• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

AAAARRRGGG (huur)Motor Gestolen!!

CyberWolf

MF'er
Lid geworden
6 dec 2003
Waarderingsscore
0
Heb in 2005 een nieuwe motor gekocht, is een Suzuki GSX 750 F. Ben er erg blij mee en rijd er dagelijks mee. Zoals iedere motor, moet ook de mijne zo af en toe een onderhoudsbeurt.

Afgelopen woensdag had ik de afspraak staan voor de 25000km beurt.
Teller staat ondertussen al bijna op 28000, maar dan is het eindelijk zover.

Ik breng 'm weg naar Motoport, omdat -ie daar vandaan komt en ik er goede ervaringen heb. Enfin, ik krijg (vanwege afhankelijkheid) een leuke Honda CBS 600 mee en zou die middag terug komen om te kijken of m'n eigen Suzuki al z'n grote beurt heeft gehad.

Vanwege ziekte en onvoorziene drukte bij de Motoport, is het onderhoud enigszins uitgesteld. Doordat hemelvaart er tussen zat, zou ik het vrijdag middag nogmaals moeten proberen....

Resultaat is dat ook vrijdag de Suzuki nog niet is behandeld, ik vind het niet erg, want die woensdagavond had ik al een Honda Deauville meegekregen (de CBS 600 was gereserveerd voor vrijdagochtend). Ik denk, kan ik daar ff lekker mee rijden om tóch nog van het weekend genieten.

Uiteindelijk enkel naar Scheveningen geweest en dus toch niet zo veel gereden.
Daarna hop, op stuurslot en lekker van de buitenlucht laten genieten. Slot was volgens de Motoport niet nodig; "stuurslot is voldoende". En ik merkte eerder al dat de motor is voorzien van HISS, dus dat zal ook wel goed zijn.

Opeens bedenk ik me dat Motoport op maandag altijd dicht is, dus heb ik de Deauville nog een dagje langer. Kan ik 'm toch nog ff laten zien op werk enzo... altijd leuk :-) .....

Ging dus niet door.
Kwam vanochtend beneden en zag een lege plek, waar ik 'm 100% zeker de voorgaande avond had gezet. Is ie dus gewoon gepikt :( ;(

Ik zal m'n gevoelens over de dader(s) voor me laten, maar 't is zeker niet aangenaam.

Omdat Motoport dicht is, kan ik ze niet direct inlichten. Wél heb ik 20 minuten na ontdekking aangifte gedaan op het politiebureau, dus dat is in ieder geval al iets.

Toen ik terug kwam op de plaats delict, merkte ik dat er een klein deel van het stuurslot of waar het stuurslot in valt, op de grond lag. Dit heb ik dus nog naar het politiebureau gebracht op de 'normale' fiets.

goh, dit lucht eigenlijk best op, het van me af schrijven.
maar goed, de motor komt er niet van terug.

Ik blijf maar denken dat het 'handiger' had geweest als m'n eigen motor gestolen had geweest, want dan had ik alles direct kunnen afhandelen, ook met de verzekering enzo. Nu moet ik wachten tot morgen tot de Motoport open is en hun reactie afwachten. Ik hoop maar dat ik lekker kan slapen vanavond. Ik hoef me dan iig geen zorgen meer te maken om eventuele motoren die gestolen kunnen worden, want nu zijn ze op he.... en het ergste is nog dat er eentje nog geen 10 meter verderop stond die er nu nog staat. (staat met ketting aan hekje vast)

Ik ga dus voortaan mooi naast deze rooie Honda staan met m'n dikke ketting aan het hekje (overigens zit die dikke ketting nu nog in m'n Suzuki, welke bij motoport staat).

maar 't is wel kl*te! :(

Pfff, aan de ene kant stuk omslachtiger omdat ie niet van jou is, aan de andere gelukkig dat ie niet van jou is . . .

Heb in 2005 een nieuwe motor gekocht, is een Suzuki GSX 750 F. Ben er erg blij mee en rijd er dagelijks mee. Zoals iedere motor, moet ook de mijne zo af en toe een onderhoudsbeurt.

Afgelopen woensdag had ik de afspraak staan voor de 25000km beurt.
Teller staat ondertussen al bijna op 28000, maar dan is het eindelijk zover.

Ik breng 'm weg naar Motoport, omdat -ie daar vandaan komt en ik er goede ervaringen heb. Enfin, ik krijg (vanwege afhankelijkheid) een leuke Honda CBS 600 mee en zou die middag terug komen om te kijken of m'n eigen Suzuki al z'n grote beurt heeft gehad.

Vanwege ziekte en onvoorziene drukte bij de Motoport, is het onderhoud enigszins uitgesteld. Doordat hemelvaart er tussen zat, zou ik het vrijdag middag nogmaals moeten proberen....

Resultaat is dat ook vrijdag de Suzuki nog niet is behandeld, ik vind het niet erg, want die woensdagavond had ik al een Honda Deauville meegekregen (de CBS 600 was gereserveerd voor vrijdagochtend). Ik denk, kan ik daar ff lekker mee rijden om tóch nog van het weekend genieten.

Uiteindelijk enkel naar Scheveningen geweest en dus toch niet zo veel gereden.
Daarna hop, op stuurslot en lekker van de buitenlucht laten genieten. Slot was volgens de Motoport niet nodig; "stuurslot is voldoende". En ik merkte eerder al dat de motor is voorzien van HISS, dus dat zal ook wel goed zijn.

Opeens bedenk ik me dat Motoport op maandag altijd dicht is, dus heb ik de Deauville nog een dagje langer. Kan ik 'm toch nog ff laten zien op werk enzo... altijd leuk :-) .....

Ging dus niet door.
Kwam vanochtend beneden en zag een lege plek, waar ik 'm 100% zeker de voorgaande avond had gezet. Is ie dus gewoon gepikt :( ;(

Ik zal m'n gevoelens over de dader(s) voor me laten, maar 't is zeker niet aangenaam.

Omdat Motoport dicht is, kan ik ze niet direct inlichten. Wél heb ik 20 minuten na ontdekking aangifte gedaan op het politiebureau, dus dat is in ieder geval al iets.

Toen ik terug kwam op de plaats delict, merkte ik dat er een klein deel van het stuurslot of waar het stuurslot in valt, op de grond lag. Dit heb ik dus nog naar het politiebureau gebracht op de 'normale' fiets.

goh, dit lucht eigenlijk best op, het van me af schrijven.
maar goed, de motor komt er niet van terug.

Ik blijf maar denken dat het 'handiger' had geweest als m'n eigen motor gestolen had geweest, want dan had ik alles direct kunnen afhandelen, ook met de verzekering enzo. Nu moet ik wachten tot morgen tot de Motoport open is en hun reactie afwachten. Ik hoop maar dat ik lekker kan slapen vanavond. Ik hoef me dan iig geen zorgen meer te maken om eventuele motoren die gestolen kunnen worden, want nu zijn ze op he.... en het ergste is nog dat er eentje nog geen 10 meter verderop stond die er nu nog staat. (staat met ketting aan hekje vast)

Ik ga dus voortaan mooi naast deze rooie Honda staan met m'n dikke ketting aan het hekje (overigens zit die dikke ketting nu nog in m'n Suzuki, welke bij motoport staat).

maar 't is wel kl*te! :(

Tja, als zij stuurslot voldoende vinden dan zijn zij ook verantwoordelijk lijkt me. Maar ja probeer dat maar eens de bewijzen. Hopelijk is ie goed verzekerd.

Okee, `t is natuurlijk niet je eigen fiets. Maar ik kan me levendig voorstellen dat je dat je dit kl :( te vindt. Early zou zelf door de grond gaan als `m dit zou overkomen. |(
En als je `m dan toch op stuurslot zet (meer was volgens MP niet nodig) en hij is pleitte, tja, dan heb je weliswaar naar eer en geweten gehandeld, maar toch.
Verzekeringstechnisch wordt het, volgens mij, toch een zaak tussen MP en verzekering.
Zeker als je dan nog een klein stuk van het slot teruggevonden hebt, is er toch een zekere vorm van bewijs dattie op slot stond.
Maar toch, Early wenst je veel sterkte toe met het brengen van de jobstijding en hopen dat ze niet moeilijk gaan doen.

Daar gaan we weer... de zoveelste alweer... :(

Wel mazzel dat het de leenmotor was, heb jij tenminste nog je eigen brommert. (aan de andere kant hadden ze die misschien niet meegenomen met sloten erom)

Ook niet echt slim van motoport trouwens. Temeer omdat mij bij aanschaf van mijn VF op het hart gedrukt werd hem vooral op schijfremslot te zetten en achterwiel vast te leggen, en nooit alleen op stuurslot want die hebben ze zo los. (was niet bij motoport trouwens)
Ik weet ook niet hoe het stuurslot van die leenfiets er uit zag, maar bij mijn VF heb ik ook echt het idee dat ze die ook zo los hebben... (beetje wrikken aan het stuur dan breekt of schuift de pen die in het stuur valt zo af heb ik het idee...)

Wat ze met de dief mogen doen is in dat andere topic al ter sprake gekomen. :)

Succes in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Sjonge.....ik kan me heel goed voorstellen dat je je kl :( te voelt. Ondanks het geluk dat het je eigen fiets niet is, drukt het gevoel dat het andermans fiets (van MP in dit geval) toch behoorlijk op je verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik hoop echt dat MP begrip zal hebben voor deze verschrikkelijke ervaring en situatie, al zullen ze het ook knap kl ;( te vinden.
Qua verzekering betwijfel ik of de verzekering echt niet moeilijk zal gaan doen omdat hij alleen "maar" op het stuurslot stond.
Wat MP ook gezegd heeft over de motor alleen op stuurslot zetten, men gaat er toch van uit dat je zelf ook dat verantwoordelijkheidsgevoel hebt de motor naar beste weten op slot te zetten. En of alleen een stuurslot dan ook nog als voldoende telt? :?
Maar ja, ik heb er gelukkig geen ervaring mee, dus wie weet.

Maar in ieder geval heel veel sterkte en succes toegewenst. Hopelijk heb je snel je eigen motor weer terug en loopt alles toch goed voor je af.

Cindy

Laatst bewerkt:
Das goed klote.... en jammer dat je slot van je Suzuki dus nog in je motor zat. Die zou ik dan thuis laten, maar daar heb je weinig aan. Als ik hier een motor heb geleend omdat mn eigen motor onderhoud krijgt, dan gaat er altijd wel minimaal 1 slot van mezelf op.

Dat MP zegt dat stuurslot voldoende is, denk dat ze je gaan vertellen dat ze dat nooit gezegd hebben. Kan nog wel eens een klotegeintje gaan worden dit.... heb je nog wat ondertekend toen je de motor mee nam ? Iets van diefstal/eigen risico? Denk dat je dat anders mag gaan betalen...

Lekker naïef van Motoport.... na een eeuwigheid Loosduinsekade en nu aan de rand van de stad moeten ze wel beter weten.... :X
Ben ook benieuwd naar hun afhandeling.... vrees het ergste....

Laatst bewerkt:
Vuile KL :( :( TVIOLEN... geen woorden voor....

Wellicht een dure les voor je eigen motor, nooit vertrouwen op een simpel stuurslotje... koop een grote ketting met slot, ieder merk heeft ze en sjouw die op de een of andere manier met je motor mee. Mijn ketting met slot is 1.70 m lang van ABUS en loodzwaar. Het is ontzettend onhandig, maar ik zal em niet gauw thuislaten als ik de fiets ergens in het openbaar voor langere tijd moet parkeren. Dat in combinatie met een goede schijfslot geeft nog geen garantie, maar je maakt het wel allemaal een stuk oninteressanter voor de kl :( :( tviolen.

En maak je geen zorgen, ik heb mijn motor ook in onderhoud bij motoport.... zal de volgende keer dus wel een iets hoger werkplaats tarief gaan betalen! Winst maken ze even goed wel...

Sterkte en slaap lekker :z

oei, bij MP Rotterdam geld een eigen risico van 1500 dacht ik bij een gestolen leenmotor. Ik hoop dat dat bij de jouwe niet zo is.

Dat is verrekte klote!
Ik ben benieuwd of MP de schade op jou zal verhalen ondanks dat ze hebben gezegt dat stuurslot voldoende is...
En bij MP moeten ze toch ook wel weten dat je met een flinke tik elk stuurslot omzeild heb.

Ik heb m'n baas eens moeten bellen omdat zijn Mercedes bij mij voor de deur gejat is |( .
Damn wat sta je dan voor het blok :X .

een huurmotor dan nog , straks kan je je driewieler niet meer buiten zetten , jézus

Als het goed is leest MP hier mee, toch?

Dus?

@ TS, Klote en succes met de afhandeling. Ik hoop inderdaad dat MP geen algemene voorwaarden heeft mbt het lenen van een fiets. Als dat wel het geval is en jij hebt ze niet gelezen kunnen er nog wel eens vervelende artikelen voor je instaan. Als algemene voorwaarden door eenieder ingezien kunnen worden en redelijk zijn, zijn ze bindend...

een huurmotor dan nog , straks kan je je driewieler niet meer buiten zetten , jézus
Hangt er denk ik een beetje van af waar je woont, maar ik ben bang dat je in een van de grotere steden inderdaad ook je driewieler (of je plastiek traptrekker) niet buiten kan laten staan.

Dus?

@ TS, Klote en succes met de afhandeling. Ik hoop inderdaad dat MP geen algemene voorwaarden heeft mbt het lenen van een fiets. Als dat wel het geval is en jij hebt ze niet gelezen kunnen er nog wel eens vervelende artikelen voor je instaan. Als algemene voorwaarden door eenieder ingezien kunnen worden en redelijk zijn, zijn ze bindend...
Lijkt mij dat wanneer ze algemene voorwaarden hebben, dat MP deze ook had moeten vermelden/overhandigen/laten ondertekenen. Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit de eerste keer is dat er een huur/leenmotor gegapt wordt van MP...

Blijf het echter raar vinden dat MP gezegt heeft dat alleen stuurslot voldoende is.

Laatst bewerkt:
Lijkt me echt kut, maar 1 klein puntje van kritiek: Ik probeer spullen die ik leen hetzelfde te behandleen als mijn eigen spullen, ook al zeggen zij dta alleen een stuurslot voldoende is.

Maar het blijft een rattestreek!

Damn... weer een motor :( en dan ook in dit geval een leenmotor... Ik hoop dat je niks heb hoeven tekenen want dan is de kans groot dat je mag dokken B| Ik hoop voor je dat dat niet zo is en dat hun verzekering dit dekt maar ik vrees het ergste...

Tja hij stond dus niet op slot en het is 2007 toch, leeft die vent van MP nog in de jaren 50 ofzo?

Ik denk MP kennende dat het geld gaat kosten, uiteindelijk ben je ondanks dan hij zei dat een stuurslot voldoemde is toch verandwoordelijk voor die fiets.

Ps waarom ga je niet naar dat kleine motorzaakje achter motorport, zijn daar veel vriendelijker :Y

Gvd weer een, echte klote man. Die van mij is op 5 april gejat en ik wacht nog steeds op m'n geld

Tot nu toe elke keer als ik een leenfiets meekreeg van MP Wormerveer altijd een slot meegekregen, zelfs toen op de deuv die ik meehad...

@TS sterkte met afhandelen idd.

Lijkt mij dat wanneer ze algemene voorwaarden hebben, dat MP deze ook had moeten vermelden/overhandigen/laten ondertekenen. Kan mij namelijk niet voorstellen dat dit de eerste keer is dat er een huur/leenmotor gegapt wordt van MP...

Blijf het echter raar vinden dat MP gezegt heeft dat alleen stuurslot voldoende is.

Helaas is het met algemene voorwaarden niet zo, vergen geen handtekening. En idd erg raar dat MP het stuurslot voldoende vond, misschien dat TS daar nog wat aan heeft.

Helaas is het met algemene voorwaarden niet zo, vergen geen handtekening. En idd erg raar dat MP het stuurslot voldoende vond, misschien dat TS daar nog wat aan heeft.

Klopt , maar algemene voorwaarden dienen wel duidelijk kenbaar gemaakt te worden.

Ey Cyberwolf,

Wat ontzettend kl*te dat je motor is gejat, ook al is het dan een huurmotor, je zit wel weer mooi met de gebakken peren om van de slapeloze nachten maar te zwijgen...
Ik lees altijd meer mee dan dat ik reageer eigenlijk, maar dit trekt nu toch wel mn aandacht en ik wou er ff het fijne van weten. Gebeurt het dat die motoren ook wel op marktplaats of een dergelijke site worden verkocht?
Ik zie hier altijd wel weer een 'Shit! motor gejat' topic opduiken, en ik vraag me echt af waar die dingen heen gaan. Lijkt me niet dat ze naar afrika worden verscheept of in de Oekraine rondrijden. En zijn het dan gelegenheidsdieven ofzo... easy money, zo'n motor, maar waar slijten ze die? Iemand?

Later, Erik

Terug
Bovenaan Onderaan