Afdekrubber remreservoir

Classic 1100

Rookie
4 jul 2021
24
5
Goedemorgen,

Heb via NR1 een mooie Chrome afdekcover gekocht voor mijn remreservoir voor Dragstar 1100 classic zit er mooi op maar stel dat het rubber wat onder het originele afdekplaatje zit niet echt goed zit ?

Kan dat erg veel kwaad of is deze alleen voor het lekken tegen te gaan?
Niet dat ik te beroerd ben om de zooi er weer af te halen dat niet, overigens hij lekt NIET , maar vraag het even OF de veiligheid niet in het geding komt.
 
Waarom denk je dat het rubber niet goed zit?
Na 4 ongewenste zwangerschappen kan ik me daar alles bij voorstellen.
@Classic 1100 dat rubber heeft 2 functies. Afdichten van het reservoir en de oppervlakte van de remolievoorraad gescheiden houden van de buitenlucht. Dus de dop of deksel MOET aan de bovenkant lekken om geen vacuum te krijgen boven het membraam, als de onderkant van het rubber lekt ben je de eerste die het weet. Zolang dat rubber niet vervormd is gaat het afdichten meestal goed. Alleen controle geeft uitsluitsel.
Is het een draaidop of een trapeziumvormig aluminiumplaatje? Trouwens, dat het membraam belucht wordt is dermate belangrijk om te voorkomen dat je installatie valse lucht trekt of de blokken terug blijft trekken
 
Laatst bewerkt:
Na 4 ongewenste zwangerschappen kan ik me daar alles bij voorstellen.
@Classic 1100 dat rubber heeft 2 functies. Afdichten van het reservoir en de oppervlakte van de remolievoorraad gescheiden houden van de buitenlucht. Dus de dop of deksel MOET aan de bovenkant lekken om geen vacuum te krijgen boven het membraam, als de onderkant van het rubber lekt ben je de eerste die het weet. Zolang dat rubber niet vervormd is gaat het afdichten meestal goed. Alleen controle geeft uitsluitsel.
Is het een draaidop of een trapeziumvormig aluminiumplaatje? Trouwens, dat het membraam belucht wordt is dermate belangrijk om te voorkomen dat je installatie valse lucht trekt of de blokken terug blijft trekken
Het is een rechthoekig deksel, met 2 schroefjes die vaak vastgerot zitten, en dan met de verkeerde schroevendraaier wordt geprobeerd deze los te draaien.
 
Het randje in het dekseltje zorgt er voor dat het rubbertje precies goed komt te liggen, moet je wel een enorme botteboer zijn wil je dat verkeerd doen
 
Goedemorgen,

Heb via NR1 een mooie Chrome afdekcover gekocht voor mijn remreservoir voor Dragstar 1100 classic zit er mooi op maar stel dat het rubber wat onder het originele afdekplaatje zit niet echt goed zit ?

Kan dat erg veel kwaad of is deze alleen voor het lekken tegen te gaan?
Niet dat ik te beroerd ben om de zooi er weer af te halen dat niet, overigens hij lekt NIET , maar vraag het even OF de veiligheid niet in het geding komt.
Even de 2 schroefjes los. Recht leggen en weer vast:) opgelost.

Dat het niet lekt wil niet zeggen dat er geen vocht in kan.
 
Na 4 ongewenste zwangerschappen kan ik me daar alles bij voorstellen.
@Classic 1100 dat rubber heeft 2 functies. Afdichten van het reservoir en de oppervlakte van de remolievoorraad gescheiden houden van de buitenlucht. Dus de dop of deksel MOET aan de bovenkant lekken om geen vacuum te krijgen boven het membraam, als de onderkant van het rubber lekt ben je de eerste die het weet. Zolang dat rubber niet vervormd is gaat het afdichten meestal goed. Alleen controle geeft uitsluitsel.
Is het een draaidop of een trapeziumvormig aluminiumplaatje? Trouwens, dat het membraam belucht wordt is dermate belangrijk om te voorkomen dat je installatie valse lucht trekt of de blokken terug blijft trekken
kun je dan verklaren waarom er bij auto's geen rubber tussen zit?
ALs het voor het afdichten was, is een simpele rubber ring prima, en dat geldt ook voor afschermen buitenlucht toch?
 
kun je dan verklaren waarom er bij auto's geen rubber tussen zit?
ALs het voor het afdichten was, is een simpele rubber ring prima, en dat geldt ook voor afschermen buitenlucht toch?
Andere set up.
Groter, meer ruimte, en het klotst wel, maar staat niet scheef in haarspeldbochten of bij parkeren.

Maak t potje op een motor zo groot als in een auto, dan ist niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan