achter band sv650N 2003

joostvb10

MF'er
27 jan 2013
186
0
Zwaag
beste motor lief hebbers.

mijn vraag is vrij simpel.
ik wil onder mijn motor een 170-60ZR17 band plaatsen.

maar voor dat ik dat doe past dat eigenlijk wel
ja je denkt het als meten is weten.

band 160 is om mijn velg niet 16cm maar 16.5 cm

dus is de 170 ook egt 17cm.

ik hoor graag of jullie meer ervaringen hebben met deze opstelling.
of adviezen
 
Daar is niet zomaar antwoord op te geven.
Er zijn 170-banden die smal vallen, maar dat zijn er niet veel.
En opmeten heeft geen zin, ze nemen pas als ze opgeblazen zijn hun daadwerkelijke vorm aan. Denk er ook even aan dat een 170/60-17 band naast iets breder ook veel hoger is dan een 160/60-17 band. Raakt hij bij volledige invering van de achterschokbreker dan niets?

Verder in zijn algemeenheid heeft het plaatsen van een 170 band op een 4,5 Inch velg alleen maar nadelen, en geen enkel voordeel.
Doordat je de bandwang naar binnen gaat vouwen wordt de band meer paddestoelvormig waardoor je minder stabiliteit krijgt (meer beweging), meer slijtage, minder rubber op de weg, en tot slot minder bandenkeuze en duurdere banden.
 
ik rij best veel snelweg en zag een goede band lands komen die niet in 160 te krijgen is maar wel in de 170 serie.
daarom mijn vraag. zelf ben ik mij bewust wat de maten aangeven 160 mm breed 60% van de breedte hoog en 17 inch (2.54 cm per inch) velg diameter.

maar als er al gezegd word door "super blackbird" dat er meer na delen aan zitten dan voor delen. jha.

zat aan de mi pilot road 4 GT.
 
dus gewoon niet doen dus. zitten meer nadelen aan dan voordelen hoor ik al.
dank u wel voor de info en tips welke band wel te nemen.

kan je met de dunlop volgas plat door de bocht?
want wil veel grip en geen slijtage rechtdoor
 
dus gewoon niet doen dus. zitten meer nadelen aan dan voordelen hoor ik al.
dank u wel voor de info en tips welke band wel te nemen.

kan je met de dunlop volgas plat door de bocht?
want wil veel grip en geen slijtage rechtdoor
De band kan meer dan de meeste rijders aankunnen.
Of hij volgas de bocht doorkan hangt van de bocht af.
Geen slijtage is onmogelijk.
 
zelf heb ik nog wel de zogenaamde kippen op de band a 0.5 cm.
dus motor/ band kan meer dan ik dat kan.

maar wil me zelf beten dus een goede feedback van de band en motor wil ik hebben.
 
full


gewoon een setje michelein pilot power der op leggen.

Dit is van 't eerste ritje.

Niet bang zijn en aan de gas draaien!!

en als je zo graag wil kicken.

-2 van voor, en +3 van achter, en je kent je SV niet terug.
 
[afbeelding]

gewoon een setje michelein pilot power der op leggen.

Dit is van 't eerste ritje.

Niet bang zijn en aan de gas draaien!!

en als je zo graag wil kicken.

-2 van voor, en +3 van achter, en je kent je SV niet terug.
-2 en +3?

Dan heb je ineens een topsnelheid van nog maar 180 en draait ie 7000 rpm bij 100 km/h :P

Tsja.. je kent hem inderdaad niet meer terug dan :+
 
sorry voor de late reactie heb het druk.

achter komt een pilot road 4
voor zit NOG een BR BT-25 als ik het goed onthouden heb.
maar als die op is komt er een MI onder.

en durven is de sleutel, niet kunnen.
iedereen kan het alleen durven het nog niet
 
sorry voor de late reactie heb het druk.

achter komt een pilot road 4
voor zit NOG een BR BT-25 als ik het goed onthouden heb.
maar als die op is komt er een MI onder.

en durven is de sleutel, niet kunnen.
iedereen kan het alleen durven het nog niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan