• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Aanschaf ZZR 1100 - goede prijs?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marve
  • Startdatum Startdatum

Marve

MF veteraan
Lid geworden
21 aug 2007
Waarderingsscore
2
Beste mensen,

Sinds ik mijn Honda heb ingeruild voor een Ducati begin ik het (dagelijkse) motorrijden erg te missen. Met de Duc ga je niet zo snel in baggerweer rijden of woon/werk snelwegkilometers maken vanwege het dure onderhoud, de waardevermindering en omdat je aan wilt komen uiteraard. (ben jullie gelijk ff voor :+)

Ook moet ik m'n Duc 2km verderop stallen in een afgesloten garage ipv bij mij thuis in de fietsenstalling. Dit omdat ik er toch net iets zuiniger op ben en het moet van de verzekering, waar mijn Honda altijd bij mij thuis in de gezamenlijke fietsenstalling stond.

Wat gebeurd er dan, je moet vroeger opstaan om eerst naar je garagebox te rijden en de Duc op te halen en dat doe je dus niet met als gevolg dat je weer in het blik zit en in de file staat :(

Nu kwam ik een motor tegen voor (wat ik denk) een leuk prijsje die ik puur voor dit soort doeleinden wil gaan gebruiken. Dus een motor voor woon/werkverkeer, lange tour-ritten en evt. voor de uitleen aan familie/vrienden die wel een RBW hebben maar geen motor en een keer een dagje mee willen rijden. Maar dus ook een motor die ik thuis kan stallen onder een zeiltje of in de fietsenstalling.

Ik wilde eigenlijk wachten tot september, maar heb een belastingvoordeeltje te pakken dus ik zie niet in waarom ik hem deze week niet gelijk kan kopen :9

Om een lang verhaal kort te maken 8-) nu heb ik dus 2250,- geboden op een ZZR 1100 en dat bod is geaccepteerd en nu ben ik benieuwd of jullie dat een goede prijs vinden voor deze motor of dat ik misschien zelfs nog wel kan zakken wanneer ik hem ga ophalen.

Dode link

Meer informatie heb ik helaas nog niet, maar ik denk dat er wel redelijk wat info in de advertentie staat. De fiets is van een aardig en ik denk ook wel betrouwbaar vrouwtje dus ik wil ook weer niet het vel over haar oren trekken en een ripdeal sluiten, maar uiteraard ook niet meer betalen dan die waard is.

Alvast bedankt!

ehm prijs zakken.. in principe is het een kwestie dat jij een aanbod hebt gedaan dat hij heeft geaccepteerd. Puur juridisch gezien kun jij dat niet zomaar ongedaan maken.

maar goed dat is de theorie/wet. en daarbij moet hij wel hetzelfde zijn als in zijn advertentie is vermeld.

verder denk ik dat de prijs op zich wel aardig maar niet bijzonder goedkoop.

Persoonlijk zou ik er bij uit de buurt blijven ivm de bypass die in het karter moet zitten en de 2e versnellings problemen bij Kawasaki.

Bypass moet in onderste carterhelft gemaakt worden en kost meen ik een 300 euro. Dit omdat drijfstanglagers van cylinder 3 niet genoeg olie krijgen. Echter ben je daar nog op tijd mee ?

2e versnellings is helaas ook een vaak voorkomend probleem.

Nu zal men hier wel gaan roepen dat dat meevalt, maar dat doen merken liefhebbers altijd ;)

Bypass
[Dode link verwijderd]

Tel het woordje "gereviseerde versnellingsbak" maar eens. ;)
[Dode link verwijderd]

Laatst bewerkt:
ehm prijs zakken.. in principe is het een kwestie dat jij een aanbod hebt gedaan dat hij heeft geaccepteerd. Puur juridisch gezien kun jij dat niet zomaar ongedaan maken.

maar goed dat is de theorie/wet. en daarbij moet hij wel hetzelfde zijn als in zijn advertentie is vermeld.

verder denk ik dat de prijs op zich wel aardig maar niet bijzonder goedkoop.

Hmm ok ik weet wel dat dat op e-bay zo is, maar op MP kan ik m'n bod zo weer intrekken, dat heb ik bij meerdere gedaan aangezien ik op meerdere motoren heb geboden.

Het is niet heel goedkoop idd, maar de motor heeft ook niet veel km's (al moet je dat maar aannemen natuurlijk) en heeft net onderhoud gehad en nieuwe banden.

Persoonlijk zou ik er bij uit de buurt blijven ivm de bypass die in het karter moet zitten en de 2e versnellings problemen bij Kawasaki.

Bypass moet in onderste carterhelft gemaakt worden en kost meen ik een 300 euro. Dit omdat drijfstanglagers van cylinder 3 niet genoeg olie krijgen. Echter ben je daar nog op tijd mee ?

2e versnellings is helaas ook een vaak voorkomend probleem.

Nu zal men hier wel gaan roepen dat dat meevalt, maar dat doen merken liefhebbers altijd ;)

Bypass
[Dode link verwijderd]

Tel het woordje "gereviseerde versnellingsbak" maar eens. ;)
[Dode link verwijderd]

Thanks :} Kijk daarom heb je er wat aan als je zoiets vraagt hier. Heb net ff de google resultaten bekeken en daar word je idd niet echt vrolijk van bij deze motor. Bizar want volgens de meeste sites is dit één van de betrouwbaarste motoren (bijv. een erg hoge score op [Dode link verwijderd]) maar wat je zegt dat zijn natuurlijk liefhebbers die daar stemmen/reageren.

Hmm dit geeft toch stof tot denken, als iemand hier nog meer info over heeft dan zeer graag!

Bedankt nogmaals!

Geen probleem ;)

Kameraad van me heeft 10 jaar op zo'n motor gereden. Versnellingsbak gereviseerd door een "redelijk" bedrijf maar weer stuk gegaan. Daarna was ie het eigenljk wel beu

Ook de bypass laten maken maar dit keer door een fatsoenlijk bedrijf, die kon ook de versnellings bak fatsoenlijk repareren maar hij was het beu en na 10 jaar wil je wel eens wat anders.

Beul van een machine, heerlijk om te rijden. Maar met bovenstaande problemen niet iets voor een dagelijkse motor mijn inziens gezien de km's die je aflegt.

Succes met je keuze ;)

Laatst bewerkt:
Geen probleem ;)

Kameraad van me heeft 10 jaar op zo'n motor gereden. Versnellingsbak gereviseerd door een "redelijk" bedrijf maar weer stuk gegaan. Daarna was ie het eigenljk wel beu

Ook de bypass laten maken maar dit keer door een fatsoenlijk bedrijf, die kon ook de versnellings bak fatsoenlijk repareren maar hij was het beu en na 10 jaar wil je wel eens wat anders.

Beul van een machine, heerlijk om te rijden. Maar met bovenstaande problemen niet iets voor een dagelijkse motor mijn inziens gezien de km's die je aflegt.

Succes met je keuze ;)

Ja kijk en daar heb je dus mijn probleem, daar kijk ik naar en niet of de motor praktisch, goedkoop of betrouwbaar is. Daarom heb ik nu ook een 999 in mn garage staan.

Maargoed ik denk dat ik toch nog even verder ga kijken, wellicht toch maar een GTR 1000 dan of toch maar een Diversion.

Ik ga er ff over nadenken zoals gewoonlijk weer de komende 3 dagen :+

Laatst bewerkt:
Ik waarschuwde je ook al omdat ik je niet nog een "ducati" wilde laten kopen :+

Diversion is wel weer een fietsen frame met een motorblok. Zou es kijken wat het budget doet en kijken voor een oudere FJR/Pan of iets. Evt. zelf importeren uit Duitsland want je hebt toch geen inruil of een dealer het vuur aan de schenen leggen, hoewel je dan wel de garantie afwikkeling in mijn ogen in gevaar brengt.
Flink prijsomlaag i.c.m niet moeilijk doen over garantie vind ik wat gevoelig liggen, elkaar boter op het brood gunnen.

Bedenk me net, kijk anders eens voor een Honda Blackbird, Soort van nieuwere ZZR en prijs is ook erg naar beneden gevallen meen ik.

Laatst bewerkt:
Voor wat het waard is. HIER geven 18 (ex) eigenaren hun mening over de zzr1100. Als dat een maatstaf is moet het een goede betrouwbare en vlotte bak zijn.

Heb zelf eens een stukje met zo'n ding gereden. Zit lekker ( ligt eraan wat je gewend bent natuurlijk ( een deauville rijder zal het hier niet mee eens zijn ) ) stuurt fijn en leuk vermogen. Wel een zwaar hok om mee te sjouwen.

De blackbird is idd. de overtreffende trap in alles van de zzr1100 maar of je een nette kunt scoren voor dat bedrag... Lijkt me niet. Maar valt te proberen natuurlijk.

:N Blackbird koop je niet voor zo'n bedrag. Alleen een met schade. -O-

Anders had ik er nl allang een voor de deur staan.

Btw misschien loont het de moeite om eens te zoeken op bouwjaar en problemen met die zzr. Misschien is het een beperkt aantal jaar. En eens rondneuzen in de ZZR-topic alhier.

Ga je nou die mooie Duc weg doen? ;(
Had je dat niet eerder kunnen bedenken? Zonde hoor, geef de duc maar aan mij! :9~

in 18 jaar 29000 of te wel 2000 perjaar....zelfs een zondag/mooiweer rijder doet meer kilometers. hou het maar op 129000. en het is een 91 model dus type c zonder bypass. fabriek af is type d minder gevoelig. zaak is olie op pijl houden en kwaliteit olie gebruiken, en op twee wielen blijven rijden.

Had je dat niet eerder kunnen bedenken? Zonde hoor, geef de duc maar aan mij! :9~~

Wel goed lezen hè. Hij zoekt naast zijn Duc een andere motor.

Een motor die bedoeld is om te gebruiken. De duc houdt hij aan voor alle andere doeleinden. O-)

:+

Had je dat niet eerder kunnen bedenken? Zonde hoor, geef de duc maar aan mij! :9~~

Nee die blijft, deze is voor erbij ;)

in 18 jaar 29000 of te wel 2000 perjaar....zelfs een zondag/mooiweer rijder doet meer kilometers. hou het maar op 129000. en het is een 91 model dus type c zonder bypass. fabriek af is type d minder gevoelig. zaak is olie op pijl houden en kwaliteit olie gebruiken, en op twee wielen blijven rijden.

Mij lijkt het ook wel heel erg weinig inderdaad. Zelfs mensen die bijna nooit rijden halen nog wel 3000 per jaar.

Met de bypass bedoel je daar de luchtinlaat aan de voorzijde mee? Zelf heb
ik 1 van de eerste gehad, die behoorlijk veel problemen had met de
luchtinlaat aan de voorzijde, de motor hield regelmatig in, latere modellen
is de luchtinlaat aangepast, Marve let daar even op.
Ensing heeft er 1 staan uit '95 30.000 km €3250, cash gaat er nog
wel wat af denk ik, en garantie + nieuwer model.

Laatst bewerkt:
Ik heb m'n bod maar ingetrokken inmiddels. Kan ik iig weer lekker verder zoeken. *O*

Misschien heeft iemand van jullie nog een leuke fiets staan voor woon/werk verkeer.

Richtprijs 2000 euro, max. zo rond de 2500.

Beste mensen,

Sinds ik mijn Honda heb ingeruild voor een Ducati begin ik het (dagelijkse) motorrijden erg te missen. Met de Duc ga je niet zo snel in baggerweer rijden of woon/werk snelwegkilometers maken vanwege het dure onderhoud, de waardevermindering en omdat je aan wilt komen uiteraard. (ben jullie gelijk ff voor :+)

Ook moet ik m'n Duc 2km verderop stallen in een afgesloten garage ipv bij mij thuis in de fietsenstalling. Dit omdat ik er toch net iets zuiniger op ben en het moet van de verzekering, waar mijn Honda altijd bij mij thuis in de gezamenlijke fietsenstalling stond.

Wat gebeurd er dan, je moet vroeger opstaan om eerst naar je garagebox te rijden en de Duc op te halen en dat doe je dus niet met als gevolg dat je weer in het blik zit en in de file staat :(

Nu kwam ik een motor tegen voor (wat ik denk) een leuk prijsje die ik puur voor dit soort doeleinden wil gaan gebruiken. Dus een motor voor woon/werkverkeer, lange tour-ritten en evt. voor de uitleen aan familie/vrienden die wel een RBW hebben maar geen motor en een keer een dagje mee willen rijden. Maar dus ook een motor die ik thuis kan stallen onder een zeiltje of in de fietsenstalling.

Ik wilde eigenlijk wachten tot september, maar heb een belastingvoordeeltje te pakken dus ik zie niet in waarom ik hem deze week niet gelijk kan kopen :9

Om een lang verhaal kort te maken 8-) nu heb ik dus 2250,- geboden op een ZZR 1100 en dat bod is geaccepteerd en nu ben ik benieuwd of jullie dat een goede prijs vinden voor deze motor of dat ik misschien zelfs nog wel kan zakken wanneer ik hem ga ophalen.

Dode link

Meer informatie heb ik helaas nog niet, maar ik denk dat er wel redelijk wat info in de advertentie staat. De fiets is van een aardig en ik denk ook wel betrouwbaar vrouwtje dus ik wil ook weer niet het vel over haar oren trekken en een ripdeal sluiten, maar uiteraard ook niet meer betalen dan die waard is.

Alvast bedankt!
Ik denk eerst ff oriënteren op wat je nu echt wilt, dan krijg je vanzelf een beeld van de prijzen die voor jouw exemplaar gelden. Er zijn nog meer leuke tourbrommers te vinden.

[FORUM=61]Te koop: motoren[/FORUM]

ik heb een bmw staan.. k100rs 16 klepper..

enorm lekkere fiets voor woon werk..lekker kuipje..

veel km..maar ook goed onderhoud.

Dode link

laat je ff weten?

mf-ers gaan voor anderen..hahaha

ik heb een bmw staan.. k100rs 16 klepper..

enorm lekkere fiets voor woon werk..lekker kuipje..

veel km..maar ook goed onderhoud.

Dode link

laat je ff weten?

mf-ers gaan voor anderen..hahaha

Hey Jobbe,

Zeker interessant, mooie fiets. En nog Cardan ook. Ook geweldig dat er al zoveel km's op staan :)

Mis alleen de MF sticker? ;) Naja heb er zelf nog 9 ofzo.

Als je me een leuk prijsje geeft heb ik zeker interesse ;) Laat maar ff weten!

hoi hoi..

heb je een mailtje gestuurd naar je msn adres..

handig om ff te bellen..voor jou maken we er een mf prijs van..

Groeten Job

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan