aanschaf kawasaki vn 1500 Mean Streak

JarnoXJR

Die hard MF'er
17 mrt 2005
863
0
Hoorn
Na en historie van Honda Supermagna en Kawa ZL900 eliminator heb ik 5 jaar geleden een big naked gekocht.
Het werd een yamaha XJR1300SP, een fantastische machine.

Nu na 5 jaar wil ik toch weer eens iets anders, en mijn oog viel op een kawa Mean streak.
Het viel op dat ze allemaal vrij prijzig aangeboden staan.
Er is er ook niet 1 te vinden met serieuze km's op de tellen, het gros staat tussen de 7000 en 10000km.

Wie heeft er ervaringen en waar op te letten bij aanschaf Kawasaki vn 1500 Mean Streak?
Waar zitten de zwakke punten van een VN 1500 blok?

BVD voor de hulp
 
Ik weet niet hoe het met de huidige modellen is, maar van eerdere modellen (en dan met name van de vulcan's/vn's met grote cilinderinhoud) begreep ik dat de kleppen wel eens wilden lekken, doordat de klepveren te zwak waren. Met als gevolg dat je vermogenverlies lijdt. Maar nogmaals, ik weet niet of dat nu nog geld voor deze blokken. Verder kan ik je weinig vertellen, want zelf rij ik een Yamaha XVS 1100 Dragstar. Dus veel succes met je zoektocht...

P.S. Misschien ff zoeken naar een forum van Vulcan / VN rijders / Mean Streak rijders...
 
Ik weet niet hoe het met de huidige modellen is, maar van eerdere modellen (en dan met name van de vulcan's/vn's met grote cilinderinhoud) begreep ik dat de kleppen wel eens wilden lekken, doordat de klepveren te zwak waren. Met als gevolg dat je vermogenverlies lijdt. Maar nogmaals, ik weet niet of dat nu nog geld voor deze blokken. Verder kan ik je weinig vertellen, want zelf rij ik een Yamaha XVS 1100 Dragstar. Dus veel succes met je zoektocht...

P.S. Misschien ff zoeken naar een forum van Vulcan / VN rijders / Mean Streak rijders...

dat werd in het verleden hard door ene "dokter"geroepen maar sloeg nergens op
hij bralde maar wat
neem mijn vulcan 1500 cl al ongeveer 60000 km mee gereden en nog geen problemen mee gehad
er zal heus wel eens een slechte motor tussen zitten maar bij welk merk is dat niet

een zeer blije vulcan rijder :+ :+ :+ :] :] :]
 
Blok is volgens mij ook niet verkeerd, ben persoonlijk wat hufterig met die injectie, misschien ook omdat je er zelf niets mee kan.
Er zitten wel hydrolische kleppen in en dat is een pluspunt,
Wel schijnt er iets in de waterpomp te zitten wat zo nu en dan wat giert heb ik horen zeggen, dat verdwijnt weer bij een paar x gasgeven.
Iemand ervaring?
 
Alleen ervaring met een 1600 Mean Streak. Erg mooie motor die lekker rijdt. Trekt goed op, maar maakt niet veel geluid. Duo seat matig confortabel.
Forward controls zijn een must.
Behalve een lekke band nooit problemen mee gehad. Niet erg zuinig (icm kleine tank: tanken na 160 km)
Ik heb 'm na 1,5 jaar ingeruild voor een Harley. Ik kreeg (bij de Harley dealer) nog goed geld terug.

Sucess!
 
Niet zuinig ben ik gewend, XJR lust ook een slokkie en die heeft nog wel een 21 liter tank.

Ik denk dat ik er gewoon voor ga, heb wel besloten eerst de XJR particulier te verkopen.
Ondanks hoe hij er uit ziet vind ik de prijs erg tegen vallen bij inruil, misschien komt dat wel dat er een motor voor teruggekocht word die vrijwel van hetzelfde jaartal komt.
 
Hallo ik ben Rinus en rij op een Mean Streak 1600 en ben er zeer tevreden over.Als je kijkt op www.motorcyclecruiser.com kan je zeer uitgebreid lezen over diverse 1600 motoren waaronder ook de Mean streak. En deze motor komt er helemaal niet slecht af. Je kan daar ook lezen dat hetzelfde blok gebruikt word in de Susuki VZ 1600. Het is maar welke je het mooist vind of welk merk je voorkeur naar uit gaat. Bagage meenemen doe ik met zadeltassen die precies onder mijn benen passen. Is wel even rommelen maar is goed te doen. Ben er mee naar Tsjechie geweest . PROBLEEMLOOS. Sterk blok veel koppel kan zelfs in de vijfde versnelling onder de 1500 toeren rijden en zonder terug te schakelen versnellen. Heb op diverse motoren gereden toerritten en vakanties gemiddeld 10000 km pj maar dit is een toppertje. Veel succes met je zoektocht. Groeten Rinus. :)
 
Thanks.
Ik ga de site zeker even uitpluizen.
Ik loop nu op het moment niet echt tegen degene aan die ik wil, er staan er ook maar een handjevol te koop en ze willen de hoofdprijs allemaal of zien niets in inruil.

Ik zoek rustig verder!!
 
Hoi
Nog even een berichtje van mij, er staat een hele mooie mean streak
bij www. horeon. nl in Zwanenburg, echt een plaatje, kijk maar
mijn vrouw wilde hem eerst kopen maar vond hem net iets te zwaar,
groet Rinus
 
Laatst bewerkt:
Ik ben meer op zoek naar een zwarte vind die oranje ff te fel.
Hij is ook een stukkie boven het budget

Mijn prijscategorie ligt bij de 2002 (ong. 7500,-)

Er staat een hele mooie bij een schadebedrijf in Luijksgestel, maar die wil niet inruilen.
Ook Keri motoren in Volendam heeft een mooie staan, maar daar komen we denk ik niet uit met de prijs.

Ach, ik heb de tijd!!
 
Ik ben meer op zoek naar een zwarte vind die oranje ff te fel.
Hij is ook een stukkie boven het budget

Mijn prijscategorie ligt bij de 2002 (ong. 7500,-)

Er staat een hele mooie bij een schadebedrijf in Luijksgestel, maar die wil niet inruilen.
Ook Keri motoren in Volendam heeft een mooie staan, maar daar komen we denk ik niet uit met de prijs.

Ach, ik heb de tijd!!

jah, met die klotesneeuw hoef je niet bang te zijn dat je een mooi toerritje misloopt... :P
 
klotepekel dan, die heb je daar toch ook wel? of doen jullie daar uberhaupt niet aan vrieskouw? Dan ga'k namelijk heel rap verhuizen...
 
Vandaag was het -2, was dus best te doen (in de auto).Sneeuw hebben we hier nog niet gezien.
Wel pekel dus de motor moet een poosje op stal totdat het weer rond de 10gr. is.
 
Ook Keri motoren in Volendam heeft een mooie staan, maar daar komen we denk ik niet uit met de prijs.

Lijkt me ook dat je er niet uitkomt qua prijs. € 1.000.000,- lijkt me ook wat overdreven. Ik neem niet aan dat je gelijk de hele voorraad en het pand erbij krijgt.

}) Bigbrother :] _O-
 
Laatst bewerkt:
Das denk ik wat fout gegaan, hij stond voor 7500,- maar hij ging omhoog met zijn prijs als het mooie weer (??) eraan kwam gaf hij al aan.

100000,- is wat overdreven denk ik ook, moet eerder 10000,- zijn, en dat is volgens mij ook nog wat overdreven voor een uit 2002, is wel al 7 jr. oud.....
 
Hallo ik ben Rinus en rij op een Mean Streak 1600 en ben er zeer tevreden over.Als je kijkt op www.motorcyclecruiser.com kan je zeer uitgebreid lezen over diverse 1600 motoren waaronder ook de Mean streak. En deze motor komt er helemaal niet slecht af. Je kan daar ook lezen dat hetzelfde blok gebruikt word in de Susuki VZ 1600. Het is maar welke je het mooist vind of welk merk je voorkeur naar uit gaat. Bagage meenemen doe ik met zadeltassen die precies onder mijn benen passen. Is wel even rommelen maar is goed te doen. Ben er mee naar Tsjechie geweest . PROBLEEMLOOS. Sterk blok veel koppel kan zelfs in de vijfde versnelling onder de 1500 toeren rijden en zonder terug te schakelen versnellen. Heb op diverse motoren gereden toerritten en vakanties gemiddeld 10000 km pj maar dit is een toppertje. Veel succes met je zoektocht. Groeten Rinus. :)


hmmm dat neemt toch de charme van de VZ1600 weg :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan