tmoons
MF veteraan
- 7 jan 2004
- 4.376
- 158
hallo,
Zoals een aantal van jullie reeds weten ben ik druk doende geweest met een Z650.
Inmiddels zit alles weer redelijk in elkaar en heb ik een paar start pogingen mogen ondernemen. Daarbij kom ik het volgende probleem tegen:
Hij wil alleen starten als ik de luchtfilters afdek. Choken heeft geen effect.
Even wat specificaties:
Het is een 650 cc blok,
Er zit een Z750 cilinderkop op( grotere kleppen)
Er zitten standaard carbs op (1 week geleden sonisch gereinigd)
Er zitten open gaas filters (k&n) op.
De sproeier afstellingen weet ik niet, maar kan ik natuurlijk na kijken.
CO-schroeven staan op 2 slagen uit.
Carbs zijn niet gesynchroniseerd
Als ik hem dus nu wil starten, dan neem ik een smalle doek, en wind die om de 4 filters heen, en dan start hij zonder problemen.
Ik heb nog geen test ritjes gemaakt omdat er nog een blok dekseltje ontbreekt (een ontluchtings dekseltje)
Ik vraag me nu af hoe ik het beste kan gaan voorkomen dat ik steeds dat afdekken moet gaan doen?
Zoals een aantal van jullie reeds weten ben ik druk doende geweest met een Z650.
Inmiddels zit alles weer redelijk in elkaar en heb ik een paar start pogingen mogen ondernemen. Daarbij kom ik het volgende probleem tegen:
Hij wil alleen starten als ik de luchtfilters afdek. Choken heeft geen effect.
Even wat specificaties:
Het is een 650 cc blok,
Er zit een Z750 cilinderkop op( grotere kleppen)
Er zitten standaard carbs op (1 week geleden sonisch gereinigd)
Er zitten open gaas filters (k&n) op.
De sproeier afstellingen weet ik niet, maar kan ik natuurlijk na kijken.
CO-schroeven staan op 2 slagen uit.
Carbs zijn niet gesynchroniseerd
Als ik hem dus nu wil starten, dan neem ik een smalle doek, en wind die om de 4 filters heen, en dan start hij zonder problemen.
Ik heb nog geen test ritjes gemaakt omdat er nog een blok dekseltje ontbreekt (een ontluchtings dekseltje)
Ik vraag me nu af hoe ik het beste kan gaan voorkomen dat ik steeds dat afdekken moet gaan doen?
(pakkingen moeten er nog tussen...)