Achterband Le-mans 1

1098

MF'er
17 sep 2015
183
87
Hoi, ik heb een Le-mans1 en die is aan een nieuw achterbandje toe. Nu heb ik er michelin macadam onder liggen (maat weet ik ff niet meer) maar kan deze niet zo 123 vinden. Wat is een "lekkere" band voor deze machine?
De rijstijl is normaal te noemen.

Enneh, wat voor olie raad men aan in het carter te kieperen? Zowel viscositeit als mineraal, half of heel synteet.

Alvast bedankt, 1098
 
Hallo.

De band zou ik niet weten, de olie dient of een mineraal of half syntheet te zijn.
Viscositeit staat misschien wel op de olievul dop?
Of anders in je werkplaatsbandboek ( als je dat hebt )

Groeten en succes ermee.
 
De Macadam wordt niet meer gemaakt. Daarvoor in de plaats is de Pilot Active gekomen. Ik reed ook altijd met Macadam (Yamaha XJ900F) en was daar zeer tevreden over. Heb nu de Pilot Active en die voldoet ook goed. De Macadam ging lang mee en had voor mij voldoende grip. Hoe lang de Pilot Active mee gaat weet ik nog niet, maar denk dat dat vergelijkbaar is met de Macadam.
 
Helaas is die Contie niet leverbaar in de maten voor de 850 LeMans
Voor zit daar een 3.50x18 (100/90x18) en achter een 400x18 (110/90 of 120/80x18) op
BT 45 is een goede keus al zou ik hem niet voor de zware toermodellen aanraden want ik heb daar al wat problemen over gehoord
 
BT 45's deden het prima onder mijn Z900. Met zo'n 250 kg niet echt licht te noemen. Maar er zullen ongetwijfeld motoren zijn waar deze Bridgestones het minder goed op doen.
 
BT's slijten heel snel (lees idioot snel) op een zware motor (GL1000, 300kg). Op een lichtere motor (CB, 180kg) voldeden ze prima. Op de GL heb ik nu AVON Roadriders. Die bevallen goed, en waren een van de weinige alternatieve opties in rare ongebruikelijke maten. Én goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

De band zou ik niet weten, de olie dient of een mineraal of half syntheet te zijn.
Viscositeit staat misschien wel op de olievul dop?
Of anders in je werkplaatsbandboek ( als je dat hebt )

Groeten en succes ermee.
Doe niet zo raar. Het is een auto blok uit begin jaren '70. Hij is tevreden met elk soort minerale olie die je er in gooit.
Een LM1 heeft toch gewoon smalle 18" wielen? daar kan je zat banden voor krijgen. Of 18/110, maar desnoods 18/120. Avon is inderdaad goed, maar doen het niet best bij kou en nattigheid, ze worden niet warm. Ik ben nogal weg van Michelin. BT45 vind ik een drama, nieuw is het leuk, maar na een paar duizend kilometer dweil je de hele weg over.
 
Bedankt voor de tips zover. Vwb de prijs maakt het niet zo veel uit welke ik zou kiezen. Het ontloopt elkaar niet veel.
Ik zal er van de week in duiken. Kan nu de schuur niet in om de maat die er nu op licht te bekijken aangezien zoonlief op zijn brommert weg is en de enige sleutel in zijn zak heeft.

1098
 
Met de GSX1100F ook overgestapt van BT45 naar AVON. Daar ik alleen mooi weerrijder ben geen ervaring met de Avons in het natte. Ze voldeden mij stukken beter als BT45.

grtz,

Cees
 
*D Haha, leuk dat er lekker gereageerd wordt.

Nog leuker dat een ieder zijn favoriete band heeft.

Net ff gekeken in de schuur en achter zit 110/90/18
Voor 100/90/18

Achter moet vervangen en voor is ook niet helegaar fris meer. Lijkt mij dus handig als er toch een ander soort achterband op moet het maar te kombineren met de voorband.

Er werd eerder geschreven dat er ook 120/80/18 op kan. Gaat dat zonder problemen. Zowel rijeigenschap als passing als rolomtrek? Hij staat nl naast mijn 1098 in de schuur en dan ziet hij er zo zielig uit.

1098
 
Aangezien ik via de werkgever het handigst (lees goedkoopst) bij de buitenlandse variant van bandenmarkt.nl kan kopen heb kk daar ff gekeken.

De Avon komt er erg goed uit in de test en is daarbij ook nog gezellig geprijst. Als ik weet wat men adviseerd aangaande de breedte van de achterband zal ik aankomende week gaan bestellen.
De Avon heeft nl als 1 van de mindere bij "mijn" leveranteur zowel de voor als achterband in die maten.

1098
 
Net ff gekeken in de schuur en achter zit 110/90/18
Voor 100/90/18

Er werd eerder geschreven dat er ook 120/80/18 op kan. Gaat dat zonder problemen. Zowel rijeigenschap als passing als rolomtrek? Hij staat nl naast mijn 1098 in de schuur en dan ziet hij er zo zielig uit.

1098

Ga achter niet breder dan 110 want dat stuurt een stuk minder prettig! Dat zal iedere LM bezitter beamen.
 
Bedankt voor de tip :-) Dan weet ik wat ik moet gaan bestellen tenzij er iemand met een verschrikkelijk goed argument komt om iets anders te nemen.

1098
 
Achter zit een 2.50 velg en daar kan zonder meer een 120 band op
Maar zoals Veloce al schreef is voor het steuren een 110 brede band een stuk fijner .( ook mijn ervaring met zijn voorganger de V7 sport met de zelfde velgmaten )

Oja vergeet helemaal de olie vraag inderdaad gewoon een halfsyntheet 15W40 , ik heb zelf een hele goede ervaring met Halvoline olie ( 200.000 km met de toer versie ) een 10W40 kan ook .
 
Laatst bewerkt:
Zo, bandjes besteld. Avon am26 roadrider.
110/90/18 en 100/90/18
Totaal 125 euro, ik hoop dat ze voldoen.
Nu nog een beurtje en wat mij betreft kan het seizoen dan beginnen.

1098
 
de macadam was een knetterharde band. echt budgetding
ik heb bt45's op de cx500 gehad (200+kilo) en reed prima, alles aan de grond rijden op klaverblad.
wel na 15k helemaal op (achter that is), voor ging prima
 
Terug
Bovenaan Onderaan