• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Accu van mijn Kawa Ninja 600 cc

new-life

Rookie
Lid geworden
5 mrt 2009
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb een Kawa Ninja BJ 1994, deze staat nu al een tijdje stil en nu ik mijn rijbewijs heb gehaald wil ik natuurlijk wel erop kunnen rijden..

Ik heb nu een acc druppellader gekocht om er aan te hangen.. maar weet niet hoe ik mijn accu eruit kan halen om te checken of er genoeg vloeistof in zit(lees: gedestileerd water) om vervolgens deze te kunnen opladen?

Ook ga ik de motor na een lange tijd weer rijden, wat moet ik allemaal doen/ checken voordat ik de motor op stap??
Iemand info en/of tips?

Alvast bedankt!

Angel

Ik koppel de accu in de winter gewoon los. Zorg er wel voor dat ie vol is voordat je 'm weg zet. Aan het begin van het seizoen nog ff aan de lader, en dan (proberen te) starten maar *O*

Meestal moet ik de eerste keer de accu weer meer dan half leeg starten voordat ie eindelijk loopt, maar het is dan ook een oud beestje :$

Let op je oliepeil en spoel je tank door met benzine. Ik weet niet of de motor koud heeft gestaan maar condens in je brandstof zorgt voor allerlei vage klachten.....

Waarom kan je 's winters niet rijden?
Het kan in november/december vaak wel boven de 15 graden komen.

Maar als tie dan toch lang stil staat, dan iig je carburateurs aftappen voordat je weer gaat starten.

Tja, winterstop, waarom eigenlijk?
Er zijn zoveel mooie winterse dagen, en daar kan je je op kleden.

Waarom kan je 's winters niet rijden?
Het kan in november/december vaak wel boven de 15 graden komen.

Maar als tie dan toch lang stil staat, dan iig je carburateurs aftappen voordat je weer gaat starten.

Tja, winterstop, waarom eigenlijk?
Er zijn zoveel mooie winterse dagen, en daar kan je je op kleden.

In de winter komen de banden niet op temperatuur.... :N
En ook al neem ik me voor rustig aan te doen....... O-)

Achja... dan maar verstandig doen, en de fiets lekker binnen zetten :$

Als je van de accu de opstaande kanten kunt zien zie je op het enigszins doorschijnend materiaal 2 maatstrepen waartussen het vulniveau van elk van de 6 cellen moet blijven; sterke zaklantaarn erbij, dan hoef je de accu misschien niet los te halen.

Maar kijk eerst of het wel een type is met 6 dopjes bovenop want als die er niet zitten kun/mag je hem zelf niet bijwerken; dat heet "onderhoudsvrij".

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan