Aantal vragen

killerbee007

Rookie
15 okt 2010
2
0
Hey mensen. Ik wil over een jaartje me rijbewijs halen, maar dan moet je eerst 2 jaar op een 25kw motor. Hieronder wat vragen.

(1) Hoe duur is het om een rijbewijs te halen?

(2) wat voor 25kw motoren zijn er die een sportief uiterlijk hebben, dus echt het uiterlijk van zo'n race motor.

(3) Hoe duur zijn die meestal?

thx alvast ;)
 
(1) Hangt er van af of je brommer/crossmotor/e.d. ervaring hebt... Gemiddelde is +- 20 lessen, in een pakket varieert dat van 800-1200 euro...

(2) www.25kilowatt.nl Een bekende veel gebruikte is de Suzuki GSX-R 600

(3) hangt er van af, voor de motor: www.marktplaats.nl
voor de begrenzing, hangt van de motor af,een carburateur motor verschilt met de hoeveelheid cilinders, (100-200 euro), een injectie motor (meestal nieuwere motoren) zit je tegen de 400 euro voor een nieuw motor management kastje...

En verder.... ZOEKFUNCTIE -O- en natuurlijk de 25kw: de veelgestelde vragen
 
dan heb je gemiddeld meer lessen nodig, want scooterrijders zijn gegeneraliseerd gezien asociale rijders :+
 
(1) is natuurlijk afhankelijk of je snel iets leert of gewoon meer tijd nodig hebt. Zelf ben ik nu ook aan het lessen en ik denk hoop voor 1500 euro mijn rijbewijs te hebben. Ik heb zelf 13 lessen nodig gehad voor mijn avb.
(2) te veel om op te noemen..... denk aan: Suzuki Gsx-r600, Kawasaki zx6r, Yamaha r6 enzo
(3)van nul tot 10.000 euro :z

succes met nog zolang wachten, ik weet dat het zwaar is :')

:+
 
1) Dat hangt er vanaf hoe snel je dingen oppakt, Je kan wel enigzins profeit er van hebben dat je scooter rijd, mits je wel een beetje netjes rijd. Je verkeersinzicht zal beter zijn dan iemand die vanaf 0 begint, als je je aan de regels houd natuurlijk. Ik raad je aan, als je iemand kent die een schakelbrommer heeft, om die eens lief aan te kijken en eens voorzichtig te proberen hoe het allemaal werkt. Ik zelf heb een aerox, en moet ook nog een half jaartje wachten voordat ik begin met lessen, maar ik heb wel al vaker op een schakelbrommer gereden en ook wel al eens op een oude lesmotor. Als je het al eens geprobeert hebt, scheelt het al een heleboel. Wat de prijs dan word, tja......denk altijd maar aan een 1000 euro voor een snelcursus en een 1000-1500 voor een normale opleiding.

2)Eigenlijk zo'n beetje alles tot en met 600cc, echter is de vraag of het ook legaal omgezet kan worden, dat meot je altijd van tevoren even navragen. Alles boven de 600cc zou ik niet op 25Kw zetten, dat ziet een beetje lullig uit als je dan met je dikke racer niet alles eruit trekt :P

3) van 0 tot 25.000 Dan heb zo'n beetje alle motoren in je budget :+
Maar even serieus, als eerste motor zou ik niet meer als 4000 euro uitgeven.(en dat is al heeeeel erg veel voor een eerste motor)
Als je namelijk meteen je droommotor koopt, ga je te voorzichtig rijden, waardoor je bochten misschien niet goed gaat nemen. (dit hoeft niet, maar het komt soms voor)
Ik zelf zou als eerste motor eentje kopen die al op 25Kw staat of makkelijk op 25Kw is te zetten zoals een suzuki gs-500 of een kawasaki er-5 en dan lekker doorsparen om na die 2 jaar weer een stapje hoger op de ladder te gaan ;)

Khoop je zo een beetje verder geholpe te hebbe ;)
greetzzz
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar een Yamaha R6 uit 2000 gereden. Reed geweldig, zag er sportief uit en klonk nog steeds als een beest. Mensen die denken dat een 25kW motor is zoals een brommer, think again......
 
Gelukkig maar dat het niet met elkaar te vergelijken is :P stel je es voor 2 jaar op de brommert rijden, dan ga je voor je motorrijbewijs, en zou je nog steeds niet van de plaats af komen :P

Ik bedoel alleen maar dat hij eens op een brommer zou kunne rijden om te kijken hoe het schakelen werkt ;)


PS: lucky bastard, ik wil ook een r6 :P

Ik denk dat ik mezelf toch maar tevreden moet stellen met een gs-500e ofzo naderhand :+
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan wat je budget is he. Mijn Yammie uit 2000 is dan miss al 10 jaar oud, maar straalt nog steeds pure porno uit *O* Tuurlijk is mn bike uit 2007 veel strakker, maar die uit 2000 kan nog steeds meekomen hoor!

Als je budget hebt vastgesteld is goed zoeken echt belangrijk, je kan echt leuke motoren kopen waarvan je het niet verwacht had!

En particulier is ook vaak goedkoper, kan je em voor 50 euri laten keuren bij motorzaak en je hebt een prima bike. Alleen geen garantie dan... Mja, wie niet waagt wie niet wint! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik beperk me opzettelijk tot motorfietsen met niet meer dan 500CC. 'k Heb zelf de afgelopen dertig jaar veel zwaardere motorfietsen gehad en er nog meer gehuurd. Maar ik heb gemerkt dat ik op lichtere motorfietsen (zowel in PKs en CCs als in kilogrammen) veel meer lol heb, omdat het rijden dan veel meer aankomt op je eigen vaardigheden. :] Dus wil ik graag dit segment van de motormarkt voor het voetlicht halen. :Y

[me="Bahco"]baalt dat er zo weinig nieuwe modellen met hoogstens 500CC te koop zijn.[/me]
 
Duidelijk verhaal. Zo zie je maar weer, ieder zn ding. Ik heb namelijk altijd super gereden op mn bike.

Goed blijven zoeken en proberen dus!
 
'k Heb zelf de afgelopen dertig jaar veel zwaardere motorfietsen gehad en er nog meer gehuurd. Maar ik heb gemerkt dat ik op lichtere motorfietsen (zowel in PKs en CCs als in kilogrammen) veel meer lol heb...

:Y

De lol op een CB1 of NTV is wat mij betreft groter dan op een VFR1200.
verzekering ;( krasjes ;( diefstal ;( afschrijving ;( boetes ;(
Maar misschien moet je voor dat inzicht eerst wat grijzer worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan