Aankooptips Ducati 750 ss

Sjerrup

Rookie
25 nov 2003
3
0
Deventer
Wie kan mij wat aankooptips geven over een Ducati 750/900 ss vanaf bouwjaar 1995.
Heb wat dingen gelezen over onderhoudshistorie en dat soort zaken, wat bedoelt men daar mee?? Als ik hem bij een dealer zou aanschaffen, kan/moet die mij dan ook aantonen of de machine zijn beurten gehad heeft of niet?

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Sjerrup
 
Hallo Sjerrup,

ik kan je alles vertellen van een 750 ss uit 1997..... 8-) 8-)
Tevens kan ik je er eentje verkopen want ik wil verder met crossmotoren.
Waar op letten? Beetje standaard.....

-kilometerstand
-ketting en tandwielen
-banden
-distributie riem
-dealeronderhouden
-historie bekend/onbekend
-schade aanwezig
-algehele staat
-wat is er allemaal reeds vervangen(historie)

Dat soort zaken...... ;) ;)
 
kheb der één een maandje geleden gekocht... ik heb toen hier clubs benaderd mbt info over de 750ss, maar zelf duc clubs uit australie en new zealand etc ;) Ik had niets te doen toen...

in een aantal topic's heb ik een lijstje gezet waar je op moet letten...
zoek even mbv de zoekfunctie. lukt het niet. dan wil ik alles nog maals posten (ik moet alles weer bij elkaar zoeken namelijk)

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/42386?highlight=ducati
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/31424?highlight=ducati

als ik info vraag over een motor, stuur ik altijd dit lijstje op:
-----
kan je me wat meer over de motor vertellen?

wat is de status van de:

voor en achter band (type)?
motor / koppeling / riemen?
vering?
remmen?
ketting / tandwielen?
accu?
uiterlijk>?

Heb je zelf het onderhoud gedaan?
hoe. mbv een werkplaatsboek?

Zitten er de originele uitlaten op? zijn er geen originele onderdelen aangebracht?

waarom zet je de motor te koop?

kan je me een paar foto's (detail / overzicht) mailen?

heeft de motor schade gehad?


wat is de kilometerstand>
Heb je der wel een wheelies / stoppies mee gemaakt?

olieverbruik?

-----

Sander
 
Laatst bewerkt:
Kijk hoe het zit met de nokkenasriem die moet regelmatig vervangen worden, evenals de klepspeling. Beide, geloof ik om de 10.000km. Als je dat niet zelf doet gaat dat je kosten.

Voel ook ff of de voorvork nog goed dempt en niet lekt. Ik ken een 600ss uit 1997 waarbij net (na 25.000KM) de bussen en keringen serieus vervangen moesten worden. Even flink de vork inveren en kijken of ie niet blijft deinen.

Let ook op de balhoofdlagers, die waren namelijk ook rot na 25.000km. Even de voorkant opliften en voelen of het stuur nog soepel gaat.
De balhoofdlagers zijn niet bepaald goed beschermt tegen regen.

Voor diezelfde SS geld ook dat de wiellagers volkomen verrot waren.
Dit model is waarschijnlijk niet ontworpen met regen in gedachte.

Let wel, ik heb het over het '97 model.
 
de riemen is 20.000 km tegenwoordig. vroeger had je idd riemen die maar 10000 mee konden gaan.

balhoofdlager kapot? dat wil dus zeggen dat er heel erg veel wheelies en stoppies mee gemaakt zijn.

van voorvork heb ik nog nooit gehoord dat dat een vautje is... kheb diverse clubs benaderd, nederland, nieuw zeeland, div in australie, duitsland etc en verschillende forua en die zeiden dat geen van allen...
en dat kan je trouwens ook testen door voor het rijden ff de stang goed droog te maken en dan met 90-95% remmen op je voorrem. dan voelen of ie nat is. is dat zo.dan is hij lek

Sander
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan