Aanschaf Bonneville

Status
Niet open voor verdere reacties.

P.Potter

Rookie
2 aug 2022
7
0
Goedemorgen allemaal,
Mijn naam is Paul en ik ben op zoek naar een goed advies. Ik rijdt motor vanaf mijn twintigste dus dat is alweer zo'n 34jaar. In die tij heb ik een hoop verschillende motoren gereden waaronder Harley, kawasaki, Yamaha en Honda. Nu zou ik graag een Triumph Bonneville willen rijden. Ik heb er twee op het oog. Eentje uit 2004 en eentje uit 2009.
De prijs en kilometerstand zijn nagenoeg hetzelfde.
Waar het mij nu om gaat is het volgende: welke zal ik aanschaffen?
Beide zijn geweldig mooi. Echter, de nieuwere is voorzien van een grotere cilinderinhoud en injectie. Helaas heeft hij gietwielen( vind ik persoonlijk niet horen op een Bonneville) De oudere heeft een heerlijke groene kleur maar wel een kleinere cilinderinhoud en carburateurs, maar wel spaakwielen.

HELP ME OUT!!!! Please.

Alle reacties zijn van harte welkom.
 
My two cents
Spaak of gietwielen is smaakkwestie maar vergeet niet dat ook de rijbeleving anders wordt.
De 17inch giet vind ik zelf wat levendiger.
Zou zeggen probeer ze dus beiden.
Daarnaast zou de 2008+ wat betrouwbaarder zijn, start ook net wat makkelijker etc.

Beide zijn prachtige motoren
 
Dank je wel, maar kan je nou spreken over de ene is beter dan de ander?
 

Kijk daar eens en vraag het daar maar in het bonneville topic.

Succes er mee.
 
Goedemorgen allemaal,
Mijn naam is Paul en ik ben op zoek naar een goed advies. Ik rijdt motor vanaf mijn twintigste dus dat is alweer zo'n 34jaar. In die tij heb ik een hoop verschillende motoren gereden waaronder Harley, kawasaki, Yamaha en Honda. Nu zou ik graag een Triumph Bonneville willen rijden. Ik heb er twee op het oog. Eentje uit 2004 en eentje uit 2009.
De prijs en kilometerstand zijn nagenoeg hetzelfde.
Waar het mij nu om gaat is het volgende: welke zal ik aanschaffen?
Beide zijn geweldig mooi. Echter, de nieuwere is voorzien van een grotere cilinderinhoud en injectie. Helaas heeft hij gietwielen( vind ik persoonlijk niet horen op een Bonneville) De oudere heeft een heerlijke groene kleur maar wel een kleinere cilinderinhoud en carburateurs, maar wel spaakwielen.

HELP ME OUT!!!! Please.

Alle reacties zijn van harte welkom.
Bij dezelfde dealer? De ene dealer is de andere niet. Dat vind ik persoonlijk ook heel belangrijk.
 
Oudere model is sneller, of minder langzaam eigenlijk, die heeft iets van 68 PK, de nieuwere heeft 55 PKen een andere krukas waardoor hij klinkt als een v-twin. Ik heb zelf een Bonneville Thruxton gehad en proefgereden op een nieuwere Scrambler, bovenin de toeren is er helemaal geen power.
 
Oudere model is sneller, of minder langzaam eigenlijk, die heeft iets van 68 PK, de nieuwere heeft 55 PKen een andere krukas waardoor hij klinkt als een v-twin. Ik heb zelf een Bonneville Thruxton gehad en proefgereden op een nieuwere Scrambler, bovenin de toeren is er helemaal geen power.
Echt waar? Ik had toch verwacht dat er meer power in zou zitten gezien het feit dat ook de cilinderinhoud groter is. Maar ik ben geen techneut hoor.
Wat ik ook wel belangrijk vond is dat de nieuwere wordt geleverd met 6 maanden garantie.
 
Over garantie: vergeet niet je gaat het naseizoen/ winter in.
Van de 6 maanden nu profiteer je maar max!! de helft.
Tenminste neem niet aan dat de bonny ook als pekelfiets wordt ingezet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan