• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

aangepaste motor, aangepast starten?

tmoons

MF veteraan
Lid geworden
7 jan 2004
Waarderingsscore
158
hallo,

Zoals een aantal van jullie reeds weten ben ik druk doende geweest met een Z650.
Inmiddels zit alles weer redelijk in elkaar en heb ik een paar start pogingen mogen ondernemen. Daarbij kom ik het volgende probleem tegen:
Hij wil alleen starten als ik de luchtfilters afdek. Choken heeft geen effect.

Even wat specificaties:
Het is een 650 cc blok,
Er zit een Z750 cilinderkop op( grotere kleppen)
Er zitten standaard carbs op (1 week geleden sonisch gereinigd)
Er zitten open gaas filters (k&n) op.
De sproeier afstellingen weet ik niet, maar kan ik natuurlijk na kijken.
CO-schroeven staan op 2 slagen uit.
Carbs zijn niet gesynchroniseerd

Als ik hem dus nu wil starten, dan neem ik een smalle doek, en wind die om de 4 filters heen, en dan start hij zonder problemen.

Ik heb nog geen test ritjes gemaakt omdat er nog een blok dekseltje ontbreekt (een ontluchtings dekseltje)

Ik vraag me nu af hoe ik het beste kan gaan voorkomen dat ik steeds dat afdekken moet gaan doen?

Choke checken en je stationair sproeiers van een 750 , je moet duidelijk een rijk mengsel hebben om te starten.

Ps zijn de carb net zo groot als die van een 750

Nee het zijn de "standaard" carbs die er op zaten toen ik hem kreeg, MAAR ik weet niet of dit ook de standaard carbs voor de 650 zijn.

Grotere "pilot jets"... interresant plan, ik zal eens gaan kijken waar ik die nu weer zou moeten gaan kopen.. (iemand suggesties)

een kleine toevoeging....
hij start NIET met de choke erop.
hij start WEL ZONDER choke erop.

beide gevallen met het dekentje over de filters.

@ fazero: we hebben het over een pekelfiets van 1976, call me stupid, maar ik vind het nog even te veel van het goede om daar gelijk een dynorun op los te laten.

Niet meteen grotere sproeiers erin, de motor zou in elk geval moeten lopen met deze carbs.
Er is dus een groot brandstof tekort, weet je zeker dat de carb goed in elkaar zit? Ik denk dat je het daar in moet zoeken.

Zo, inmiddels wat meer dingen kunnen uitzoeken,
de uitlaten lekken heel erg bij de kop, kan vast niet goed zijn :) (pakkingen moeten er nog tussen...)
de motor start nu goed, in vergelijking met de doeken proceduren althans.
MAAR bij het gas geven krijg ik dikke zwarte rookwolken (benzine!) en knallen (lekke uitlaat)
Als ik binnenkort de pakkingen gemonteerd heb zal ik het allemaal nog eens goed proberen, maar het lijkt er op dat het niet willen starten in eerste instantie te maken heeft gehad met een niet goed afgestelde gaskabel....

Ik houd jullie op de hoogte, voor het geval ik weer advies nodig heb....

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan