Adresje banden monteren regio Eindhoven

Je haalt alleen maar drogredenen aan en gaat totaal niet in op mijn argument, zou je dat nog willen doen? Zo discussiëren we langs elkaar heen.

Om jouw kinderlijke argumenten even te ontkrachten; als ik naar een restaurant ga kies ik iets wat op het menu staat, een gerecht. Iets wat de kok heeft uitgekozen om te bereiden en wat bestaat uit meerdere ingrediënten. Nee dan kan ik niet mijn eigen biefstuk meenemen omdat het gerecht dan niet meer klopt en dat het eindresultaat dan dramatisch zal zijn. Alles valt of staat namelijk met de kwaliteit van de ingrediënten en de bereidingswijze.

Of een plaatselijke computerwinkel mijn bestelde HD in wil bouwen, geen idee. Ik doe dat namelijk altijd zelf. Wat ik wel weet is dat de plaatselijke PC-winkel mijn op Internet bestelde PC maar al te graag wil herstellen. Ook al zitten er onderdelen in welke zij niet leveren! Dus JA, een PC-winkel regelt alles aan mijn op Internet bestelde PC. Ook al moeten ze garantie geven op de nieuwe onderdelen!

Jij geeft daarnaast aan dat ze meer dan 60 euro verdienen op een set banden. Ik ken de marges niet dus dat neem ik van je aan. Ik vind dit belachelijke winstmarges op een totaalbedrag van 200 a 240 euro. Zeker als je moet concurreren met het hele Internetgebeuren. Zoals je ziet heb ik mijn eerste argument nogmaals aangehaald. Zou je hier op willen reageren op een volwassen, niet kinderlijke manier?

Wat is trouwens de meerwaarde van het vermelden van de prijs van jouw Pirelli Angel-banden? Dat jij zulke dure banden kunt betalen? Mag je voor die 100 euro die je teveel betaalt ook zoenen met de dealer?


rEwd

Neem 60 Euro verdiend op € 300 want voor 240 krijg je weinig voor elkaar.
Maar goed, een marge van 20 - 25% is heel normaal hoor.
En dan te bedenken dat de motorzaak ook nog 1/2 uur werk heeft aan twee bandjes.
Uurtarief € 50,00 per uur.

Je vind mij kinderachtig omdat ik je, zonder het te schrijven heb uitgemaakt, voor gierige Sjaak. Tja als je dat kinderachtig vind, mij best, het is zeker niet mijn bedoeling je kinderachtig te benaderen. Feit blijft wel dat de bandenhandel door het internet in elkaar is gezakt, de motorzaak om de hoek niet kan concurreren met de internetbedrijven die alleen een PC in een kantoor van 3 x 4 hebben staan.
Ze mogen je dan wel helpen met het opleggen van je banden en oh oh oh wat moeten ze daar dan weer dankbaar voor zijn.

Misschien heb ik de luxe dat ik niet zo naar de centen hoef te kijken, tja dat kan. Ik rijd een motor van 8 jaar oud en heb er plezier mee. Het kan altijd beter, sneller, duurder enz. Ik ga voor het gemak en de service van de zaak om de hoek.
Heb je niet zoveel te besteden doe het dan als Mr. Zed. Rijdt een paar km's om en koop ze bij een zaak die ze er ook op zet. Wellicht scheelt het een paar tienen.

Zoek lekker naar de goedkoopste band en laat die je kunt krijgen en laat 'm er ergens opleggen voor € 8,00 per velg. Ik hoop dat je de monteur zoent want zo wordt hij genaaid (al laat ie het wel zelf toe).

Vaak hoor je mensen opperen dat ze dan wellicht in de toekomst er iets willen kopen............. Ik denk van niet. Het soort zoekt altijd naar het goedkoopste van het goedkoopste !

Succes met je strooptocht !

