advies over aanschaf racer ZX 10

ronwindt

MF veteraan
31 mrt 2010
6.702
1
Bad Nieuweschans
Ik zit te overwegen om mijn totaal verbouwde CB 1300 weg te doen en over te stappen op een racer.
op de openbare weg word mij gewoon te link, gezien ik mijn grenzen steeds verder verleg, en mijn vaste maat waar ik altijd mee rij, zich twee maand geleden tijdens een rit met mij frontaal op een auto heeft geparkeerd.
Kortom, een circuit fiets lijkt mij dan een aardig alternatief.
Het gaat om een kawasaki ZX10 met de volgende opties;


Ohlins complete ombouw in voorvork.
Ohlis schokbreker achter incl hydr preload
Vol acrapovic sisteem
Rapid bike met natte en droge afstellingsmap met schakelaar .voor in kuip
Versnellingsindicator.
Brembo radiale 19 x 20 voorrempomp
Dubbelcarbon sbs raceremblokken
Braking wave schijven raceversie
Snelgashendel.
Volledig instelbare quickshifter
Hyperpro race stuurdemper
Snelvultankdop
Carbon voor en achterspatborden
JVP kuipwerk.
Nieuwe motion pro racehandvatten
Valter moto instelbare ren,schakelset.
Graver Clip ons.
Pipercross luchtfilter
Slipperclutch (antihoppingkoppeling)
Enz enz

4 circuitdagen geleden voorzien van nw 2e en 3e versnelling en preventief nw drijfstang en krukaslagers


Wat vinden jullie hiervan, en wat zijn de dingetjes waar ik eventueel om zou moeten denken.

Ik zou jullie advies hierin waarderen.

Met Vriendelijke groet Ron Windt
 
foto
full
 
Ziet er goed uit hoor. Je zou moeten nagaan of de vering en dergelijk voor het laatst geservisd zijn. Ketting tandwielen of die nog reeds zijn gedaan.

Zitt er ook een set regenbanden met velgen bij. Het blijft Nederland natuurlijk.

Verser moet je goed nagaan of je op een 600 of 1000 wilt beginnen.

Succes ermee
 
Geen problemen met het geluid?
Naar huis gestuurd worden is zonde van je geld.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit hoor. Je zou moeten nagaan of de vering en dergelijk voor het laatst geservisd zijn. Ketting tandwielen of die nog reeds zijn gedaan.

Zitt er ook een set regenbanden met velgen bij. Het blijft Nederland natuurlijk.

Verser moet je goed nagaan of je op een 600 of 1000 wilt beginnen.

Succes ermee
Ik rijd al jaren op een 1300, daarvoor jaren op een fireblade.
Vroeger op 6 jarige leeftijd al begonnen aan motorcross en grasbaanrace.
ik ben 2 meter en circa 113 kilo, een 1000 lijkt mij dus wel geschikt
 
Nou een RC8R met stock uitlaat wordt op Zolder er vanaf gehaald.
 
Ik zit te overwegen om mijn totaal verbouwde CB 1300 weg te doen en over te stappen op een racer.
op de openbare weg word mij gewoon te link, gezien ik mijn grenzen steeds verder verleg, en mijn vaste maat waar ik altijd mee rij, zich twee maand geleden tijdens een rit met mij frontaal op een auto heeft geparkeerd.
Kortom, een circuit fiets lijkt mij dan een aardig alternatief.
Het gaat om een kawasaki ZX10 met de volgende opties;


Ohlins complete ombouw in voorvork.
Ohlis schokbreker achter incl hydr preload
Vol acrapovic sisteem
Rapid bike met natte en droge afstellingsmap met schakelaar .voor in kuip
Versnellingsindicator.
Brembo radiale 19 x 20 voorrempomp
Dubbelcarbon sbs raceremblokken
Braking wave schijven raceversie
Snelgashendel.
Volledig instelbare quickshifter
Hyperpro race stuurdemper
Snelvultankdop
Carbon voor en achterspatborden
JVP kuipwerk.
Nieuwe motion pro racehandvatten
Valter moto instelbare ren,schakelset.
Graver Clip ons.
Pipercross luchtfilter
Slipperclutch (antihoppingkoppeling)
Enz enz

4 circuitdagen geleden voorzien van nw 2e en 3e versnelling en preventief nw drijfstang en krukaslagers


Wat vinden jullie hiervan, en wat zijn de dingetjes waar ik eventueel om zou moeten denken.

Ik zou jullie advies hierin waarderen.

Met Vriendelijke groet Ron Windt

Succes met de zoektocht Ron,
Laat eens weten wanneer je gaat rijden op circuit want dan kom ik vast wel een keer foto's maken ;)
 
Succes met de zoektocht Ron,
Laat eens weten wanneer je gaat rijden op circuit want dan kom ik vast wel een keer foto's maken ;)
De zoektocht duurt niet lang Erik, sterker nog, de fiets die hier boven staat, zou hem moeten worden.
Maar ik hou het hier wel even bij hoe het afloopt.
 
Het zijn redelijk probleemloze fietsen. Model 2004, dat zijn wel "felle hufters". De latere modellen zijn volgens mijn dealer wat vriendelijker op het gas.
Zie de originele remklauwen zitten, die hebben vaak last van fading. Brembo rempomp helpt al om fading tegen te gaan, remklauwen van een ZX6R / GTR1400 kan je ook monteren, dan is het probleem zeker weg.
Verder een fiets met aardig wat mooie spullen erop, lijkt me niet verkeerd (mits goed onderhouden).

Edit: ik rij zelf ook met een Akra, was geen probleem op Zandvoort en Assen :).
 
Laatst bewerkt:
Het zijn redelijk probleemloze fietsen. Model 2004, dat zijn wel "felle hufters". De latere modellen zijn volgens mijn dealer wat vriendelijker op het gas.
Zie de originele remklauwen zitten, die hebben vaak last van fading. Brembo rempomp helpt al om fading tegen te gaan, remklauwen van een ZX6R / GTR1400 kan je ook monteren, dan is het probleem zeker weg.
Verder een fiets met aardig wat mooie spullen erop, lijkt me niet verkeerd (mits goed onderhouden).

Edit: ik rij zelf ook met een Akra, was geen probleem op Zandvoort en Assen :).


Kijk, dat zijn de woordjes waar ik opgewonden van raak *O*

kun je een indicatie geven wat het zo ongeveer kost als je een keer of 7 of 8 of..... per jaar wilt gaan rijden, waar je dan kwa kosten aan moet denken? mag ook via PM hoor, maar dan heb ik een beetje een idee wat me te wachten staat
 
van fading geen last met rempomp en deze remblokken hoor. en ga deze racer uit de cup aub niet vergelijken met een straatfiets. vering is super, is zo,n 8 circuitdagen geleden geserviced. en de afstelling is uiteraard ook geheel anders als de straatfiets.
kettingsetje is ook in prima staat.
en wie goed kijkt ziet de originele acra db killer er in zitten.
en 174 achterwiel pkaatjes.
geen problemen op assen of welk circuit dan ook met normale geluidseisen.
 
Kijk, dat zijn de woordjes waar ik opgewonden van raak *O*

kun je een indicatie geven wat het zo ongeveer kost als je een keer of 7 of 8 of..... per jaar wilt gaan rijden, waar je dan kwa kosten aan moet denken? mag ook via PM hoor, maar dan heb ik een beetje een idee wat me te wachten staat
Haha, koop hem dan maar snel ;).

Ik kan je geen indicatie geven omdat ik met een wegmotor rij. En dat is uiteraard niet te vergelijken met een pure circuitfiets als deze. Denk overigens dat de kosten niet anders zijn dan bij andere circuitfietsen.
 
Haha, koop hem dan maar snel ;).

Ik kan je geen indicatie geven omdat ik met een wegmotor rij. En dat is uiteraard niet te vergelijken met een pure circuitfiets als deze. Denk overigens dat de kosten niet anders zijn dan bij andere circuitfietsen.
Ja , ik ben aardig overtuigt dat dit voor mijn wel erg leuk zal zijn, op de cb op het circuit vind ik al helemaal top, en vroegaah op de blade op Assen (oude baan) vond ik ook geweldig.
Op de cb op Papenburg kon ik wel redelijk meekomen,ondanks dat hij toen niet niet was omgebouwd met met een UPD voorvork, brembo remmen enzv,enzv.
Ik hoop op een circuit fiets ook lekker mee te kunnen komen.


Het enige is eigelijk dat ik mijn fiets, die ik door en door ken, weg doe voor iets waar ik nog geen meter op heb gereden, dat voelt nog een beetje raar.
Ik snap ook wel dat het met een circuit fiets wat lastiger is dan met een straatfiets, om een proefrit te maken.
 
Ik zit te overwegen om mijn totaal verbouwde CB 1300 weg te doen en over te stappen op een racer.
op de openbare weg word mij gewoon te link, gezien ik mijn grenzen steeds verder verleg, en mijn vaste maat waar ik altijd mee rij, zich twee maand geleden tijdens een rit met mij frontaal op een auto heeft geparkeerd.
Kortom, een circuit fiets lijkt mij dan een aardig alternatief.
Het gaat om een kawasaki ZX10 met de volgende opties;


Ohlins complete ombouw in voorvork.
Ohlis schokbreker achter incl hydr preload
Vol acrapovic sisteem
Rapid bike met natte en droge afstellingsmap met schakelaar .voor in kuip
Versnellingsindicator.
Brembo radiale 19 x 20 voorrempomp
Dubbelcarbon sbs raceremblokken
Braking wave schijven raceversie
Snelgashendel.
Volledig instelbare quickshifter
Hyperpro race stuurdemper
Snelvultankdop
Carbon voor en achterspatborden
JVP kuipwerk.
Nieuwe motion pro racehandvatten
Valter moto instelbare ren,schakelset.
Graver Clip ons.
Pipercross luchtfilter
Slipperclutch (antihoppingkoppeling)
Enz enz

4 circuitdagen geleden voorzien van nw 2e en 3e versnelling en preventief nw drijfstang en krukaslagers


Wat vinden jullie hiervan, en wat zijn de dingetjes waar ik eventueel om zou moeten denken.

Ik zou jullie advies hierin waarderen.

Met Vriendelijke groet Ron Windt

Ziet er op t eerste gezicht prima uit.
Ik heb op alle 10's gereden en geraced en deze is wel leuk compleet.
Vraagprijs ok, geen signalen van dikke schade?
Dan ga je er vast een hoop plezier aan beleven.

Succes
 
Mooie motor Ron !

En verstandig van je om je vliegkunsten op het circuit uit te voeren :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan