80cc Yamaha 2takt met kuren

Magere Hein

Rookie
11 apr 2004
5
0
Beemster
Ik heb een kart met daarop een 80cc Yamaha 2takt blok uit +-'80.

Nu is het volgende het geval. Ik was lekker aan het racen :D toen ie er opeens mee ophield ;(

Telkens als ik 'm nu probeer te starten geeft ie klappen naar de uitlaat.

Heb ik 'm vandaag met mijn buurjongen lopen aantrekken met zijn quad. En eindelijk liep ie dan :D, voor zolang het duurde dan :( . Hij stopte er opeens weer mee en toen ik 'm weer probeerde te starten gaf ie weer klappen naar de uitlaat.

Ik denk zelf dat het waarschijnlijk in de Ignition Unit (black box) zit, maar misschien kunnen de experts hier me verder helpen.

Alvast bedankt.
 
Ik weet niet of dat ding een contactpuntenonsteking heeft, anders zou je die eens moeten nakijken. Het lijkt erop dat je ontsteking te laat staat, de contactpunten moeten opengaan (net voor) het moment dat de zuiger op het bovenste dode punt komt (dus helemaal boven aan).

Suc6, enne welkom, don't forget...dit is een motorforum, geen kartforum :X
 
je hebt vast wel een schuifmaat? ok

zet je zuiger op 1 mm voor het bdp

en zet dan een markering op je vliegwiel en op je carter ( zodat je het bovenste dode punt zo weer kan vinden)

dan moet je je grondplaat gaan verplaatsen tot je contact punten precies op dit punt open gaan, dan zou die goed moeten lopen

( moet natuurlijk wel contact punten hebben :p)
 
zo'n ding heeft geen contact punten (iig mijn oude 1981 rm80....) Je zou eens kunnenn kijken naar je ontsteekspoelen (weerstand)
 
Thnx smitjr en guus van driel voor jullie snelle reactie.

Het jammere is alleen dat het om een van de eerste blokken gaat met electronische ontsteking :( .

Maar guus dat met de grondplaat ga ik wel ff proberen, want dat moet in principe ook wel werken met electronische ontsteking (hoop ik tenminste).
 
zo'n ding heeft geen contact punten (iig mijn oude 1981 rm80....) Je zou eens kunnenn kijken naar je ontsteekspoelen (weerstand)

Rudy die ontsteek spoelen zal ik morgen meteen ff naar de cross-specialist hier in de buurt brengen en hopen dat ie 'm dan kan doormeten.

Btw heeft die rm80 van jou ook zo'n ignition unit?
 
Rudy die ontsteek spoelen zal ik morgen meteen ff naar de cross-specialist hier in de buurt brengen en hopen dat ie 'm dan kan doormeten.

Btw heeft die rm80 van jou ook zo'n ignition unit?

Ja dat had die ook maar die gaan meestal niet kapot. Ik heb dat ding trouwens al 6 jaar niet meer ;) .

Ps: ik wil je niet bangmaken maar reken op idiote prijzen voor nieuwe onderdelen van zo'n ding van dik 20 jaar oud
 
ontsteking staat gewoon te laat..is waarschijnlijk losgetrild.

cross ontstekingen...hebben die ook merktekens? heb op de RM ontsteking op mn brommer nooit iets gevonden :(
 
ontsteking staat gewoon te laat..is waarschijnlijk losgetrild.

cross ontstekingen...hebben die ook merktekens? heb op de RM ontsteking op mn brommer nooit iets gevonden :(

De ontstekking al meerdere malen "op tijd" gezet met weinig resultaat. Vandaar dat ik dit topic heb gepost. Maar toch bedankt voor je reply Martijntje.
 
hmm...

wat ik had met mn tsx ontsteking was dat ie achteruit reed (verkeerd tijdstip dus) terwijl de grondplaat wel op tijd stond.
Kwam omdat er een MT spoel in zat met een andere weerstand, maar ik snap nog steeds niet hoe dat invloed kan hebben op het ontstekingstijdstip.....mss dat de cdi er dan anders op reageert ofzo..

maargoed...zou voor de zekerheid mn spoelen wel doormeten..
 
Terug
Bovenaan Onderaan