• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

achterrem blijft hangen

Diremasa

Rookie
Lid geworden
10 apr 2006
Waarderingsscore
0
Omdat ik nieuwe remblokjes nodig had, heb ik de achterrem meteen maar gedemonteerd om alles goed schoon te maken, o.a. de remcilinder en de twee stiften waar de twee delen over glijden. Uiteraard voorzien van wat vet. Voorzien van nieuwe remolie en alles goed ontlucht. Nu blijft echter de rem hangen. Hij jkomt dus niet vanzelf terug. Wat kan ik eventueel verkeerd hebben gedaan.
Het betreft een Brembo 1 cilinder achterrem van een Aprilia Pegaso uit 1998.

Ik had er nog niet mee gereden en bemerkte het de volgende dag pas toen ik de motor even wilde verplaatsen en met mijn voet remde. Het lijkt dus wel dat zodra ik echt druk uitoefende, de boel vastliep. Het ontluchten deed ik gewoon met mijn hand. Maar ik zal in ieder geval even ander vet gaan kopen.

Oke. Nou ik zal het geheel wel even meenemen naar de dealer en meteen maar nieuwe afdichtingsringen kopen. Laat ik het meteen maar goed aanpakken. In ieder geval bedankt.

Het kan ook zijn dat de remzuiger wat geoxideerd is. Is deze van rvs of alu?
Door het geheel terugdrukken van de zuiger kan het zijn dat het ruwe deel van de zuiger nu vastzit in de keerringen.

De remzuiger is van alu. Heb ik ook al gepolijst omdat ik weet dat deze met nieuwe blokken er verder invalt. Misschien iets teveel remolie. Ik zag bij het openmaken van het potje dat een soort van mebraam onder aan het deksel van het potje min of meer was ingezogen. Dat schijnt zo te horen want toen remde het geheel nog goed.
Ik zal in ieder geval alle raadgevingen meenemen en opnieuw beginnen. Thanks allen.

Even een spraakverwarring mijner zijds rechtzetten. Ik heb het over een remcilinder en een remzuiger. Weet niet wat nu precies wat is. Ik heb nu ook de cilinder waar het stiftje van het rempedaal insteekt uit elkaar gehaald en dit bleek de boosdoener te zijn. Kon deze maar enkele millimeters indrukken, terwijl nadat ik deze had schoongemaakt, enkele centimers kon indrukken, boel weer in elkaar gezet, gesmeerd met gewone remolie en ja hoor, hij remt weer zoals het hoort. Allen nogmaals bedankt voor de tips.

Terug
Bovenaan Onderaan