op 35kw. Geen enkele verzekering wou hier iets van weten en dus heb ik het maar zo gedaan. Toen de motor met 35kw op kenteken stond was het in eenkeer geen enkel probleem.
En ook de politie deed niet moeilijk toen ik staande werdt gehouden. Ja de motoragent vroeg zich af of ik hier wel op mocht rijden met mijn A2 rijbewijs maar na het zien van mijn kentekenbewijs waar netjes met koeienletters 35KW op staat stelde hij geen verdere vragen. Ook hoefde hij niet de bengrenzer te zien aan het gashandvat of de sticker 35kw die op het balhoofd staat. Hij was er heel makkelijk in met "ik geloof je wel".
En waarom zouden ze wel bij een ongeluk. De motor is echt begrenst. De motor staat met 35kw op Nederlands kenteken en heeft nergens en nooit in Nederland met meer dan 70kw op welk papiertje dan ook gestaan.
Als het echt een probleem was dan had de RDW, politie of verzekering er wel een probleem van gemaakt.
wat een stelletje raddraaiers zijn die gasten van Nippon bike, gewoon effe lekker cashen en iemand de straat op sturen met een fiets wat hij/zij feitelijk niet mogen besturen.
als eigenaar van een zaak moet je toch en/of ben je verplicht op het feit wat wel of niet kan wat betreft de klant.
Die regels ken je duidelijk niet goed genoeg, anders had je een aantal vragen niet hoeven stellen.
Je papieren kloppen, maar kloppen de technische gegevens zoals ze daadwerkelijk zijn ook met wat er op je kentekenbewijs staat ?
De enige 600 supersport die mag is een Yamaha FZR600 (niet de R)
@ XTine: Ik heb inmiddels een kilometer of 15.000 rijervaring.
7De fun is zeker het vermogen en bij een 35kw begrenzer is dat ook maar 1 boutje.
Dat is misschien illegaal, onverzekerd rondrijden enz... Maar je bent net zo slecht bezig als je met je gsxr legaal het vermogen gebruikt om die fun te krijgen want dat kan in Nederland nergens als je altijd netjes zou rijden.
De 35kw bij een r6 is ook genoeg. Met gashandvat begrenst trekt hard op en topsnelheid kreeg ik hem alsnog op 194 zou hoger kunnen. Je zou kunnen wachten en na 2 jaar de begrenzer eraf halen omkeuren en verder rijden. Of je verkoopt hem als 35kw.
En waar is de fun in een originele A2 motorfiets. Yamaha r3? Kawasaki z300? Er rijden scooters rondt die sneller gaan en een beetje auto gaat je voorbij. Als leerfiets? Je hebt rijlessen niet voor niks gehad en binnen 3 maanden ben je erop uit gekeken. Gewoon een r6 gsxr 600 halen en rustig rijden.
Misschien een MT07 of 690 smc r zou leuk zijn. Koop je die ben je drie keer zoveel kwijt aan aanschaf wie weet betaal je nog 400 om hem terug te keuren en over 2 jaar als je hem tegen die tijd nog hebt kan je hem weg doen met groot verlies.
Lekker importeren al het geld naar Duitsland
Ja, en mijn verzekering zal er ook alles aan doen om niet te betalen. En reken maar dat die de regels ken.....
De 35KW wetgeving heb ik op deze site als 100x voorbij zien komen alles wat jullie doen is kopieren en plakken. Het voegt niks toe. Niemand hier brengt harde feiten of bewijs dat als ik een ongeluk krijg een groot probleem heb.
Al mijn papieren kloppen. Ik heb een kenteken waar 35KW op staat een rijbewijs en een verzekering. Wat wil je nog meer? De politie deed niks de verzekering vindt het geen probleem en de RDW ook niet. En jullie antwoordt daarop is dat iedereen geen specialist is. Gewoonweg dom is? Tot het moment dat ik een ongeluk krijg? Alsof je schaken speelt met een duif.