Snel hulp gevraagd: raad het onderdeel!

Mr. Bacon

MF'er
28 mrt 2004
52
0
Hellendoorn/Delft
Hallo mensen,

Heb vandaag even de carburateur van mijn Suzuki GS500 losgeschroefd om het vol vermogen kitje erin te zetten. Nu zaten de boutjes van een van de vlotterbakken zo idioot strak vast, dat ik er even met de ijzerzaag bij moest om een inkeping te zagen. Hup, carburateur op de kop en zagen maar. Ik dacht toen dat ik alle losse onderdelen al netjes op tafel had gelegd, maar even later vond ik het volgende onderdeel ergens op het blok (en ik heb het dus niet over die euro ):

Vooraanzicht
img241.echo.cx/img241/8955/dsc010853va.jpg

Bovenaanzicht
img241.echo.cx/img241/3228/dsc010862tq.jpg

Let op het gaatje
img241.echo.cx/img241/1507/dsc010878kj.jpg


Heeft iemand enig idee waar dit onderdeel heeft gezeten? Liefst met een plaatje of een duidelijke beschrijving want ik zie niet waar het onderdeel vandaan komt.

Alvast bedankt!
 
Is het niet onderdeeltje 33?
Het lijkt op een sproeier (de maat staat er op in honderste mm)
in een GS waarschijnlijk 120.
Het kan ook het busje zijn waar je sproeier in wordt gedraaid.
Maar je hebt toch 2 dezelfde carbs?
kun je toch mooi met elkaar vergelijken?
edit:
nog een keer naar je plaatjes gekeken, maar het lijkt meer op een verbindingsbusje of een busje om je vlotterdeksel goed uit te richten bij montage. of een verbinding in de carburator zelf.
Per ongeluk echt niets doorgezaagd?
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is geen sproeier. Die heb ik er al netjes uit gehaald. Bij het vergelijken van de carburateurs word ik ook niks wijzer. Ik zie echt niets waar het eventueel vandaan zou kunnen komen. Bovendien zou het maar zo kunnen dat er nog zo eentje op de grond ligt B|

Kweenie! '(
 
En daarmee bedoelen jullie als het ware het volgende neem ik aan:
- ik draai de sproeier er in
- van de kant van de gasnaald laat ik dat ding erin glijden en daar schuift de gasnaald dan weer in

??

Dan snap ik niet waarom er dan zo'n klein gaatje in het onderdeel zit. De sproeier heeft immers al een klein gaatje...maar dan zorgt dat onderdeeltje dat de doorgang nóg kleiner wordt...
Ik denk dat ik mijn motor maar in de schuur zet tot volgend weekend. Had net zwaar de neiging om dat kreng gewoon weer in elkaar te zetten, maar das waarschijnlijk niet zo slim :z
Deze week dan maar even langs de Suzuki dealer om te informeren...
 
Je hebt toch nog een carb haal die ff uit elkaar en kijk hoe het hoort. Maar dit is niet zonder risico bij jou denk ik :9




Zie att.
Is het niet toevallig dit onder deel of past het daar niet in )gaatje onderin.
full
 
Zat er geen verzegelverf op (meestal geel)?
Dan was het namelijk niet de bedoeling dat je het los haalde. Op de oudere Suzuki's is dit de regeling voor de afstelling van de emissie. Haalde je hem toch los kreeg je problemen met de afstelling.
 
Je hebt toch nog een carb haal die ff uit elkaar en kijk hoe het hoort. Maar dit is niet zonder risico bij jou denk ik :9




Zie att.
Is het niet toevallig dit onder deel of past het daar niet in )gaatje onderin.
(Afbeelding)

Is inderdaad wel typisch voor mij ja ;)

Die onderdeeltjes die je in het plaatje hebt staan zitten er allemaal nog in. Maar inderdaad, daar lijkt het onderdeel inderdaad heel erg op.

Geen zegelverf oid.
 
Als je de carbs op zijn kop zet en de vlotterbak verwijderd zie je
een plastic brugje wat over de vlotter heen zit.
Onder kant van dit brugje zit met een O-ring weer in de carb en aan de boven kant zit een een cilindrisch gat.
In dit gat past denk ik precies dat sproeiertje dat jij gevonden hebt.

Bij mijn carbs was dit busje er ook uitgevallen, was wel bij een gsxr 750 carb
maar het principe is het zelfde. Gevolg was dat als ik de motor met choke starte
de bougie die bij die carb hoorde vet sloeg.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
 
Als je de carbs op zijn kop zet en de vlotterbak verwijderd zie je
een plastic brugje wat over de vlotter heen zit.
Onder kant van dit brugje zit met een O-ring weer in de carb en aan de boven kant zit een een cilindrisch gat.
In dit gat past denk ik precies dat sproeiertje dat jij gevonden hebt.

Bij mijn carbs was dit busje er ook uitgevallen, was wel bij een gsxr 750 carb
maar het principe is het zelfde. Gevolg was dat als ik de motor met choke starte
de bougie die bij die carb hoorde vet sloeg.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Haha, verdomd...je hebt gelijk! :} Het is bij mij hetzelfde. Dankzij je antwoord heb ik dat plastic brugje wat beter bestudeerd en daar zit heel sneaky een gat in. Bij de andere carb zit in dat gat het onderdeel er gewoon nog in!

Helemaal geweldig! Bedankt voor de hulp. Ik haal m'n GS'je maar weer even uit de schuur vandaag. Handig zo'n motor forum. *D

Groeten Mr. Bacon.
 
Laatst bewerkt:
Als je de carbs op zijn kop zet en de vlotterbak verwijderd zie je
een plastic brugje wat over de vlotter heen zit.
Onder kant van dit brugje zit met een O-ring weer in de carb en aan de boven kant zit een een cilindrisch gat.
In dit gat past denk ik precies dat sproeiertje dat jij gevonden hebt.

Bij mijn carbs was dit busje er ook uitgevallen, was wel bij een gsxr 750 carb
maar het principe is het zelfde. Gevolg was dat als ik de motor met choke starte
de bougie die bij die carb hoorde vet sloeg.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

wat zul je gevloekt hebben nadat je alles weer inmekaar had zitten en de boel niet fatsoenlijk wou lopen :X
al gepost bij sleutelblunders???
 
Mr.Bacon mooi dat het je gelukt is.

K@W@ ik kwam hier achter door dat er steeds dezelfde bougie vet sloeg.
Ben toen de carb's maar eens uit elkaar gaan halen. Bij een carb lag een zo'n busje er los in. Door te vergelijken met de 3 andere carb's kwam ik er achter waar hij hoorde te zitten. Alles weer in elkaar gezet, choke er op en motor starten. Bougie is niet meer vet geslagen.

Gr. otje
 
Zit er wel bezine in de vlotterbakken, kun je controleren door de aftap-boutjes onderop de vlotterbak even een beetje open te draaien.

Anders even je benzine kraantje op pri zetten, lopen de vlotterbakken vol.
 
Laatst bewerkt:
Jep, die zitten vol.

Ik heb het voor elkaar gekregen dat ie op 1 bougie loopt. De andere bougie vonkt wel, maar krijgt geen benzine gek genoeg. Zit waarschijnlijk iets niet goed in de carb, dus zal 'm volgende week weer even losschroeven. Ben het zat nu |(
 
Jep, die zitten vol.

Ik heb het voor elkaar gekregen dat ie op 1 bougie loopt. De andere bougie vonkt wel, maar krijgt geen benzine gek genoeg. Zit waarschijnlijk iets niet goed in de carb, dus zal 'm volgende week weer even losschroeven. Ben het zat nu |(
Staan je stationair mengselschroeven wel op minimaal 2 rondjes open?
(zitten vanaf de onderkant met die veertjes er tussen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan