Ach, dan ook maar een FES250 foresight topic.

magnamaniac

MF fossiel
25 jul 2002
29.231
3.509
land van maas en waal
Sinds een weekje ben ik een best wel happy foresight eigenaar.
Al ruim 30 jaar gewone motoren gereden, maar nog nooit een motorscooter en uit economische overwegingen voor woon-werkverkeer dit apparaat in Haarlem opgehaald.
Het verraste me redelijk positief. Het bochten gedrag is ff wennen met die kleine 12" wieltjes, maar alleen maar gas geven zonder schakelen en zoefffff weg zijn, sneller dan de meeste auto's is toch wel lekker. Het valt me niet tegen, gezien het beperkte vermogen van "het lilluk ding", zoals ik m genoemd heb.
Het ziet er dan ook niet bepaald meer als nieuw uit, maar uiterlijk boeit me 0,0%, voor lul zit ik toch wel op m'n raceplee.
Maar ondertussen rij ik mooi zo'n 38 snelweg kilometers op een litertje peut, lekker tussen de file door IPV in het rijtje aansluiten zoals voorheen met de auto. Het rijdt zelfs goedkoper als de auto op LPG🤣🤣🤣
IMG_20230604_162302062.jpg
 
Eens goed poetsen en hij ziet er weer uit als nieuw.
Van welk bouwjaar, hoeveel km gelopen?
Neuh, daar is wel meer voor nodig als me dat wat kon schelen, er zitten diverse krassen, scheuren en overgespoten plekjes op.
Technisch in orde is het enige wat ik belangrijk vind, het is/wordt een werkpaardpony.
Het is een 99er met ongeveer 55K, kan nog lang zat mee dus.
olie en luchtfilter al gecontroleerd, binnenkort nieuw achterbandje en remmen en remvloeistof ff controleren/verversen. Even kijken hoe het gecombineerde remsysteem precies functioneert.
Riem is 5K geleden vervangen volgens het boekje.
 
OK, 24 jaar oud en 55k km, dat er dan al wat krassen opzitten lijkt me perfect normaal.
Dat hij technisch in orde is dat is inderdaad het belangrijkste.

Eén van 99, dus een 249cc met 15kW, lang niet gek, en met carburator. Klopt dat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan