Accu vervangen, alternatieven ?????

Gixxer Fighter

MF veteraan
11 mrt 2003
14.253
0
Randje achterhoek - Zutphen
De titel zegt het eigenlijk al,
Ik wil mijn orginele (grote) accu vervangen voor een kleiner exemplaar, dit ivm met minder ruimte door de streetfighter ombouw.

Zijn er accu's die "liggend" of onder een rare hoek gemonteerd kunnen worden en ook nog eens zo klein mogelijk zijn :? :? :?

Ennne, waar kan ik die kopen/bestellen :? :?

Mijn dank is groot voor alle zinvolle antwoorden, mits ik die krijg uiteraard :+
 
Tegenwoordig zijn er "gel" accu's te koop, die op z'n kant liggend gemonteerd kunnen worden.
In een paar scooters bijvoorbeeld zijn ze zo geplaatst.
Dit zijn dus geen gewone onderhoudsvrije accu's.
Zijn wel erg duur btw!
 
De maat van een accu is gerelateerd aan het ampèrage.
Dus hoe kleiner de accu, des te minder vermogen. Als je dat niet uitmaakt, ze beginnen bij 7 Ah geloof ik, en die is heel klein.(ze sijn sowieso een stuk kleiner dan "gewone" onderhoudsvrije accu's, maar ook een stuk zwaarder)
 
je hebt ook nog 4 A/h...
(maar ik heb dan ook een kickstarter)

Ga eens naar je lokale AUTO_IMITATIE-ONDERDELEN_TOELEVERANCIER
jeweetwel Gami, Brezan etc die hebben hele boeken vol met dat soort spul ken je lekker bladeren en je weet meteen wat het kost.
(meestal mider als bij een motorzaak)

JUUS!
 
De maat van een accu is gerelateerd aan het ampèrage.
Dus hoe kleiner de accu, des te minder vermogen. Als je dat niet uitmaakt, ze beginnen bij 7 Ah geloof ik, en die is heel klein.(ze sijn sowieso een stuk kleiner dan "gewone" onderhoudsvrije accu's, maar ook een stuk zwaarder)

Als ie de startmotor maar rond krijgt vind ik het allemaal al lang mooi

verder heeft die accu niet veel te lijden.
 
je hebt ook nog 4 A/h...
(maar ik heb dan ook een kickstarter)

Ga eens naar je lokale AUTO_IMITATIE-ONDERDELEN_TOELEVERANCIER
jeweetwel Gami, Brezan etc die hebben hele boeken vol met dat soort spul ken je lekker bladeren en je weet meteen wat het kost.
(meestal mider als bij een motorzaak)

JUUS!

TNx, zal er eens even langsgaan
eerst ff kijken hoeveel Ampere mijn huidige accu is
 
hou rekening ermee dat een kleien accu ook betekent dat deze veel meer op z'n flikker krijgt bij starten (zit eerder, of elke keer tegen zijn piek-stroom aan, en dat vinden ze niet leuk)... Vervolgens is de accu ook vrij rap weer opgeladen en krijgt de spanningsregelaar een zwik vermogen voor z'n kiezen, en die wordt dan loeiheet, en uiteindelijk heel zwart.
 
hou rekening ermee dat een kleien accu ook betekent dat deze veel meer op z'n flikker krijgt bij starten (zit eerder, of elke keer tegen zijn piek-stroom aan, en dat vinden ze niet leuk)... Vervolgens is de accu ook vrij rap weer opgeladen en krijgt de spanningsregelaar een zwik vermogen voor z'n kiezen, en die wordt dan loeiheet, en uiteindelijk heel zwart.

Tnx, wat electra betreft weet ik echt niets

heb wel de hele draadboom verknipt en gesoldeerd :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan