achterremklauw gsxf 600

motorgoeroe

Die hard MF'er
8 jun 2009
510
0
Hallo,

Een kennis van mij heeft "iets opgemerkt" aan haar achter remklauw. Deze zou namelijk een speling hebben van 1 mm. Hij kan dus op en neer bewegen. Dus ik heb tegen haar gezegd dat ze die iets vaster moest maken en ff de bouten en inbussen moest checken.
Want die klauw hoort naar mijn ervaring gewoon vast.

Maar ik vraag het hier nog eens voor de zekerheid, hoort die klauw wat speling te hebben of moet die gewoon muurvast, zoals de voorklauwen ?

alvast bedankt.
 
Ik neem aan dat de klauw niet hoort te zweven,
anders heb je wel eens kans dat die speling groter wordt en bij een flinke remactie de bouten kunnen afbrekken onder de krachten die er op komen.

dus imo gewoon ff aantrekken en vast is vast. ;)
 
Als je zuigers goed schoon zijn kun je de klauw een beetje heen en weer wrikken tegen de schijf aan. Je kan heel makkelijk controleren of de bouten van je klauw goed vastzitten door ze iets aan te (proberen) draaien.

Ik denk dat het wel meevalt,..tenminste dat hoop ik van een afstand :X ;)
 
bedankt voor de info allebei, ze had het proberen aan te draaien, maar verder konden ze niet.
Ik denk zelf ook wel dat het meevalt. Misschien horen ze zelfs zo.
 
Oeps beetje laat met reageren.

Het is goed dat ze kunnen bewegen, want dan zoekt de remklauw zijn middenpunt. Hoe dat theoretisch in elkaar steekt weet ik niet, maar er zit wel iets in.
Ik heb het van een goeie monteur, die stond op circuit zandvoort bij de technische dienst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan