Denk er aan dat een achterbrug ook heel makkelijk asymmetrisch kan zijn. Dat zijn ze bijna allemaal wel...
Qua uitlijnen van tandwielen: dat is als het goed is in de fabriek goed gegaan, anders bij de garage bij vervanging en daar wordt wel rekening mee gehouden. Mocht er iets versteld moeten worden, dan kun je het tandwiel nog een beetje op weg helpen met een shim meer of minder. Het is alleen niet altijd even makkelijk om langs je tandwielen de uitlijning te meten, vandaar dat het langs de velg eerder gebeurt. Of de band, als je goed weet wat je doet. Dan moet je er wel weer rekening mee houden dat de achterkant breder is dan de voorkant, dus zou je aan beide zijden moeten meten en vervolgens aan beide zijden evenveel ruimte moeten hebben om te weten dat je achterwiel goed staat. Maar! Dan moet je wel eerst weten of je voorwiel wel helemaal prima staat.
Dat alles heeft ertoe geresulteerd dat je van die mooie indicatienokjes op je kettingspanners hebt zitten. Daar gaat het het makkelijkst mis, dat is het makkelijks te verhelpen en 'bijna goed' is voor de meeste motorrijders ruim voldoende. Een klein beetje scheef zul je niet snel last van krijgen, een boel scheef wel. Het is allemaal gemaakt met de beste intenties, maar het blijft een industrieel proces en dus zijn er toleranties. Dus het klopt weliswaar dat de stelindicatie nooit perfect is, maar dat is nog steeds allemaal binnen de marge van de fabrikant en dat is beter dan je het zelf kunt, tenzij je dus grijpt naar meer ingrijpende methoden zoals hierboven beschreven.