Accu probleem ZX6R 1999

Greenmaster

MF'er
2 jan 2006
93
0
Groningen
Beste MF-ers! *D

Ik heb problemen met mijn ZX6R (1999).
Motor heeft 1/2 jaar stilgestaan en ik vermoed dat de accu dood is. Hij gaf echter al problemen toen ik hem weggezet had en heb hem daarom niet aan druppellader gehad.

Heb gisteren met startkabels op de auto, de motor gestart. Daarna haalde ik de + kabel van de motoraccu (bleef gewoon lopen), maar zodra ik de - kabel van de accu haalde viel ie gelijk uit.

De accu was natuurlijk nog te zwak om hem te starten, contact lampjes branden wel zelfstandig.

Wat kan hier het probleem zijn, zijn dit symptomen voor een kapotte accu of kan het een ander probleem zijn? (aarde of laadsysteem dynamo oid).

Ik hoor het graag!
bedankt, Lennart
 
als je zelf al twijfelde aan de accu, voordat je hem wegzette, waarom vervang je de accu nu dan niet?
zeker nu deze een half jaar heeft stilgestaan.
kijk dan met de nieuwe accu of je probleem er nog steeds is.
een kapotte accu kan allerlei storingen geven, en meten met een kapotte accu gaat ook niet goed, dus eerst vervangen en dan kijken of alles goed is.
 
de stroom komt binnen via de min en wordt afgeleverd via de grond. Niet zo vreemd dat hij dus afslaat bij het los koppelen van de min.

Maar klinkt inderdaad als een dooie accu. Je zou kunnen proberen de accu nog een laatste keer op te laden. Verder kunnen wij je denk ik ook niet helpen.

Is het overigens een gel accu of eentje met accuzuur. In dat laatste geval is het aan te raden de accu regelmatig bij te vullen. Mocht hij nu al te laag staan kan je beter een nieuwe kopen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan