Vraagjes GSX750RW 32000km

UPDATE

MF veteraan
6 mei 2002
1.453
0
Zwolle
Hoe kan ik horen / weten of de distributie ketting gespannen moet worden cq vervangen moet worden.

ik hoor namelijk "rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" bij ongeveer 4000 toeren ervoor en erna is het bijna niet aanwezig.

wat zou dat kunnen zijn.........ik zou zeggen dat het zuigerveren zijn maar...wie ben ik???

ook rond de 4000 toeren (in de neutraal) komt er een iets zwaardere grom bij.

kleppen zijn 10000km geleden gesteld.

de motor heeft 4 maand stil gestaan (winter) en heeft daarna nog geen onderhoud gehad (alleen de ketting is gespannen en ingevet)

Morgen (maandag 4 april) krijgt de gixxer, verse olie incl oliefilter, een nieuwe luchtfilter, nieuwe bougies, nieuwe remblokken voor en achter en nieuwe remvloeistof.

ik zou dus nog meer dingen kunnen doen.........

Bijlage: origineel gsxr.jpg
 
Laatst bewerkt:
welk jaar is de motor





full
 
Hallo heb bij mijn FZ750 ook een rrrrrrrrr bij 5000 toeren ervoor en erna is het weg,had een vermoeden dat het m`n nokkenasketting was aangezien de klok op 60.000 km stond.Dus de spanner ontlast en daarna (uiteraard met motor uit en nergens aan draaien) de 2 bouten waarmee deze aan het blok vastzitten losgehaald.De spanner was 6 klikjes (6 tandjes) opgeschoven en kon tot maximaal 15 tandjes dus ik ga er vanuit dat de vorige eigenaar de nokkenasketting al een keer vernieuwd heeft,ook bewoog deze soepel en nergens haperig na inspectie.Nou heb ik een vermoeden dat de spanner op het punt stond om van 6 tandjes naar de zevende te verspringen maar nog niet in in die klik valt en waarschijnlijk die "ratel" bij dat toerental veroorzaakt omdat de ketting iets te los zit.Heb de boel inelkaar gezet volgens procedures (TRX site staat een heel mooie uitleg)en ben inmiddels 6.000 km verder de ratel is er nog wel maar minder en niet altijd.Wat het nou precies is? heb er al meerdere gehoord over dit fenomeen maar ook nog niet echt de ontmaskering gehoord.(Dus in feite kan ik niet m`n nokkenasketting afstellen aangezien dit automatisch gebeurd wel vanuit gaande dat de spanner z`n werk goed doet)

 
Laatst bewerkt:
Hallo heb bij mijn FZ750 ook een rrrrrrrrr bij 5000 toeren ervoor en erna is het weg,had een vermoeden dat het m`n nokkenasketting was aangezien de klok op 60.000 km stond.Dus de spanner ontlast en daarna (uiteraard met motor uit en nergens aan draaien) de 2 bouten waarmee deze aan het blok vastzitten losgehaald.De spanner was 6 klikjes (6 tandjes) opgeschoven en kon tot maximaal 15 tandjes dus ik ga er vanuit dat de vorige eigenaar de nokkenasketting al een keer vernieuwd heeft,ook bewoog deze soepel en nergens haperig na inspectie.Nou heb ik een vermoeden dat de spanner op het punt stond om van 6 tandjes naar de zevende te verspringen maar nog niet in in die klik valt en waarschijnlijk die "ratel" bij dat toerental veroorzaakt omdat de ketting iets te los zit.Heb de boel inelkaar gezet volgens procedures (TRX site staat een heel mooie uitleg)en ben inmiddels 6.000 km verder de ratel is er nog wel maar minder en niet altijd.Wat het nou precies is? heb er al meerdere gehoord over dit fenomeen maar ook nog niet echt de ontmaskering gehoord.(Dus in feite kan ik niet m`n nokkenasketting afstellen aangezien dit automatisch gebeurd wel vanuit gaande dat de spanner z`n werk goed doet)


Ik heb het verhaal ook even laten vallen bij een kennis, en volgens hem zou het inderdaad aan de nokkenas ketting liggen, en adviseerde mij om het niet zelf te doen, omdat het een zeer nauwkeurig werkje is.

zit zeker een boel werk in, heb dit seizoen amper gereden en alweer een vermogen uitgegeven :( :( :(
 
nokkenasketting spannen zijn de kosten niet hoor, de overige punten die je eerder noemde (klein beurtje) vallen onder onderhoud :)

Ik heb alles bij louis besteld en was 100 euro kwijt voor
* remblokken (2x voor, 1x achter)
*remvloeistof
*olie filter
*luchtfilter
*4 bougie's
*busje WD40 *D
*S100 kettingspray

[[oja ook nog een nieuwe combie + handschoenen + Laarsen + helm *D *D ]]

Is het veel werk om de ketting te spannen cq vervangen, het schijnt per bike te verschillen.!!
 
Het heeft even geduurd, maar de gsx-r rijdt weer als een tierelier.

Raar maar waar,
het was een combinatie van onjuiste co2 waarde en de carburatuers stonden niet 100% cynchroom.... en dit maakt een trillend geluid waaardoor ik dacht dat het de nokkenas keeting was. Maar gelukkig viel het mee.


dus de motor even s'ochtends naar TT-Motoren gebracht en s'middags weer op gehaald. En de kosten vielen mij 100% mee namelijk 47,50 *D *D *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan