76 VETTE

76 VETTE

Die hard MF'er
21 jan 2012
288
0
Brabant
Na enkele jaren motorrijden me vannacht toch maar een keer aangemeld op dit forum. :)

Ben Peet, allaaaaaaang geen twintig meer, 30 of zelfs 40 trouwens ook allang niet meer…en rij al vanaf mijn 17e jaar (1975) wedstrijden en vanaf mijn 18e (1976) ook op de weg..

Mijn eerste wegmotor was een Kawasaki KH500, een 2-takt drie-cilinder; toentertijd beschouwd als een racer voor op de weg.
Fijne bike; beetje nerveus bij rustig rijden maar hé.... wanneer deed je dat met zo'n ding? :+

full


Omdat een vriend een Yamaha XT500 had en het Off-Roaden me wel wat leek (ik crosste toen al enkele jaren) maakte de Kawa in 1980 plaats voor een Honda XL500S.
Heb ik 12 jaar lang gehad; puur low-budget GIGANTISCH veel fun mee gehad; on- en offroad.

full


Toen het Off-Roaden op een laag pitje kwam (mijn maten mochten niet meer van huis) kocht ik een Suzuki DR650RSE; een All-Road.
Daarmee ben ik 1x het terrein ingeweest, daarna nooit meer….. 170Kg is niet ideeal in het zand….. laten we het daar maar op houden…. O-)
In die tijd reed ik al vaak samen met F@zertje naar het werk en toen in de route daarnaartoe een nieuw stuk circuit-kwaliteit asfalt neergelegd werd ging het vaak érg hard.... zeker voor de handling van die Suzuki....

full


Het zat er aan te komen dat het een keer fout zou gaan; steeds op de limiet van zo'n All-road rijden kan niet. En dat wilde ik persé (zeikerd die ik ben) voorkomen.
Dus; exit DR650RSE, enter Yamaha FZR600R die nét uitkwam in '94.
En toen konden we nog harder, zeker toen F@zertje ook up-grade'de... naar een Yamaha YZF750R en later een Fireblade.....

full


Heb deze Yamaha nog steeds, maar hij ziet er niet meer uit als op deze foto (in Z Frankrijk); het is nu een Streetfighter.

Al jarenlang zag ik in omringende lande Honda Monkey's rijden behalve hier in NL. Toen dat ineens wél mocht ivm gelijke europese regels ofzo moest er natuurlijk een komen.
Kwam bij toeval op Marktplaats een advertentie tegen van iemand hier uit het dorp... van een Skyteam Monkey 125cc. Goed en goedkoop.

full


En dus nu rijd ik de afgelopen 3 jaar eigenlijk nooit meer op mijn Yamaha 600 maar uitsluitend op dat kleine motortje..... en I love every minute of it. (komt natuurlijk ook door mijn liefde voor dat blokje met liggende cilinder; hetzelfde type als op mijn wedstrijd Pitbikes.

Want zoals al in het begin gezegd; ik rijd al vanaf mijn 17e jaar wedstrijden.
Eerst Cross; op CZ250, KTM250, diverse Suzuki 250's en als laatste solo-crosser een Honda CR500… jawel…. The Beast waar nog iedereen met ontzag over spreekt. En TERECHT!! :}

full


De laatste 2 jaar van mij Cross'carrière' heb ik voledig gesponsord gereden op een custom built Quad van AT Motoren met Yamaha Banshee onderblok, RD350 cilinders met Powervalve, Lektron carbs en 75 pk. Tweede plaats in het NK achter Ton Maassen was het resultaat. Al met al 17 jaar lang in heel veel verschillende zandbakken gespeeld (en ongewild grondmonsters genomen….) :?

Daarna tijdje nix gedaan maar ik mistte de wedstrijd-adrenaline en heb toen 4 jaar lang geracet met Mini (Pocket)Bikes. Was nog in de tijd vóór de goedkope chinese zooi; ik reed een Polini en later een GRC die ik zelf in de Smokin' Joes kleuren van Miguel Duhamel gespoten had.

full


Uiteindelijk bleek dat jezelf opvouwen niet meer zó vanzelf gaat als je de 40 passeert….. dus dat was einde Mini-biken. ;(

Toen weer een pauze ingelast maar ook toen mistte ik het racen.

De afgelopen 5 jaar heb ik Pitbikes geracet in de SBO Open Klasse. Erg vet om te doen.
Valt nie mee om je elke keer weer te meten met gasten die niet eens half zo oud zijn als jij en materiaal bij zich hebben dat 4x zoveel gekost heeft.
Er waren er bij wiens motorblokje alleen al meer waard was dan ALLES wat ik bij me had... mijn camper incluis..... :N
Toch ging dat me goed af; heb op Kartbaan Veldhoven nog steeds het Pitbike ronderecord staan.

full


Afgelopen jaar helemaal geen wedstrijd geracet; hele jaar (en nog) kampte ik met chronische vermoeidheidsverschijnselen.
Heb nu ook besloten om te stoppen met wedstrijden racen en lekker af en toe met mijn 'protegé' wat met de Pitbikes te gaan trainen op diverse kartbanen (o.a. Francorchamps)

Plus... heb 2 weken geleden een Yamaha WR450F Enduro gekocht waarmee ik (samen met F@zertje want die gaat ook een Enduro-fiets kopen,maar dat weet hij nog niet :+ ) Off-Road-Ritten ga rijden.
Vandaag een hele berg kleding aangeschaft, nou nog effe fit worden en dan het zand in.....
 
Welkom Peet *O*

Zeer uitgebreide introductie :}
Veel plezier op dit forum.

full
 
Laatst bewerkt:
HUh, ga ik een off road kopen, echt niet, :+
Jawel hoor.... *O*

........ een mooi startnummer ;)
Inderdaad.
Heb dat in de loop van mijn motorsportcarrière bij toeval al regelmatig toegewezen gekregen.
Bij de Pitbikes mocht ik zelf kiezen..... en tja.... dan is de keuze snel gemaakt.... O-)

Ik houd wel een beetje in de gaten wie er nog meer 'mijn' nummer gebruikt.... http://peet-s.blogspot.com/2009/12/wie-denkt-robbie-williams-wel-dat-ie-is.html
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan