Aandrijfketting vraagje,.....

saien

Die hard MF'er
Donateur
24 jan 2004
662
92
zwolle
Bijgevoegd screenshot is de orginele ketting van mijn Honda crf250l uit 2016.
Deze wil ik vervangen voor een langere omdat ik een groter achtertandwiel heb gekocht. Kan ik nu elke 520 ketting kopen? ( Ik snap dat er verschil zit in cross ketting,x,o ring etc.) Alvast bedankt voor de reacties (sorry voor het dubbel geplaatste bericht)


Screenshot_20211127-231336.png
 
Laatst bewerkt:
Als je bedoelt of elke 520 ketting zal passen? Dan is het simpele antwoord een volmondig ja ;) Over welke ketting het langst meegaat of het minste onderhoud nodig heeft injouw geval kan ik je niks zinnigs vertellen.
Zo te zien heeft deze 120 schakels, maar dat weet ik niet zeker, tel even goed hoeveel je er nodig hebt, dan is het vrij simpel. Jos Smit motoren is voor mij altijd wel een goed adresje gebleken voor kettingen en kettingwielen.
 
Als je bedoelt of elke 520 ketting zal passen? Dan is het simpele antwoord een volmondig ja ;) Over welke ketting het langst meegaat of het minste onderhoud nodig heeft injouw geval kan ik je niks zinnigs vertellen.
Zo te zien heeft deze 120 schakels, maar dat weet ik niet zeker, tel even goed hoeveel je er nodig hebt, dan is het vrij simpel. Jos Smit motoren is voor mij altijd wel een goed adresje gebleken voor kettingen en kettingwielen.
Oké , bedankt voor je antwoord.
Jos Smit heb ik inderdaad al eens vaker een ketting set besteld, goed en goedkoop 👍
 
Kies een x-ring ipv een o-ring ivm de weerstand., zeker op een 250 met weinig vermogen. Een ketting zonder ringen loopt het lichts maar slijt het snelst.
Een DID 520vt2 bijvoorbeeld is een sterke redelijk lichtlopende ketting.
Probeer ook een stealth/supersprox achter tandwiel te kopen. Gaat veel langer mee en de ketting slijt hierdoor ook minder. Wissel je voortandwiel ook tussentijds , je verlengt de levensduur van de hele set.
Voortandwiel slijt sneller dan achtertandwiel.
 
Heb nu een DID 520 VX3 van Jos Smit besteld. Ga idd ook een voor tandwiel er bij halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan