a2 motor keuz/tips?

rylix

Rookie
12 jul 2016
7
0
hallo, allereerst zou ik mezelf even kort voorstellen
ik ben mike, 19 jaar (gelukkig bijna 20) en rij vanaf mijn 16e scooter/schakel brommer en heb nu bijna 2 jaar een auto rijbewijs en een auto

zelf wil ik al vanaf dat ik een jaar of 10 was motor gaan rijden, gelukkig ben ik bijna 20 en ga ik dus beginnen voor mijn a2 rijbewijs

ik kom er alleen niet helemaal uit wat voor motor ik wil halen het moet natuurlijk te rijden zijn volgens de wet met een a2 rijbewijs

zelf zat ik te denken aan een suzuki sv 650 (en dan zelf ombouwen naar streetfighter)

alleen las ik dat deze motoren last hebben van "oil starvation" op 1 cilinder als er langere tijd op het achterwiel gereden word

ik wil deze truc graag onder de knie krijgen en kan dit oefenen op privé terein en dan is dit toch wel een afknapper op deze motor

ik vind zelf de : kawaski zx6r / yamaha r6 / honda cbr 600 echt geweldig mooie motoren en het liefst zonder de voorkuip, alleen mogen deze natuurlijk niet vanwege het vermogen en neem ik liever geen omweg met importeren en is dit kwa prijs voor mij niet haalbaar

mijn budget is 2000 euro
weet iemand heer misschien nog goede opties met dit budget?

*ik weet dat het leren/ rijden op je achterwiel gevaarlijk/onverstandig kan zijn al helemaal als on ervaren bestuurder en wil dit ook niet meteen gaan leren maar zou het leuk vinden als ik dit na een langere tijd toch kan gaan oefenen onder de beste omstandigheden

mvg

mike
 
Als leuke hooliganfiets voor wheelies enzo zou ik een grote 1 cilinder zoeken.
Een SV650 onbegrensd trekt hem al snel zat achterover maar kan helaas niet tegen lange wheelies.
Officieel met 25kw krijg je hem al bijna niet meer van de grond af.
Als je echt officieel met max 35kw wil gaan rijden en leuk wil stunten is veel koppel van een 1 cilinder wel leuk.
Origineel komen die meestal ook nog wel max rond de 35kw uit.

Met jou budget en mijn advies over een 1 cilinder zul je ergens uitkomen bij een XT600, NX650, SLR650 of DR600
 
Als leuke hooliganfiets voor wheelies enzo zou ik een grote 1 cilinder zoeken.
Een SV650 onbegrensd trekt hem al snel zat achterover maar kan helaas niet tegen lange wheelies.
Officieel met 25kw krijg je hem al bijna niet meer van de grond af.
Als je echt officieel met max 35kw wil gaan rijden en leuk wil stunten is veel koppel van een 1 cilinder wel leuk.
Origineel komen die meestal ook nog wel max rond de 35kw uit.

Met jou budget en mijn advies over een 1 cilinder zul je ergens uitkomen bij een XT600, NX650, SLR650 of DR600

bedankt voor de snelle reactie, ik ga alle motoren even opzoeken en er goed naar kijken :)

zelf hoef ik niet perse 35kw te blijven rijden ik vind het niet erg mijn motor later te ontgrenzen zolang hij op kenteken maar goedgekeurd is voor a2


ik hoef er ook niet meteen wheelies mee te doen maar het lijkt me wel leuk als ik dit later kan gaan proberen
 
Aprilia Pegaso. Redelijk potent en standaard onder de 35kw. Goedkoop en ik heb m geregeld op het achterwiel gekregen
 
Zou je niet eerst een gewoon leren motorrijden? Jezelf als noob doodrijden kan altijd nog
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan