BMW K1200S ervaringen?

Cyclops

Die hard MF'er
5 jul 2003
607
0
Flevoland
Sinds begin februari is de levering van de BMW K1200S weer gestart.
Zijn er toevallig mensen die er eentje gekocht hebben en hun ervaringen willen delen?

Ik rijd nu zelf een FJR1300A maar denk er hard over een K1200S aan te schaffen.

wallp7_800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gizmo, dat mag, dat is jouw mening he :)
Je moet (bijna) alles een keer geprobeerd hebben in je leven, ook op motorgebied.
Ik heb o.a. CBR600, Harley Road King, Triumph Tiger, ZX-6R, GSX en een FJR al een keer geprobeerd, nu weer eens wat anders ;)

Maar, wat is er precies mis aan dan?
 
Is natuurlijk een weergaloos mooi plaatje..

Maar in de praktijk lig je plat op deze motor.
Stuur zit zo laag..
Moet je van houden, ofwel scheurijzer, heb zelf K1200RS en ik hang al aan het stuur.
 
Sorry plat op deze motor een BMW?stap dan eerst us op een Duc,of welke jap.SS dan ook dan lijken alle BMW rechtopzittende toerbakken,ik heb ook wel op BMW's gereden.
 
Sorry plat op deze motor een BMW?stap dan eerst us op een Duc,of welke jap.SS dan ook dan lijken alle BMW rechtopzittende toerbakken, ik heb ook wel op BMW's gereden.
PPhhooeeehééé...echt..?? Geweldig... :} :}


Maar heb je ook op een K1200S gereden ???
Je kan een honda cb250 ook niet met een Fireblade of STX1300 vergelijken.
Ik weet natuurlijk niet wat voor BMW je wel gereden hebt, maar iets vergelijkbaars hebben ze niet...dus erg veel invloed mag je uitspraak niet hebben op d beslissing van TS, wat mij betreft.
 
Is natuurlijk een weergaloos mooi plaatje..

Maar in de praktijk lig je plat op deze motor.
Stuur zit zo laag..
Moet je van houden, ofwel scheurijzer, heb zelf K1200RS en ik hang al aan het stuur.
Plat? Ik heb erop gezeten en vind dat eigenlijk wel meevallen. Ik denk dat het goed uit te houden is op een K1200S. Het is geen supersport, hoor.

Persoonlijk vind ik het een zeer mooie fiets.
 
Heej Heej

Ik rij momenteel een 2004 R1150R Rockster en ben gaan kijken voor de K1200S maar door alle problemen denk ik dat ik toch wacht op de k1200R }) is natuurlijk de beste opvolger voor de rockster. Maar ken iemand die hem heeft besteld toen hij testrit in duitsland heeft gemaakt. Was helemaal lyrisch over de power en het weggedrag van de motor.
 
Heej Heej

Ik rij momenteel een 2004 R1150R Rockster en ben gaan kijken voor de K1200S maar door alle problemen denk ik dat ik toch wacht op de k1200R }) is natuurlijk de beste opvolger voor de rockster. Maar ken iemand die hem heeft besteld toen hij testrit in duitsland heeft gemaakt. Was helemaal lyrisch over de power en het weggedrag van de motor.
Problemen ben ik ook een beetje huiverig voor, maar daar heb je garantie voor toch? En mijn probleem is ook dat ik niet wil wachten...(en een kuip wel erg praktisch vind)
Hebbe hebbe hebbe! :P
 
Ik werd vandaag gebeld door motoport Zelhem...

Helaas kunt u niet komen proefrijden op de BMW K1200s,de demo is terug naar BMW berlijn,waar deze gemodificeerd zal worden...,het kan nog wel een weekje of 3 duren. :X

Ik vlug andere dealers gebeld,precies hetzelfde verhaal...

:(

KUT MAN,IK WIL ZO'N DING RIJDEN!!!!!

:(
 
:(

*** MAN,IK WIL ZO'N DING RIJDEN!!!!!

:(

Ik begrijp je probleem (zou het alleen iets anders verwoorden :X ;) )
Ik heb een proefrit staan voor morgen, maar als ik nu naar buiten kijk zie ik dat eerlijk gezegd niet gebeuren.....

Ik denk dat ik de gok maar gewoon waag, en er een bestel, wil nog wel kunnen rijden voordat de zomer om is!
 
Ik begrijp je probleem (zou het alleen iets anders verwoorden :X ;) )
Ik heb een proefrit staan voor morgen, maar als ik nu naar buiten kijk zie ik dat eerlijk gezegd niet gebeuren.....

Ik denk dat ik de gok maar gewoon waag, en er een bestel, wil nog wel kunnen rijden voordat de zomer om is!


Heb je een afspraak voor een K1200S :?

Waar :?

Wie heeft er nog een rijdende demo :?
 
Bij van Harten in Amersfoort zeker en waarschijnlijk bij motoport Almere!
 
ik heb al lekker op de gemodificeerde gereden....hahaha.. :)
neh neh neh... ;)
 
@ Herr Flick: Inderdaad, bij van Harten hebben ze een nieuwe demo, Motoport in Almere nog niet.

Ik heb nog steeds niet proefgereden, eerst vanwege het slechte weer en later vanwege mijn werk :( .
Op basis van de enthousiaste verhalen er toch maar een besteld gisteren bij van Harten. Grijze met ESA en alarm, leveren in week 16. :} :]
Misschien dat ik de demo nog wel een keertje mag proberen van ze ;)

Ben uiteraard nog wel benieuwd naar de ervaringen van anderen met de K1200S.
 
Laatst bewerkt:
@ Herr Flick: Inderdaad, bij van Harten hebben ze een nieuwe demo, Motoport in Almere nog niet.

Ik heb nog steeds niet proefgereden, eerst vanwege het slechte weer en later vanwege mijn werk :( .
Op basis van de enthousiaste verhalen er toch maar een besteld gisteren bij van Harten. Grijze met ESA en alarm, leveren in week 16. :} :]
Misschien dat ik de demo nog wel een keertje mag proberen van ze ;)

Ben uiteraard nog wel benieuwd naar de ervaringen van anderen met de K1200S.


Mooi Man! :}

Ik wil toch eerst proefrijden op zo'n motor voordat ik tot koop over ga.Ik kom van een V-max af,en heb altijd naked gereden,dus voor mij iets heel erg anders.Zodra de wegen weer mooi zuiver zijn ga ik naar A'foort,en dan weet ik het snel genoeg...

:)
 
Volgens mij is het gewoon een V-Max met een kuip en ABS ;)

Als je alvast wat wil :9~ , volgende week staat de van Harten K1200S special op de beurs in Utrecht.
 
Begin maar vast met je bankrekening te controleren dan.....

Met een paar zeer nuttige opties zoals alarm en ESA schiet je zo de € 19.000,- over.

Ik heb wel gemerkt dat BMW dealers niet erg happig zijn om niet-BMW's in te ruilen, particulier verkopen (liefhebbers zat) en een korting bedingen op de nieuwprijs levert meer op.

Of je moet bij een Motoport Almere, Selling Amsterdam of Harry Meijer in Badhoevedorp terecht kunnen, daar verkopen ze ook Yamaha.

Succes in ieder geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan