Damn! Ongelukje

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.506
192
Oss
Vroeg in de avond, zo rond kwart voor zeven, reed ik op de motor op de A2 vanuit Utrecht richting Den Bosch. Normaal schiet ik vrolijk tussen het verkeer door maar als het regent, en zeker als het donker is/wordt, blijf ik in principe tussen het verkeer. Veel te gevaarlijk om over het gladde bitumen (de witte strepen) met slecht zicht te rijden.

Enfin ik reed dus op de rechterbaan, kleine 80 á 90 km/h. Links naast me was een hoop verkeer en ineens zie ik de rook van de banden van een busje af komen. Ik denk nog "wazzdannau" om me ineens te realiseren dat deze een noodstop aan het maken is. Meteen op dat moment schiet het busje mijn kant op. Ik zeg met nadruk schiet want dat ging echt in een fractie van een seconde. Ik raak het busje met m'n stuur, m'n schouder en m'n voet en wordt letterlijk om geduwd. In slow-motion ga ik rochting het asvalt. De motor zie ik op z'n rechterkant over het wegdek glijden, al vonken trekkend. Het busje zie ik remmen. Ik tol rond en maak me druk over m'n laptop in m'n rugzak (shit de backup is te oud) en over de schaafwonden die gaan komen. En dat ik niet zou kunnen werken. Ik kom vrijwel aan de rechterzijkant van de rijbaan tot stilstand en kijk verschrikt naar het verkeer dat achter me zat. Zouden ze wel gestopt zijn? Gelukkig blijkt dat zo te zijn. Ik sta op en loop naar de motor (he? ik heb niets?). Dan ineens ben ik bang dat het busje is doorgereden. Ik kijk en de bestuurder van het busje is reeds uitgestapt. Ik vraag hem me te helpen de motor rechtop te zetten. Blijkt het een Pool te zijn. Kut, ook dat nog.

Direct bel ik de politie. De mevrouw vraagt waar ik ben en ik heb werkelijk geen flauw idee. "Thank god for hectometerpaaltjes"...

Omdat het regent en we moeten wachten op de Politie stap ik bij de mannen in het busje. Blijken het alleraardigste jongens te zijn, die zich op recht lullig voelen. Ondertussen start ik m'n laptop op, die het gelukkig blijkt te doen. Daarna ben ik één en al vrolijkheid. Maak grapjes met de polen, noem maar op. Ik heb zelf helemaal niks! Ja, een klein schaafwondje (door m'n motorjas heen!) op m'n elleboog, en wat stijve ledematen, maar dat is het dan ook! Cool toch!? De motor is een anderverhaal. Damn die ziet er uit! Morgen zal ik foto's plaatsen.
 
Jij hebt echt geluk gehad, :} voor je beschermengeltje!
Succes met de afhandeling van de schade en met de spierpijn want die zal nog wel gaan komen...
 
Pfff... je hebt goed geluk gehad!! Die motor komt wel weer, maar gelukkig dat je zelf, op een schaafwondje na dan, er compleet van afgekomen bent!

Geef je beschermengeltje op je schouder maar een extra aai over zn vleugeltjes! :)
 
lucky you! suc6 met je motor!

maar wrom remde dat busje opeens? is dat nog duidelijk geworden?
 
Fuck dat lijkt me zo klote he, en dan vooral in het donker en met regen, geeft eht nog een meer naargeestig tintje..

Al wel paar keer onderuit gegaan maar kon altijd gewoon mijn weg vervolgen..

Succes met de hele kwestie.
 
Geluk was met je vandaag *D

Succes met je spierpijn.
En met het bij daglicht bekijken van je motor B|
 
Je hebt zelf niets en de tegenpartij doet niet moeilijk, binnen een paar weken is dit nog slechts een herinnering.
Veel schade aan de moto?
 
Pfff... je hebt goed geluk gehad!! Die motor komt wel weer, maar gelukkig dat je zelf, op een schaafwondje na dan, er compleet van afgekomen bent!

Geef je beschermengeltje op je schouder maar een extra aai over zn vleugeltjes! :)
stupid.gif

ben blij dat het zo ontzettend goed is afgelopen voor jou. :)
benieuwd naar de foto's /schade. hoop dat je nog een beetje slaapt vannacht!
 
ik ben een ontzettende computernerd en zit veel achter me pc, maar als ik op me plaat zou gaan zou ik niet aan me laptop denken hoor |( inderdaad die hectorpaaltjes zijn geweldig |(
 
vanaf nu maar regelmatig een backup maken hè.
Maar goed dat je er goed vanaf komt. sterkte met opknappen en je spierpijn morgen (want die komt echt wel :) )
 
Goed om te horen dat je zelf niets (ernstigs) hebt opgelopen. En ook wel mazzel met je laptop trouwens. Hoop wel voor je dat de "Polen" zich goed verzekerd hebben.
 
Succes op de goede (verzekerings)afloop!

En fijn dat het zo is afgelopen, op een snelweg ben je meestal een extra stukje kreukelzone voor een auto in zo'n geval...
 
jesses....je mag dat engeltje dat mee reed op je schouder eeuwig dankbaar zijn, die staat waarschijnlijk nu nog te hijgen van deze krachttoer.
Fijn dat je het er zelf goed vanaf gebracht hebt en succes met der verdere schade afwikkelingen van je fiets.

Cindy
 
Voilá, de foto's!
motor1.jpg

motor2.jpg


Behalve de verwachtte spierpijn ben ik helemaal OK, en de motor eigenlijk ook: ik ben er gisteren mee naar huis gereden en hij voelde normaal. Alleen schuifschade dus. De uitlaat is ook flink beschadigd: kan ik meteen eens wat leukere pijpies monteren *D

Ik moet nog wel even vermelden dat de heren van de klpd er erg snel bij waren <15 min) en dat ze erg, héél erg behulpzaam waren. En vriendelijk. Ze namen erg ruim de tijd om langs de weg de zaak op papier te zetten én ze zijn nog meegereden naar een pompstation een stukje verder op (veiligere plaats) alwaar ze ook de papieren voor mij helemaal voor me ingevuld hebben. applaus voor de klpd :} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Alleen maar kuipschade?
Dan valt het nog redelijk mee ook :)

Goed man!

Ook fijn te horen dat al het papierwerk goed geregeld is.
 
Wauw! Goed om te lezen dat het goed afgelopen is zeg... nou ja, voor jou dan in ieder geval! Sterkte met de nasleep en ik hoop dat je snel weer :]
 
Ik zeg, ik had het erger verwacht.
Maar kuipschade is duur, een uitlaat ook. Maar meestal is een mooie sportuitlaat goedkoper als een nieuwe originele ;) .
 
Geweldig dat zo is gegaan ,, kon veel erger....
nou hopen dat die poolse verzekering snel dokt en niet moeilijk doet
 
Terug
Bovenaan Onderaan