• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Afgebroken rembevestiging

Del Boske

MF veteraan
Lid geworden
29 jul 2004
Waarderingsscore
1
Is dit te fixen?
a6fc_1.JPG

dat is aluminium toch?

volgens mij kun je dat laten lassen @ een bedrijf, of iig, iemand die alu kan lassen..

over de kwaliteit daarvan kan ik niets zeggen ^^

Hoy, hoe krijg je dat nu voor elkaar, laat mij raden, schijfremslotje??
Wat betreft de vraag, dat ligt aan wat voor materiaal het is.
Aluminium is goed te (tig)lassen, je moet er wel rekening mee houden, dat er een heleboel hitte vrijkomt bij het lassen waardoor het materiaal kan vervormen.
Dus buiten dat je de vorkpoot eerst helemaal moet demonteren (o.a. binnenwerk en de binnenbuis eruit) kan het zomaar gebeuren dat na het lassen niets meer past.
Misschien is dit zoiets als, verzin voordat je begint.
Wat is wijsheid, je wilt toch weer veilig op pad denk ik?
In ieder geval succes met het verloop.

Hoy, hoe krijg je dat nu voor elkaar, laat mij raden, schijfremslotje??
Wat betreft de vraag, dat ligt aan wat voor materiaal het is.
Aluminium is goed te (tig)lassen, je moet er wel rekening mee houden, dat er een heleboel hitte vrijkomt bij het lassen waardoor het materiaal kan vervormen.
Dus buiten dat je de vorkpoot eerst helemaal moet demonteren (o.a. binnenwerk en de binnenbuis eruit) kan het zomaar gebeuren dat na het lassen niets meer past.
Misschien is dit zoiets als, verzin voordat je begint.
Wat is wijsheid, je wilt toch weer veilig op pad denk ik?
In ieder geval succes met het verloop.
:^

maar als je het gaat lassen maak dan even een hulpstukje van een paar stripjes dat je het oogje precies op dezelfde plek terug last. Anders gaat je remklauw scheef staan en daar komen dan weer rare dingen van :9

edit: vaak kan een lasser pas onder het lassen zeggen of het echt goed gelast kan worden of niet. Gegoten alu zoals je vorkpoot is vaker slechter te lassen.

Laatst bewerkt:
Ik lees hier allemaal over....krom worden etc.

Maar iedereen vergeet dat het hier om GIET aluminium gaat....probeer dat überhaupt maar eens te lassen.......gaat niet.

we zijn bezig over, een kromme kapotte vork te zoeken, en van die kromme het stuk af te halen.
maar idd giet alu is bijna niet te lassen

Terug
Bovenaan Onderaan