Aansprakelijkheid bij ritten

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulR1

MF veteraan
19 jan 2002
3.899
67
Weert
Vraagje.....

Hoe zit het met de aansprakelijkheid bij ritten? Is degene die voorop rijdt voor de wet aansprakelijk? En als dat zo is, in welke gevallen is hij aansprakelijk te stellen? Is dit alleen bij officieel geregelde ritten het geval of ook as met ergens afspreekt en daarna bv naar de Nordschleife rijdt?

Alle info is welkom, ik denk dat meerdere mensen met deze vraag worstelen. Maar svp geen loze kreten, maar alleen mensen die er echt iets vanaf weten.
 
Als het zo is wat ik vermoed is het voor het volgend jaar wat mij betreft afgelopen..... ;(
 
Als het zo is wat ik vermoed is het voor het volgend jaar wat mij betreft afgelopen..... ;(

Kan t zo snel niet meer vinden, maar er waren genoeg mensen die er een antwoord op hadden iig :)

Lijkt me sterk dat als je je vrijwillig opstelt als voorrijder dat je dan verantwoordelijk bent voor de (rijders)fouten die iemand achter je maakt! :j Als je in de auto in de file rijdt is dat toch ook niet zo? :z

Het lijkt me anders als je bv een echte club hebt die de tocht echt organiseert, maar er zijn genoeg anderen die er meer van weten denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan