Dus je weet dat er iets niet goed is in je bak en je weet niet wat en toch ga je gewoon rijden.
Eerst de bak repareren en later je gear indicator.
Of je blok eronderuit moet of niet, durf ik niet te zeggen. Maar kijk eens in het service manual.
Schakelvorken en -wals okay zonder loopsporen? Moest de bak nog uitgeshimd worden en zo ja, heb je dat gedaan? Of heb je zo het ene in het ander geparkeerd en dichtgebouwd?
Als de gearindicator ook vreemd doet kan het probleem wel eens in de schakelwals zitten. De gearindicatorsensor zit op het verlengde van de schakelwals gemonteerd (althans bij mijn K8 600 wel), volgens mij werkt het bij de 1000 ook zo. Als die verkeerde waarden doorgeeft kan dat komen doordat de stand van de schakelwals niet overeen komt met de ingeschakelde versnelling.
Wellicht moet je het daar zoeken? Weet het ook niet zeker, lastig van een afstand. Ook vreemd dat het dan alleen in de 6e echt problemen geeft.
waarom haal je het blok er niet uit en laat Pajic het niet doen.
die man kan blind sleutelen aan motoren
Ik zal dit eens opzoeken. De gearindicator doet overigens in iedere versnelling raar. de versnelling zelf dus alleen in 6.
Ook al gezegd eerst de bak en dan zorgen over de GI.
Nee de GI kent geen problemen bij de gixxer alleen wanneer je een x-tre plaatst.
Ik snap niet waarom er wordt gefocust op de -al dan niet correcte- weergave van de gearindicator. De bak mist een versnelling, hoeveel duidelijker wil je je aanwijzingen hebben? Eerst zorgen dat de bak het weer doet, dan kijken of de gearindicator het goed doet.
misschien omdat de gearindicator bediend word door de schakelwals?
het zou kunnen dat het mechanisme dat de schakelwals bediend, niet goed functioneerd.
het gedrag van de gearindicator is daar dan een gevolg van.
de moeite waard om even te controleren voordat alles uit elkaar gaat.
Ik probeer inderdaad met jullie hulp om eerst dingen uit te sluiten of te zoeken naar mogelijke fouten buiten de versnellingsbak. De GI kan misschien voor iemand wel doorslaggevend zijn om te weten waar het kan zitten, zoals hierboven te zien. Wie weet.. Zelf kan ik wel e.e.a. maar van een versnellingsbak heb ik weinig verstand. Bovendien heb ik maanden gesleuteld en zou ik er goed de *** in hebben als het blok en versnellingsbak eruit en open moeten.
Dingen in elkaar zetten als je er een voorbeeld naast hebt staan (maat met dezelfde motor) is heel wat makkelijker dan dit zoeken voor mij.
Maar goed .........uiteindelijk zal er iets open moeten.Een goede motorzaak begint als eerste te kijken naar de meest voor de hand liggende mogelijkheden die een storing kunnen geven. Uiteindelijk gaat dan als ze niks kunnen vinden je hele blok uit elkaar.
Dit baart mij wel enige zorgen: In 6 ging het helaas fout en ging hij niet in de versnelling. Bij vol doortrekken ging'ie dus mis en dat geluid... ik dacht dat de hele bak de soep in ging.
Bij mij met 250 km op de teller naar de 6 ging dat ook zo.........krak kapot bakEen vrachtwagen met nieuwe tandwielen en schakelvorken en pas-ringen en lagers plus wat seals en je kunt weer rijden
Maar goed .........uiteindelijk zal er iets open moeten.Een goede motorzaak begint als eerste te kijken naar de meest voor de hand liggende mogelijkheden die een storing kunnen geven. Uiteindelijk gaat dan als ze niks kunnen vinden je hele blok uit elkaar.
Dit baart mij wel enige zorgen: In 6 ging het helaas fout en ging hij niet in de versnelling. Bij vol doortrekken ging'ie dus mis en dat geluid... ik dacht dat de hele bak de soep in ging.
Bij mij met 250 km op de teller naar de 6 ging dat ook zo.........krak kapot bakEen vrachtwagen met nieuwe tandwielen en schakelvorken en pas-ringen en lagers plus wat seals en je kunt weer rijden
De eerste keer dat het probleem zich voordeed was op de testbank bij vol belasten. Daarna alleen heeel voorzichtig nog eens geprobeerd maar toen lukte het in zn geheel niet meer. Er is uiteraard niet vol gas dat ding erin proberen te jengelen terwijl we wisten dat er iets niet goed was. Ik zal Hoegee eens bellen over de schakelwals, misschien dat zij weten wat het is en het kunnen oplossen.Als hij niet goed in de 6 ging, was het dan wel verantwoord om hem vol gas te belasten? , en had hij 'm wel goed in de versnelling gezet? misschien is er te voorzichtig of verkeerd geschakeld en wordt achteraf geopperd dat er al wat "mis" was..., ik vind het maar vreemd allemaal...