• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Aangereden door een oude vrouw...

Kimmetje

MF'er
Lid geworden
1 jun 2004
Waarderingsscore
0
Helaas hoor ik nu ook tot het rijtje aangereden motorrijders...

Ik kwam vandaag rond 1 uur de rotonde bij het Amstelstation opgereden en sorteerde voor om de rotonde driekwart te nemen (vanaf de Amstel). Er stond een oude vrouw in haar auto voor me, dus ik zette mijn motor er half voor. Het licht ging op groen en ik werd een paar meter meegesleurd door de oude vrouw!!!
Ik vloeken en een jongen gevraagd om het kenteken op te schrijven (en om mij te helpen mijn motor op te tillen). Wij hem naar de kant geduwd en de schade bekeken. Viel mee, kleding nog heel, helm ook, koppelingshendel klein stukje afgebroken, handvat met handvatverwarming klein btje stuk, stepje klein btje stuk en flinke krassen op mijn motorblok. Gegevens van die jongen opgenomen als getuige.
Keek ik de rotonde op, zwaait die oude vrouw naar me, zo van: alles is toch goed. Dus ik gebaar, kom maar hierheen, zo hebben we er niks aan.
Zij komt en zegt: je verloor je evenwicht,. Dus ik: nee hoor, u reed me van achteren aan, want ik stond voor u. Zij: nee hoor. Ik: ja hoor. etc etc etc
Zegt ze: nou we hebben allebei schade (zij veel meer dan ik denk ik) dus we laten het hier maar bij.
En ik was daarop zo stom om niet te zeggen dat we een schade formulier in moesten vullen... dus nu zit ik op mijn werk en bedenk me dat ik erg stom was om niets in te vullen.... via via probeer ik nu via het kenteken de adres gegevens te achterhalen om haar als nog aansprakelijk te stellen, maar of dat nog lukt...

geluk bij een ongeluk was nog wel dat ik vandaag met de gs (die te koop staat!) was en niet met mijn net nieuwe-tweedehandse hornet... ach schrale troost....

heeft toch geen zin om papieren in te vullen mijns insziens. je mag niet voor de auto's gaan staan bij een stoplicht (rotonde). DUH iedereen doet dat, maar toch. Wel mooi klote, maar gelukkig heb je zelf niets

heeft toch geen zin om papieren in te vullen mijns insziens. je mag niet voor de auto's gaan staan bij een stoplicht. DUH iedereen doet dat, maar toch. Wel mooi klote, maar gelukkig heb je zelf niets

Dus dat wil zeggen dat ze je aan mogen rijden als je, je motor ervoor zet? :?

Kim,

Bel even je verzekering hiervoor en even het een en ander na. Zij kunnen je ook adviseren om het onderling te regelen als het nadelig voor jezelf (en je verzekering is) is als je hen inschakeld.

Dan kun je nog kiezen om inderdaad contact met de vrouw op te nemen.

Maar belangrijker is om eerst contact op te nemen met je eigen verzekering en je hierin te laten adviseren.

Dus dat wil zeggen dat ze je aan mogen rijden als je, je motor ervoor zet? :?

nee dat wil dat niet zeggen. maar als je door rood rijd en aangereden wordt, kan je toch ook niet de bestuurder in kwestie aansprakelijk stellen omdat ie je aanreed, en dat niet mag?

Er stond een oude vrouw in haar auto voor me, dus ik zette mijn motor er half voor.

dit is dus trouwens wel de reden waarom ik er altijd pal VOOR ga staan en niet er naast/schuin. ze kunnen je dan iig niet over het hoofd zien. hoop het iig nooit mee te maken. brrr

nee dat wil dat niet zeggen. maar als je door rood rijd en aangereden wordt, kan je toch ook niet de bestuurder in kwestie aansprakelijk stellen omdat ie je aanreed, en dat niet mag?

das een groot verschil ;)

TS stond stil voor een auto. Volgens mij ben je nog altijd fout indien je een stilstaand voertuig aanrijdt.

Ook al ben ik zelf motorrijder, als ik in de auto zit en iemand gaat er tussen staan of schuin voor staan, dan moettie wel hard wegrijden want ik geef gewoon gas met m'n auto. Jij zit inderdaad fout, je mag er niet tussendoor. Als je het wel doet, zet je motor dan VOOR de auto, zit je nog steeds fout, maar ze kunnen moeilijk over je heen rijden.

das een groot verschil ;)

TS stond stil voor een auto. Volgens mij ben je nog altijd fout indien je een stilstaand voertuig aanrijdt.

Daar heeft Viccie een punt.. hoe je daar gekomen bent doet er toch eigenlijk niet toe? (althans, kunt het toch proberen *D ) Je stond stil, zij stond stil en ze sleurt je een end mee bij het wegrijden..

Als motorrijder ben je toch altijd 10X zo snel weg als een auto :?

Maar is en blijft klote! Bel idd ff met je verzekering om advies te vragen. Sterkte met de afhandeling.

Ja, ik stond er half voor, maar dan nog heb je niet het recht om iemand aan te rijden. Ook al zou ik optrekken en remmen, en dan rijdt iemand tegen mij op, dan nog is zij fout...

ik ga nu ff de politie bellen om het voor te leggen.

Jij zit inderdaad fout, je mag er niet tussendoor. Als je het wel doet, zet je motor dan VOOR de auto, zit je nog steeds fout, maar ze kunnen moeilijk over je heen rijden.
Waarom niet :?
Staat nergens dat het verboden is. Sterker, vlak voor (en op) een rotonde mag je links én rechts inhalen. Die vrouw had dus goed moeten kijken of er niet iemand anders stond.

Ook al ben ik zelf motorrijder, als ik in de auto zit en iemand gaat er tussen staan of schuin voor staan, dan moettie wel hard wegrijden want ik geef gewoon gas met m'n auto.Het is dan wel opzettelijk iemand aanrijden Blitsje :+

Jij zit inderdaad fout, je mag er niet tussendoor. Als je het wel doet, zet je motor dan VOOR de auto, zit je nog steeds fout, maar ze kunnen moeilijk over je heen rijden.
:^

Men gaat er in een auto ook vanuit dat de motorrijder die voorkruipt sneller weg is. Op het moment dat dat dan niet gebeurt is het *boem=ho*.

TS had niet voor mogen kruipen en mevrouw had misschien ff moeten wachten met gas geven. Als mevrouw TS wel gezien heeft :?

We zijn er allemaal niet bij geweest, maar zou goed kunnen dat TS zo opgesteld stond dat mevrouw haar kwalijk heef kunnen zien. Ja, had mevrouw beter om zich heen moeten kijken ...

Zoals ik het nu lees zijn beide dames 'fout' en regelen ze hun eige schade maar.

Waarom niet :?
Staat nergens dat het verboden is. Sterker, vlak voor (en op) een rotonde mag je links én rechts inhalen. Die vrouw had dus goed moeten kijken of er niet iemand anders stond.
Dus op het moment dat ik aan de streep sta te wachten omdat ik niet door mag rijden, mag iedereen hem er zomaar voorzetten :?

Dacht ut niet.

Nu is het een motor, maar een vrachtwagen zou hem er dan ook voor mogen zetten :?

Oude vrouw stond te wachten voor vkl begreep ik en het is dus niet wat jij denk ik bedoeld, op rotonde afrijdend verkeer ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet maar net ff niet opletten of ergens door afgeleid zijn waar door je het groene licht niet ziet.

Ook al ben ik zelf motorrijder, als ik in de auto zit en iemand gaat er tussen staan of schuin voor staan, dan moettie wel hard wegrijden want ik geef gewoon gas met m'n auto. Jij zit inderdaad fout, je mag er niet tussendoor. Als je het wel doet, zet je motor dan VOOR de auto, zit je nog steeds fout, maar ze kunnen moeilijk over je heen rijden.
Je mag er wel tussendoor; is gewoon hetzelfde als een file inhalen....

:^

Men gaat er in een auto ook vanuit dat de motorrijder die voorkruipt sneller weg is. Op het moment dat dat dan niet gebeurt is het *boem=ho*.

TS had niet voor mogen kruipen en mevrouw had misschien ff moeten wachten met gas geven. [Als mevrouw TS wel gezien heeft :?

We zijn er allemaal niet bij geweest, maar zou goed kunnen dat TS zo opgesteld stond dat mevrouw haar kwalijk heef kunnen zien. Ja, had mevrouw beter om zich heen moeten kijken ...

Zoals ik het nu lees zijn beide dames 'fout' en regelen ze hun eige schade maar.

exact, daar is het denk ik fout gegaan. uiteraard kan ik daar niet over oordelen, maar wel vermoeden

Je mag er wel tussendoor; is gewoon hetzelfde als een file inhalen....

niet
full

Het is dan wel opzettelijk iemand aanrijden Blitsje :+
Weet ik, maar ik ben gewoon van mening dat als je zogenaamd snel denkt te zijn en dus zonodig voor moet dringen, dan zorg je er ook maar voor dat je als eerst weg bent }) Ik vind je gewoon een enorme kneus als je voor me gaat staan en dan als een enorme zoutzak wegrijd. Dan had je dus net zo goed netjes in de rij kunnen gaan staan of niet soms :? Als je zo'n actie uithaalt en een auto krijgt het voor elkaar je van achteren aan te rijden, dan zit je of te dromen of je weet het gas niet snel genoeg te vinden; blijf dan lekker in de rij staan ;)

OK, ondanks je sterke onderbouwing, moet je misschien toch even uitleggen wat dan het verschil is tussen een file door een stoplicht en een file door een andere oorzaak. Check ook even Dode link. Onderaan zie je een opmerking van een oude bekende. Op het MF moet dit ook voldoende terug te vinden zijn...

Vriendelijk omschreven hoor ;)

@Kofferrek nog ff een toevoeging:
Je hebt het over links en rechts inhalen.
Dan bedoel je denk ik een tweebaans rotonde heh :P ;)
Inhalen mag dan, maar officieel moet je je rijrichting aanhouden wat betekent dat je eigelijks dus niet je voertuig voor een ander mag gooien.
Wat ik me nu zo voorstel is dat TS op een tweebaans stond op de linkerbaan omdat ze 3/4 moest. Ze komt dan dus van de rechterbaan voor 1ste afslag O-) en wisselt van aangegeven rijrichting om hem voor mevrouw op linkerbaan te zetten.

Correct me if I'm wrong

(Kom van de zomer maar wat rondjes doen op verkeersplein Joure '( )

De mevrouw heeft mij dus niet gezien, ik stond er wel zo voor (mijns inziens) dat ze had moeten zien. Zij trok snel op en was even afgeleid.

Heb trouwens net de politie gebeld, met de melding dat ik vergeten was de formulieren in te vullen, maar dat ik wel haar kenteken heb. De politie agente meldde dat ik even langs een politie bureau in Amsterdam moet om te kijken wat ze daar nog kunnen doen. Dus dat ga ik zo maar even doen. (De kans bestaat ook nog dat ze mij aansprakelijk gaat stellen...)

Weet ik, maar ik ben gewoon van mening dat als je zogenaamd snel denkt te zijn en dus zonodig voor moet dringen, dan zorg je er ook maar voor dat je als eerst weg bent }) Ik vind je gewoon een enorme kneus als je voor me gaat staan en dan als een enorme zoutzak wegrijd. Dan had je dus net zo goed netjes in de rij kunnen gaan staan of niet soms :? Als je zo'n actie uithaalt en een auto krijgt het voor elkaar je van achteren aan te rijden, dan zit je of te dromen of je weet het gas niet snel genoeg te vinden; blijf dan lekker in de rij staan ;)
Gelijk heb je, en kneuzen moeten aangereden worden!

:X

heeft toch geen zin om papieren in te vullen mijns insziens. je mag niet voor de auto's gaan staan bij een stoplicht (rotonde). DUH iedereen doet dat, maar toch. Wel mooi klote, maar gelukkig heb je zelf niets

Dit specifieke geval weet ik niet, maar ik ben aangereden op de Stadhouderskade toen ik langs de auto's reed die in de file stonden. De man die dacht in 1x te kunnen draaien en deed dat toen ik hem passeerde. We hebben allebij schade maar hij was de schuldige uiteindelijk... Punt is, dat als jij iets doet wat niet helemaal mag dat je niet per se de schuldige bent.

Daarbij komt dat niemand een stil staand object mag aanrijden. Als jij met pech langs de kant staat en iemand rijd je aan, dan ben jij toch ook niet de schuldige???

Terug
Bovenaan Onderaan