Boefmans
 
RSVboefmans, je mist het punt van concurrentie. Jij betaalt misschien graag 350 ballen bij je favoriete zaak. Feit is dat die internetaanbieders én een aantal motorzaken en bandenhandels banden veel goedkoper banden kunnen leveren. Dan is er niks zieligs aan dat degene die er 400 ballen voor (moeten?) rekenen geen banden verkopen. Daar kun je je allerlei meningen over vormen of het erg vinden, doet er allemaal niet toe. Ze moeten wel kiezen wat ze doen.

Misschien moet Neelie Kroes zich eens met motorbanden gaan bemoeien. B| Het zijn complexe belangrijke producten, maar het prijsniveau is toch wel lang kunstmatig hoog geweest. Wat mij betreft is het een zegen dat dat doorbroken is.

Dit is overigens allemaal off topic, help liever die jongen aan een adres. :)
 
RSVboefmans, je mist het punt van concurrentie. Jij betaalt misschien graag 350 ballen bij je favoriete zaak. Feit is dat die internetaanbieders én een aantal motorzaken en bandenhandels banden veel goedkoper banden kunnen leveren. Dan is er niks zieligs aan dat degene die er 400 ballen voor (moeten?) rekenen geen banden verkopen. Daar kun je je allerlei meningen over vormen of het erg vinden, doet er allemaal niet toe. Ze moeten wel kiezen wat ze doen.

Misschien moet Neelie Kroes zich eens met motorbanden gaan bemoeien. B| Het zijn complexe belangrijke producten, maar het prijsniveau is toch wel lang kunstmatig hoog geweest. Wat mij betreft is het een zegen dat dat doorbroken is.

Dit is overigens allemaal off topic, help liever die jongen aan een adres. :)

Mr. Zed,

Wij hebben deze discussie in het verleden al eens gevoerd en ik ben het ten dele met je eens dat er inderdaad zaken zijn die (te) veel vragen voor bandjes met eropleggen.

Echter shoppen in Spanje en dan naar diezelfde motorboer lopen en smeken voor een bijna gratiz service..... tja....dat gaat mij gewoon te ver.
Ik ben het met iedereen eens dat je mag zoeken naar de goedkoopste. De 1 zal wat verder zoeken dan de ander, afhankelijk van zijn/ haar portemonee, niets mis mee.

Ik werk in een bedrijf B2B. Als een klant zijn onderdelen van een machine meeneemt en vraagt ons ze te installeren dan ga ik er van uit dat als ie de onderdelen kan bemachtigen dat ie ze ook zelf kan monteren en afstellen. Kan ie dat niet......jammer dan maar ik zet ze er niet in ! En geloof me........ ook ik maak het mee. Niet toegeven is mijn ding, op karakter.

Buiten het feit dat ik het principieel niet juist vind.....Denk ook eens aan garantie als er onverhoopt iets mis mocht gaan ? Tja zegt de bandenoplegger: "Die band is niet goed." De bandenverkoper toetert:" Ze zijn er niet goed opgelegd!" Sta je dus mooi te kijken.

Maar goed. Die van de Hurksestraat lijkt me wel iets voor 'm en op Eckersrijt zit ook een grote bandenzaak, Molen Banden heten ze volgens mij !

Rijdt Mr. Zed nog motor ?
Funduro ? of inmiddels iets anders ?

Greetzzzzzzzzzz,

Boefmans
 
Een discussie die voor beide kanten iets te zeggen heeft.

Feit blijft dat we jaren teveel betaald hebben voor onze banden. Nadat ik zelf 4jr geleden een keer gevraagd heb om een op internet bestelde band te laten monteren door mijn dealer, heeft deze er een forse prijs voor berekend. Hij was er niet blij mee, maar uiteindelijk scheelde het mij destijds meer dan 70 euro op 1 achterband.

Nu , een paar jaar later zijn de prijzen bijna overal gedaald en ga ik voor 2 a 3 tientjes meer per setje naar de dealer, ook ivm garantie etc.
Zonder de internet-handel hadden we nog steeds veel te veel betaald is mijn mening. Door internet heb je nu meer inzicht gekregen in wat onderdelen moeten/mogen kosten, voorheen moest je eerst alles afbellen om prijzen te kunnen vergelijken.

En ja, de discussie dat je zelf je band meeneemt of een biefstuk.....Neem maar een lekkere biefstuk mee als je je band laat monteren, zeker weten dat die er dan zo op ligt :-)

Uiteindelijk kan men toch gewoon een uurloon rekenen voor montage ? Daar verdient men toch ook geld mee ? In mijn vakgebied moet ik ook wel eens switches/routers configureren die de klant ergens anders heeft aangeschaft, rekenen we een hoger uurtarief maar is verder geen probleem.
Volgens mij is degene die de band monteert ook aansprakelijk als er onverhoopt iets gebeurd, ongeval ofzo door klapband ?
Dat zou een reden zijn om de montage bijv niet uit te (willen) voeren.

Er zijn zaken zoals de Molen-banden die adverteren met montage, dan moeten ze daar ook een fatsoenlijke prijs voor rekenen, laatst na wat discussie kwam ik uit op 17,50 per band.
Maar Huibers in Schijndel heeft ook regelmatig leuke acties als je een setje besteld.
 
Om even in deze discussie te dringen:
Ik snap gerust dat sommige (boefmans) denken dat ik niet moet zeiken over die 100 euro en gewoon die band had moeten bestellen en laten monteren bij een dealer. Maar dat heb ik simpelweg niet gedaan. Dus dat is hier ook niet ter sprake. Vandaar dat ik vraag om een adresje voor montage.

Om door te gaan op dit idee: als ik het geld zou hebben zou ik graag de dealer tegemoet komen en lekker die winst in zijn handen stoppen. Maar ik heb simpelweg geen 100 euro meer om af te geven. Ik werk elke dag in de vakantie om deze hobby te kunnen betalen, moet ik dan anderhalve dag meer werken alleen om die dealer blij te maken?

Ik weet niet hoe jij erover denkt maar ik ga mijn vakantiedagen liever anders besteden! Ik koop van die 100 euro liever iets waar ik zelf nog plezier aan heb. En omdat het kan doe ik het ook!
Alle andere reacties bedankt! En fijn dat er velen over denken zoals ik
 
Om even in deze discussie te dringen:
Ik snap gerust dat sommige (boefmans) denken dat ik niet moet zeiken over die 100 euro en gewoon die band had moeten bestellen en laten monteren bij een dealer. Maar dat heb ik simpelweg niet gedaan. Dus dat is hier ook niet ter sprake. Vandaar dat ik vraag om een adresje voor montage.

Om door te gaan op dit idee: als ik het geld zou hebben zou ik graag de dealer tegemoet komen en lekker die winst in zijn handen stoppen. Maar ik heb simpelweg geen 100 euro meer om af te geven. Ik werk elke dag in de vakantie om deze hobby te kunnen betalen, moet ik dan anderhalve dag meer werken alleen om die dealer blij te maken?

Ik weet niet hoe jij erover denkt maar ik ga mijn vakantiedagen liever anders besteden! Ik koop van die 100 euro liever iets waar ik zelf nog plezier aan heb. En omdat het kan doe ik het ook!
Alle andere reacties bedankt! En fijn dat er velen over denken zoals ik

Dragonkiss,

Ik zeg niet dat je niet moet zeiken over € 100,00. Er is een tijd geweest dat € 100,00 voor mij ook heel veel geld was. En ja, je hebt groot gelijk dat je zoekt naar de goedkoopste. Internetje afstruinen en de dealer het vuile werk laten opknappen voor een habekratz dat heb ik dus nooit gedaan.
Als je bereid bent voor montage € 25,00 af te rekenen dan is het misschien voor beiden interessant. Maar ja, wees eerlijk velen willen het onderste uit de kan en vinden zelfs
€ 8,00 teveel.

Succes met je zoektocht !

Boefmans
 
Dragonkiss,

Ik zeg niet dat je niet moet zeiken over € 100,00. Er is een tijd geweest dat € 100,00 voor mij ook heel veel geld was. En ja, je hebt groot gelijk dat je zoekt naar de goedkoopste. Internetje afstruinen en de dealer het vuile werk laten opknappen voor een habekratz dat heb ik dus nooit gedaan.
Als je bereid bent voor montage € 25,00 af te rekenen dan is het misschien voor beiden interessant. Maar ja, wees eerlijk velen willen het onderste uit de kan en vinden zelfs
€ 8,00 teveel.

Succes met je zoektocht !

Boefmans

Ja dat vind ik ook een rare. Hoe kom jij erop dat ik 30 euro teveel vind?
Dat snap ik dan weer niet?
In mijn OpeningsPost staat toch helemaal geen bedrag vernoemd?
Dus let even op wat je zegt zonder argumenten...
 
Voor beide kanten is iets te zeggen......
Ook ik was van mening dat banden veel te duur werden, en ben zelf gaan importeren. Toen ik dit ook voor anderen moest gaan doen is mijn zaak geboren......

Elke dealer kan zelf beslissen voor welke prijs hij zijn banden verkoopt, maar als hij ze zelf in NL moet aankopen dan is hij duurder uit dan in het buitenland Hij kan dan ook niet met die prijzen mee zonder er geld op toe te leggen. Bij normale dealers is de marge goed als zij de adviesprijs berekenen, maar dat doet vrijwel niemand meer.
Daarnaast moet je niet vergeten dat dealers veel service geven aan klanten. Als zij die service niet kunnen betalen (of dat nu via banden of via kleding is maakt niets uit), dan zal ofwel de service verdwijnen, ofwel de hele zaak. Het is leuk in deze branche te werken, maar voor niets doet niemand het.......

Elke dealer kan zelf beslissen of hij door anderen geleverde banden wil monteren. Ik doe dat wel, omdat ik op die manier nieuwe lanten binnenkrijg. Ik kan ze dan tijdens montage overtuigen om volgende keer bij mij te bestellen......
Natuurlijk kan je proberen het onderste uit de kan te halen door 30 Euro per band te vragen, maar dan krijg je niet veel nieuwe klanten.....

M.b.t. garantieaansprakelijkheid: als het montagebedrijf niet de bandenleverancier is, dan kan je daar problemen mee krijgen. Bij klachten ga je eerst naar het montagebedrijf, en als die niets kan vinden, dan moet je naar de bandenleverancier. De kosten voor een tweede keer monteren en balanceren zijn dan voor jou, of je moet gelijk naar de bandenleverancier gaan, en daar opnieuw laten monteren/balanceren. Is het dan een montagekwestie geweest, dan moet je dat nog zien te claimen bij het eerste montagebedrijf.......
 
Ja dat vind ik ook een rare. Hoe kom jij erop dat ik 30 euro teveel vind?
Dat snap ik dan weer niet?
In mijn OpeningsPost staat toch helemaal geen bedrag vernoemd?
Dus let even op wat je zegt zonder argumenten...

Ik zeg ook niet dat je € 30 teveel vind. Ik zeg:" als je bereid bent € 25,00 te betalen....blablabla." k' vrees dat we een beetje langs elkaar heen praten.

In ieder geval veel rijplezier met de bandjes, en hou ze onder !

Boefmans
 
Mr. Zed,

Wij hebben deze discussie in het verleden al eens gevoerd ...........

Rijdt Mr. Zed nog motor ?
Funduro ? of inmiddels iets anders ?

Greetzzzzzzzzzz,

Boefmans

Ik dacht al dat het die boefmans was. ;)

Mr.Zed rijdt VFR800FI tegenwoordig. :]

Bij de funduro's lepelde ik zelf de bandjes op de blanke velgjes.

Bij de VFR ga ik lekker naar Huybers, is me die paar tientjes verschil waard om gedoevrij toch relatief goedkope banden te hebben.
 
En als je voor 15 euro nou twee keer zoveel kunt doen? En als je op een setje banden na belasting nou minder verdient dan op meegebrachte banden monteren?

Vergeet niet dat het banden omleggen in de regel zonder rekening is en dus zo goed als 100% winst (afschrijving machine en een likje vet daargelaten)...

Kom je weer op het bekende gegeven, als ondernemer zul je toch echt met je tijd mee moeten gaan. Verkoop via Internet is er nou eenmaal en je kunt er op inspringen of je kunt je kop in het zand steken en doen alsof het er niet is...

En monteurskosten dan?

In de tijd dat hij een bandje doet kan hij ook een betalende klant (voor arbeidsloon) helpen. Dus het klopt niet helemaal wat je zegt.
 
bij MHE zou ik het iig niet doen, die vroegen volgens mij 30 euro per band
wel even goed afspreken dat het monteren inclusief balanceren is (totaalprijs), mij hadden ze daarmee te pakken. Afspraak gemaakt voor een grote beurt en monteren van zelf gekochte bandjes voor €30,- per band. Kom ik de motor ophalen, staat er op de factuur € 45,- per band. Navraag leerde dus dat die € 30,- ex balanceren was. Ach, zo wordt het spelletje gespeeld, ik heb dus gewoon betaald.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht al dat het die boefmans was. ;)

Mr.Zed rijdt VFR800FI tegenwoordig. :]

Bij de funduro's lepelde ik zelf de bandjes op de blanke velgjes.

Bij de VFR ga ik lekker naar Huybers, is me die paar tientjes verschil waard om gedoevrij toch relatief goedkope banden te hebben.

Off topic:

VFR800FI is een superding. Ik vind dat een te gekke fiets, mooi, ggenoeg vermogen en vooral zeer betrouwbaar. Welk jaar is ie ? en welke kleur ?

On topic:
TJa, Misschien is Huybers wel een goed adresje.
Ik laat mijn mille onderhouden bij Burtner Motor Service in Nuenen.
Leo is niet de goedkoopste maar jah, hij levert erg goed werk tegen over het algemeen redelijke prijzen. Altijd goed voor een adviesje en een babbel met bak koffie.

Boefmans
 
Wel mooi _O-
Hij vraagt een adresje, en krijgt een hele discussie.

Laatst nieuwe voor en achterband gekocht en laten monteren.
Was 376 euro kwijt (ook ff olie vernieuwen).

Als ik ergens anders 50 euro goedkoper uit was, had het nog aan mn reet geroest.
4 augustus heb ik daar een 10.000 km beurt geplanned, leuke korting gekregen.
 
Ik ken niemand.. O-)


ik ook woont in neerkant en is dol op BMW en oude oeral motoren en heeft een ..... :X :X :X machine en een b......ceer machine :X :X :X :X

zijn vriendin heet op TV Helga ( Plop ) :+


ander adresje waar je in de regio voor een nette prijs terecht kan is bij de KTM dealer in veldhoven. los wiel aanleveren en zelf je oude banden weer meenemen kost iets van 12,50 per wiel.
 
ik ook woont in neerkant en is dol op BMW en oude oeral motoren en heeft een ..... :X :X :X machine en een b......ceer machine :X :X :X :X

zijn vriendin heet op TV Helga ( Plop ) :+


ander adresje waar je in de regio voor een nette prijs terecht kan is bij de KTM dealer in veldhoven. los wiel aanleveren en zelf je oude banden weer meenemen kost iets van 12,50 per wiel.

:o
 
owh en hij was zijn ventielen trekker pas geleden kwijt :)


1-2-3 rikke tikke tik

Kot-kot-kot-kot-kot-kodei
Kot-kot-kot-kot-kot-kodei
Kot-kot-kot-kot-kot-kodei
Kot-kot-kot-kot-kot-kodei

Gans mijn lijf staat vol met pluimen
Grijze, witte, zwart en bruine
Mijn kopje gaat omhoog-omlaag
bandjes lek pikken doe ik graag

1-2-3 Rikke tikke tik
Ra, ra, ra, wie benne-k-ik?
Is er iemand die al weet
Hoe ik heet?

Ne salami, ne octopus, ne polis, een waterspons, ..., een fritkot, een stuk chocolat, atomium, een kikker
Heel goed geraden manneke

Huit, knorr, grompf, wuit, wuit

'k Heb een krulletje in m'n staart
En een stijve stoppelbaard
Een snuit met twee gaatjes in
En een dubbele onderkin

1-2-3 Rikke tikke tik
Ra, ra, ra, wie benne-k-ik?
Is er iemand die al weet
Hoe ik heet?

Ne salami, ne spinnenkop,..., ne timbre, ne kalkoen, Rocco Granata, ne frigo, ne salamander, een varken!
Allee er zit toch ene slimme in de klas

Ha, ha, ha, hi, ha

Ik ben een plezante bmw zoefert
Mijne neus wordt alsmaar langer
Ik maak liedjes voor de kleintjes
Over kippetjes en zwijntjes

1-2-3 Rikke tikke tik
Ra, ra, ra, wie benne-k-ik?
Is er iemand die al weet
Hoe ik heet?

Ne salami, ne aquarium, ..., ne windel, ..., ne aap, ne salamander, h*rr Fl*ck zelf!
Bijna juist
en omdat ge zo braaf geweest zijt
Krijg ge vandaag maar een half pakske slaag

Allemaal gelijk: Tralalalalala, Tralalalalala,...​

:+ :+ _O- _O-
smiley_lol.gif
smiley_lol.gif
 
owh en hij was zijn ventielen trekker pas geleden kwijt :)


1-2-3 rikke tikke tik

Kot-kot-kot-kot-kot-kodei
Kot-kot-kot-kot-kot-kodei
Kot-kot-kot-kot-kot-kodei
Kot-kot-kot-kot-kot-kodei

Gans mijn lijf staat vol met pluimen
Grijze, witte, zwart en bruine
Mijn kopje gaat omhoog-omlaag
bandjes lek pikken doe ik graag

1-2-3 Rikke tikke tik
Ra, ra, ra, wie benne-k-ik?
Is er iemand die al weet
Hoe ik heet?

Ne salami, ne octopus, ne polis, een waterspons, ..., een fritkot, een stuk chocolat, atomium, een kikker
Heel goed geraden manneke

Huit, knorr, grompf, wuit, wuit

'k Heb een krulletje in m'n staart
En een stijve stoppelbaard
Een snuit met twee gaatjes in
En een dubbele onderkin

1-2-3 Rikke tikke tik
Ra, ra, ra, wie benne-k-ik?
Is er iemand die al weet
Hoe ik heet?

Ne salami, ne spinnenkop,..., ne timbre, ne kalkoen, Rocco Granata, ne frigo, ne salamander, een varken!
Allee er zit toch ene slimme in de klas

Ha, ha, ha, hi, ha

Ik ben een plezante bmw zoefert
Mijne neus wordt alsmaar langer
Ik maak liedjes voor de kleintjes
Over kippetjes en zwijntjes

1-2-3 Rikke tikke tik
Ra, ra, ra, wie benne-k-ik?
Is er iemand die al weet
Hoe ik heet?

Ne salami, ne aquarium, ..., ne windel, ..., ne aap, ne salamander, h*rr Fl*ck zelf!
Bijna juist
en omdat ge zo braaf geweest zijt
Krijg ge vandaag maar een half pakske slaag

Allemaal gelijk: Tralalalalala, Tralalalalala,...​

:+ :+ _O- _O- [afbeelding][afbeelding]

protests_fail.jpg


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan