afgebroken bout Z1000 koppelingsdeksel/blok

firro

MF'er
21 dec 2012
49
3
Beste techneuten;

helaas is mij ook dit overkomen; een kapotte bout.

achtergrond info:
Z1000 uit 2008
vorige eigenaar heeft aliexpress bouten gebruikt en één daarvan is dus afgebroken en precies daar lekt olie.
Zelf heb ik geprobeerd om het eruit te boren maar dit ging ongelofelijk lastig.

uiteindelijk toch eruit kunnen halen(niet volledig wss) met als gevolg een groter schroefgat(niet meer perfect rond) en geen schroefdraden meer.

Iemand hier die dit toevallig kan herstellen voor een mooi prijsie?
regio Rotterdam

zie bijlage.

Groet,
Firro
 

Bijlagen

  • bout2.jpg
    bout2.jpg
    187,6 KB · Weergaven: 97
  • bout1.jpg
    bout1.jpg
    141,5 KB · Weergaven: 97
Laatst bewerkt:
Heb je de resten er echt uit dan is het wel mogelijk om er een helicoil in te zetten, moet wel precies zitten zodat deksel er weer recht voorkomt.

Welke regio..?

Kzie al, regio 010.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de resten er echt uit dan is het wel mogelijk om er een helicoil in te zetten, moet wel precies zitten zodat deksel er weer recht voorkomt.

Welke regio..?
Regio Rotterdam.

Ik denk niet dat alles eruit is eerlijk gezegd, wil het niet te ver boren om ergere schade te voorkomen.
 
Ik zou n soort van mal maken aan de hand van t deksel, dat dan weer tegen t blok schroeven zodat met boren de boor niet kan verlopen, en dan met n linksdraaiende boor t eventuele restje eruit krijgen.
Daarna ff groter boren om te tappen voor de helicoil te plaatsen..
 
Ik zou n soort van mal maken aan de hand van t deksel, dat dan weer tegen t blok schroeven zodat met boren de boor niet kan verlopen, en dan met n linksdraaiende boor t eventuele restje eruit krijgen.
Daarna ff groter boren om te tappen voor de helicoil te plaatsen..
dat is inderdaad een goeie tip.. zelf heb ook geprobeerd met een linksdraaiende boor. maar wil liever toch aan een 'gevorderede' overlaten, wil het niet erger maken dan dat het is. hopelijk dat iemand het kan doen voor mij of evt. doorverwijzen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan