70's Honda te indentificeren!

Dylan3293

Rookie
2 mei 2013
4
0
Hallo allemaal,

Laat ik mezelf even snel voorstellen. Ik ben Dylan, 20 jaar oud en student luchtvaart- en ruimtevaarttechniek aan de TU Delft. Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van wat nu het A2-rijbeijs is, en met het mooie weer van de laatste dagen begint het aardig te kriebelen. Tijdens het googlen naar motor-gerelateerde zaken kom ik regelmatig op dit mooie forum terecht, maar dit is pas mijn eerste post, dus hopelijk gaat alles goed. :)

Ik ben al enige tijd aan het uitkijken naar een gepaste motor, en recent kwam ik deze tegen:

full


Kan er iemand mij vertellen om welke motor dit gaat? Model - jaartal? Het lijkt me in ieder geval een Honda. De verkoper lijkt tegenstrijdige informatie op te geven, e.g. eerste inschrijving wanneer het model niet meer gefabriceerd werd. Voor mij is dit vrij belangrijk aangezien ik wel met een CB350 mag rijden, maar bijvoorbeeld niet met een CB400.

Dank bij voorbaat :}

Dylan :]
 
Op het kentekenbewijs staat het merk en model van de motor en op de RDW site kun je aan de hand van het kenteken achterhalen wanneer de motor in Nederland ter naam werd gesteld, en hoe vaak de motor van eigenaar is gewisseld.

Ik neem aan dat de huidige eigenaar in het bezit is van het kentekenbewijs en je die informatie zou moeten kunnen verstrekken.
 
Ik vermoed een Honda CB400, gelet op de vorm van de cylinderkoppen. Maar dat hoort uiteraard op het kentekenbewijs te staan!
 
Op het kentekenbewijs staat het merk en model van de motor en op de RDW site kun je aan de hand van het kenteken achterhalen wanneer de motor in Nederland ter naam werd gesteld, en hoe vaak de motor van eigenaar is gewisseld.

Bedankt voor de snelle reactie. Echter, de motor komt uit België en ik heb geen weet van dergelijk Belgisch online identificatie systeem. :/
 
Dit is een CB400 uit 1978, zoek de verschillen!

640px-1978-Honda-CB400A-Blue-1.jpg


Degene op jouw foto is vermoedelijk een paar jaar jonger, begin jaren '80 denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed een Honda CB400, gelet op de vorm van de cylinderkoppen. Maar dat hoort uiteraard op het kentekenbewijs te staan!

Ik dacht ook meteen aan de CB400, maar de motor lijkt vooraan over dubbele remschijven te beschikken, welke ik niet kan terugvinden op andere CB400's van de jaren 70.
 
Yesss die CB250T is 'm! Dan vraag ik me wel af wat het verhaal is met de dubbele remschijven en wat er met de uitlaat gebeurd is.

Dank voor de snelle reacties, ongelooflijk!

EDIT: of misschien toch meer die CB400 uit '78, jezus
 
Laatst bewerkt:
In elk geval een Honda CB van rond 1980, waar in de loop der jaren misschien wat aan gesleuteld is! :P

Dubbele remschijven waren volgens mij als optie leverbaar, en een paar later redelijk gangbaar. Misschien is de voorvork eens omgewisseld door een sportieve rijder die de blits wou maken met een remmen upgrade! ;)

Het bloktype is lastig te zien, in elk geval geen 350, dus een 250 of een 400.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan