Sorry Ton; géén chroom.Er zijn wat bedrijven actief op het accessoire gebied zoals bijvoorbeeld Highway Hawk. Mooi spul om je bike een fraaier uiterlijk te geven. Het kost ook allemaal een lieve euroduit. Wat ik onlangs hoorde is dat de kwaliteit van het geboden chroom te wensen overlaat. Roest en als gevolg pitjes in het chroom treden al snel op. Een bike bekeken die overladen was met Highway Hawk spul wat inderdaad allerlei onoverkomelijkheden had. De originele accessoires van de dealer zijn van een betere kwaliteit. Wat zijn de ervaringen hiermee?
Ton
Wat ik onlangs hoorde is dat de kwaliteit van het geboden chroom te wensen overlaat. Roest en als gevolg pitjes in het chroom treden al snel op. Een bike bekeken die overladen was met Highway Hawk spul wat inderdaad allerlei onoverkomelijkheden had. De originele accessoires van de dealer zijn van een betere kwaliteit. Wat zijn de ervaringen hiermee?
dat hh onderdelen zou maken voor harley betwijfel ik.
maar wat wel waar is onder andere h-d veel onderdelen in het oosten laat maken.
(van h-d weet ik dat veel gietwerk...blokdelen,alu wielen en dergelijke bij hyundai heavy industries gegoten wordt.)
highay hawk laat echter zijn onderdelen in china maken..en dat merk je vaak aan de kwaliteit van oa het chroom.
ook firma´s als billtwell,drag specialties,arlen mess,kuryaikin laten graag onderdelen in het verre oosten maken.
dat de kwaliteit van het geleverde chroom vaak te wensen overlaat(ook bij h-d trouwens)
heeft vaak met milieueisen te maken.
vroeger deed men een te verchromen object eerst verkoperen,dan vernikkelen en dan pas verchromen.
dat mag tegenwoordig niet meer en dus wordt een object tegenwoordig gelijk in het chroombad geflikkerd.....resultaat:chroomlaag die niet hecht op het object waardoor er
vaak luchtbellen ontstaan waarin zich condens = water verzameld en dat gaat roesten.*
zoals gezegd het komt niet alleen bij h-h voor....ook bij arlen ness producten heb ik al meerder malen meegemaakt.
*met aluminium is get nog veel gekker....daar wil chroom al helemaal niet op hechten.
kijk voor de grap maar eens naar de intruders van suzuki
ddie dingen hebben verchroomde alu blokdeksel en velgen....trek je het chroom er meestal met vellen tegelijk af
edit ivo was me net even voor
Reiskosten vergoed ik wel.
dat hh onderdelen zou maken voor harley betwijfel ik.
maar wat wel waar is onder andere h-d veel onderdelen in het oosten laat maken.
(van h-d weet ik dat veel gietwerk...blokdelen,alu wielen en dergelijke bij hyundai heavy industries gegoten wordt.)
highay hawk laat echter zijn onderdelen in china maken..en dat merk je vaak aan de kwaliteit van oa het chroom.
ook firma´s als billtwell,drag specialties,arlen mess,kuryaikin laten graag onderdelen in het verre oosten maken.
dat de kwaliteit van het geleverde chroom vaak te wensen overlaat(ook bij h-d trouwens)
heeft vaak met milieueisen te maken.
vroeger deed men een te verchromen object eerst verkoperen,dan vernikkelen en dan pas verchromen.
dat mag tegenwoordig niet meer en dus wordt een object tegenwoordig gelijk in het chroombad geflikkerd.....resultaat:chroomlaag die niet hecht op het object waardoor er
vaak luchtbellen ontstaan waarin zich condens = water verzameld en dat gaat roesten.*
zoals gezegd het komt niet alleen bij h-h voor....ook bij arlen ness producten heb ik al meerder malen meegemaakt.
*met aluminium is get nog veel gekker....daar wil chroom al helemaal niet op hechten.
kijk voor de grap maar eens naar de intruders van suzuki
ddie dingen hebben verchroomde alu blokdeksel en velgen....trek je het chroom er meestal met vellen tegelijk af
edit ivo was me net even voor
Luitjes, als je zin hebt kun je komen kijken bij Highway Hawk. Dan zal ik de boys van R&D het productieproces laten uitleggen en de kwaliteitsbewaking. Even een toertje door het bedrijf en wellicht ben je dan weer wat kennis rijker. Ik zie nogal wat mythes passeren
Geef me ff een pmmetje en we regelen het!