• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

afdekplaatje ipv knippers voor???

visser

MF'er
Lid geworden
25 dec 2005
Waarderingsscore
1
Ik wil graag spiegels met knippers maar als ik mijn oude knippers dan verwijder dan heb je twee grote gaten. Zijn hier kapjes voor te krijgen of zal ik ze zelf moeten maken?

Het is voor mijn kawa zx9r bj 98

( ik hoor ook graag reacties van mensen die ervaring hebben met het plaatsen van die spiegels. Ik heb namelijk geen idee hoeveel werk dit is )

Waarom laat je ze niet lekker zitten? Lijkt mij juist extra duidelijk.

Je zult alleen de bekabeling van je knipperlicht moeten doortrekken naar je spiegel.
Als de knipperlichten in je spiegel led zijn (laag wattage) dan zou ik ze er gewoon bij zetten.

Als dit ook gloeilampjes zijn dan zou ik dit niet doen want dan knipperen ze denk ik te traag
omdat het relais te zwaar belast wordt. Een bolletje met een lager wattage in je originele knipperlicht plaatsen kan dan helpen.

Ja oke daar heb je een punt, bij mij heeft de vorige eigenaresse van mijn motor die originele knippers eraf gehaald en er van die dingen die tegen je kuip op zitten op laten zetten.

Ik merk duidelijk dat bijvoorbeeld op rontondes auto's mijn knipperlicht niet opmerken, om die reden liggen ze er dus weer af en heb ik de originele er weer op.

Als je die led dingen ga plaatsen, hou er dan rekening mee dat het wattage om en nabij gelijk dient te zijn aan het wattage van het bolletje dat er nu inzit. Anders gaan ze met een conventioneel relais te snel knipperen. Hier kun je dan een relais voor nemen speciaal voor led maar dan zou je je knippers achter ook voor led moeten vervangen. Mocht je dit niet willen dan kun je altijd nog een weerstand nemen en deze er tussen plaatsen. Als je daar de waarde van wilt weten dan roep je maar even.

Ik vraag me trouwens sterk af hoe je die bedrading netjes naar je knipperlichten toe ga krijgen. Wordt volgens mij geen potje, bij mijn ZX6R zit daar namelijk geen kapje o.i.d. waar je wat achter weg kan werken, en dat is volgens mij bij een ZX9R ook zo.

Bij mij zitten ze zo:
1042077384_6_v5Qn.jpeg

Wat ik bedoel te zeggen, volgens mij is de zichtbaarheid van die knippers op die spiegels net zo "goed" als deze dingen.

Ik vraag me trouwens sterk af hoe je die bedrading netjes naar je knipperlichten toe ga krijgen. Wordt volgens mij geen potje, bij mijn ZX6R zit daar namelijk geen kapje o.i.d. waar je wat achter weg kan werken, en dat is volgens mij bij een ZX9R ook zo.

Bij mij zitten ze zo:
[afbeelding]

Wat ik bedoel te zeggen, volgens mij is de zichtbaarheid van die knippers op die spiegels net zo "goed" als deze dingen.

Volgens mij gaat de bedrading door het boutje van de spiegel en valt het zo allemaal wel redelijk mooi weg te werken.
Ik kwam op dit idee omdat ik voor mijn achterlicht een nieuwe had besteld eentje met geintegreerde knippers erin en dit zijn ook led's. Nu verkoopt de aanbieder dus ook deze spiegels en ik dacht laat ik dit in 1 koop doen. Maar goed ik begin nu wel te twijfelen en ik denk dan ook dat ik maar gewoone kleine led pinkers voor doe ipv die spiegels
full

Ja oke daar heb je een punt, bij mij heeft de vorige eigenaresse van mijn motor die originele knippers eraf gehaald en er van die dingen die tegen je kuip op zitten op laten zetten.

Ik merk duidelijk dat bijvoorbeeld op rontondes auto's mijn knipperlicht niet opmerken, om die reden liggen ze er dus weer af en heb ik de originele er weer op.

He :) heb je die dingen nog ik wil ze wel van je overnemen krijg je van mij een origineel setje terug ;)

Sorry maar het originele setje heb ik al ;) Bij die dingen van mij is het binnenwerk best wel vergaan dus ik zou even bij je dealer te biecht gaan... daar bestellen ze ze zo en die dingen kosten de wereld niet.

Laatst bewerkt:
Veranderen van gloeipinkers naar LEDpinkers geeft meestal problemen en niet per iedere motor is de oplossing eender; ook een speciaal last-onafhankelijk knipperrelais vergt soms aanvullingen en/of andere wijzigingen. Belangrijke boosdoener is vaak een "zwevend geschakeld" verklikkerlampje.

http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results
:Y bedankt Willem ik ben hiermee op de hoogte en heb daar al eens een topic over opgestart, daar heb jij mij nog goed geholpen kan ik mij zo herinneren.
Dit was toen voor mijn vorige motor en dit heb ik met weerstandjes goed kunnen verhelpen.
bij het achterlicht wat ik heb besteld zitten bijpassende weerstanden en dat moet goed komen volgens mij. Ik zal voor dan ook gewone led knippers plaatsen denk ik ipv die spiegels. En waar het mij in dit topic omging was of er dus speciale kapjes voor zijn om de gaten, van de knipperlichten, op te vullen.

Bedankt voor de reacties in ieders geval

Laatst bewerkt:
Als er geen plaatjes/kapjes op maat te krijgen zijn dan zou ik proberen: een stuk dun pvc-plaat in de juiste kleur verven en daarvan 2 stukjes op maat maken, 1 voor boven op het gat en 1 voor er onder en dan die 2 stukjes in het midden beplakken met mannetje en vrouwtje klittenband. Lukt dat dan heb je iets wat er in ieder geval ook weer af kan.

Als er geen plaatjes/kapjes op maat te krijgen zijn dan zou ik proberen: een stuk dun pvc-plaat in de juiste kleur verven en daarvan 2 stukjes op maat maken, 1 voor boven op het gat en 1 voor er onder en dan die 2 stukjes in het midden beplakken met mannetje en vrouwtje klittenband. Lukt dat dan heb je iets wat er in ieder geval ook weer af kan.

Dit is ook nog wel een idee, nou goed ik denk er nog even over na. Ik weet nu namelijk niet meer wat ik precies wil, lekker is dat :N

Terug
Bovenaan Onderaan