Aanlopende voorrem gs 500

Kimmetje

MF'er
1 jun 2004
142
0
Ter Aar
Sinds kort heeft mijn gs500e uit 1995 een aanlopende voorrem. Het is nu zo erg dat hij niet meer gewoon wil rollen, maar dat ik echt er aan moet gaan sleuren en trekken om hem van zijn plaats te krijgen.
We dachten eerst dat het door de pekelzooi kwam, daarom heeft mijn vriend de rem los gehaald en de cupjes enzo (?) schoongemaakt en alles weer netjes vast gezet. Het probleem was toen over. Ik heb er daarna nog 1 keer mee gereden, alles goed. Nu staat hij stil, omdat ik een andere motor gekocht heb en is het probleem terug gekomen.
Zelf denken we dat het komt doordat de schijf mogelijk krom is (schijfremslot natuurlijk wel eens vergeten), maar een vriend zegt dat dat niet zo is, want dan kan de motor nog gewoon rollen...

Wat is er aan de hand en wat kan ik er aan (laten) doen???

(Hij staat/stond namelijk te koop, maar op deze manier kan ik hem niet verkopen...)
 
waarschijnlijk de cylinders in je remklauw die vastzitten zou je eigenlijk je hele remklauw uit elkaar moeten halen wil je het goed maken.
Een kromme remschrijf kan het niet zijn aangezien die nooit zo krom kan zijn dat je hem niet meer van zijn plaats krijgt.
 
De hele remklauw is er dus al een keer afgeweest, ongeveer 2 weken geleden. Toen is hij helemaal schoongemaakt en weer gemonteerd. Daarna heb ik er nog 1 keer mee gereden, dus hij staat nu ongeveer anderhalve week stil... dat is toch ook weer niet zo lang???

okee, dus een kromme schijf kan het niet zijn, nou dan moeten we nog maar een keer de klauw eraf halen en helemaal schoonmaken... raar hoor...
 
ja, dat snap ik, de klauw helemaal uit elkaar en dat is dus ook al helemaal gedaan... misschien niet alles alleen maar schoonmaken maar ook meteen nieuwe erin doen?? zou dat werken?
 
Eigenlijk moet je de afdichtingen vervangen voor je eigen veiligheid als de zuiger uit de klauw is geweest.
Heeft hij de inkepingen waar de afdichtingen invallen helemaal goed schoongemaakt?
 
ja, dat snap ik, de klauw helemaal uit elkaar en dat is dus ook al helemaal gedaan... misschien niet alles alleen maar schoonmaken maar ook meteen nieuwe erin doen?? zou dat werken?

nieuw is altijd beter...
maar als het er allemaal nog goed uitziet zou ik het niet vervangen.
Heb je de cylinders bekeken ? zit er roest op of putjes erin ? dit zou een rede kunnen zijn van het vaststaan.
 
Vriendje heeft nu de boel wat beter schoongemaakt en dat werkt prima. wanneer hij even stilstaat nadat je hem hebt gewassen heb je snel last van bladroest op de schijven, dan loopt hij meteen super zwaar... Denk dat het dat ook geweest is.

Er hoefden dus geen nieuwe cups in...
 
Ik heb zo'n zelfde probleem gehad. De zuigers waren beetje roestig geworden en gingen daardoor niet goed meer terug waardoor de rem steeds bleef hangen. Voor 20 euro ander remklauwtje gekocht en probleem was opgelost :) Reviseren kan ook, maar vraag me af of dat goedkoper is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan