Advies gevraagd verkoop Honda CB500

ZakelijkeZak

Rookie
25 nov 2018
10
0
Goedemiddag allemaal!

Ik heb al een tijdje mijn Honda CB 500 (25KW) te koop staan. Deze heb ik enkele maanden terug gekocht voor 1500 euro. Iets te impulsief, want het is toch niet mijn smaak. Nu probeer ik hem al een tijdje te verkopen maar ik krijg er helemaal geen reacties op. Zelfs geen kijkers.

Enige nadelen die ik me kan bedenken:
> Staat op 25kw
> Stuur is niet origineel
> Koppeling gaat stroef en zal afgesteld moeten worden.

Verder heeft de motor geen mankementen. Banden en overige slijtage delen zijn nog in prima staat.

Hebben jullie enig idee waarom ik geen reacties krijg op de motor? Als ik naar vergelijkbare CB500's kijk gaan ze voor hogere bedragen weg. Tips over wat ik kan veranderen om de motor beter te verkopen?

Link naar de advertentie: ≥ Honda CB 500 CB500 25KW naked 1996 - Motoren | Honda - Marktplaats.nl

Alvast bedankt!
 
Krijg toch de indruk dat € 1200 nog teveel is. De motor is 23 jaar oud. Naast de nadelen die je zelf noemt is het plastic van de koffers behoorlijk verweerd, het zadeldek is niet meer helemaal in topconditie. Bovendien is het model onaantrekkelijk/gedateerd. Evt. koper moet naast de aanschaf ook nog het zadel opknappen, hetgeen weer pegels kost. Jouw vraagprijs is misschien mogelijk als de motor helemaal in topconditie verkeert en niet meer is afgeknepen naar 25kW.

Wat voor motor wil je hierna? Als je die bij een dealer/handelaar koopt, misschien kan je deze dan inruilen?

Probeer ook eens andere websites dan marktplaats, zoals speurders.nl of 2dehands.be
 
Maak in je advertentie duidelijk dat het geschikt is voor A2 rijbewijs.
Daarnaast via een motorsloop of iets dergelijks een ander zadel scoren.
En de koffers een keer oppoetsen met plastic restorer en aan de motor hangen voor de foto.

Dan ziet het hele plaatje er al heel anders uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan