aanschaf motor

Boer Maarten

Die hard MF'er
20 mrt 2005
708
0
Anna Paulowna
ik ben van plan om komende zomer een motor aan te schaffe.. een maat van me heeft een honda cbr600 uit 1993 die ik voor een 'vriendenprijsje'van 1500 euro mag kopen. dit lijkt mij erg goedkoop, en lijkt me ook wel een goeie deal...
maar ik wil natuurlijk niet later op extra onkosten komen.. omdat de motor niet helemaal in orde is. waar moet ik vooral op letten als ik een motor koop, kan iemand mij wat tips geven??
 
Beetje extra onkosten bovenop dat vriendenprijsje is toch geen ramp :+
 
Hangt ervan af wat er allemaal aan mis is. Een paar bandjes zijn al gauw 300 tot 350 euro extra, een ketting/kettingwielenset rond de 150 euro en als je wat mechanische sores hebt aan de fiets en zelf 2 linkerhanden moet je er niet aan beginnen.
Kun je zelf een heleboel en heb je het gereedschap ervoor, dan kun je redelijk goedkoop een motor weer in orde maken.
Een grote beurt (olie/filter, bougies, luchtfilter, remolie) kost rond de 150 euro als je het zelf doet. Kleppen stellen kun je laten doen of zelf doen, maar je moet er speciaal gereedschap voor hebben.

Kijk eerst even hoe het gesteld is met de slijtageonderdelen zoals remblokken, banden, ketting, olie, remvloeistof (donkergeel is vervangen!) en het uiterlijk van de machine.
Is-ie hoognodig aan onderhoud toe, of zijn er boutjes van het blok rondgedraaid moet je dus rekening houden met extra kosten of ellende die je van een ander overneemt..
ook al is het een vriendenprijsje, goed je ogen open houden.
 
achterband moest wel vervangen had hij het over... hij zei dat het 250 euro ging kosten.. zette ze em voor die prijs dan ook om de velg?? maar ik ben niet te beroerd om zelf wat te sleutelen... heb zelf altijd al aan me brommer gesleuteld en het onderhoud gedaan. alleen zo'n 4 takt 4pitter is natuurlijk ff ingewikkelder.. maar olie vervangen en bougies moet cker wel lukken.
k ga binnekort ff proefrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan