Beste mensen,
Ik heb een vraag over het afstellen van een twee takt. Heb me aardig ingelezen maar kom er niet uit. Ik heb een ktm 300 uit 1993 en ben deze aan het opknappen. Blok heb ik gereviseerd (alles schoongemaakt, lagers vervangen versnellingsbak, lagers krukas vervangen) en de motor is netjes gemaakt alleen kom ik er bij de carburateur niet uit. De motor loopt goed en trekt goed tot het laatste kwart. Hier stottert hij en trekt hij niet door. Nou kom ik uit dat dit de hoofd sproeier moet zijn (volgens internet). Nou heb ik van 160 tot 185 erin gehad maar het blijft het zelfde. De motor blijft stotteren op het laatste stukje gas. Wat mij ook opvalt is dat de motor vreselijk veel benzine neemt. Dit vertekent misschien ook wel wat omdat de sproeiers elke keer gewisseld worden en dat dan de vlotter leeg gemaakt wordt. Wie weet wat er aan de hand is?
Ik heb ook er een nieuw membraam ingezet en een nieuwe bougie
Ik heb een vraag over het afstellen van een twee takt. Heb me aardig ingelezen maar kom er niet uit. Ik heb een ktm 300 uit 1993 en ben deze aan het opknappen. Blok heb ik gereviseerd (alles schoongemaakt, lagers vervangen versnellingsbak, lagers krukas vervangen) en de motor is netjes gemaakt alleen kom ik er bij de carburateur niet uit. De motor loopt goed en trekt goed tot het laatste kwart. Hier stottert hij en trekt hij niet door. Nou kom ik uit dat dit de hoofd sproeier moet zijn (volgens internet). Nou heb ik van 160 tot 185 erin gehad maar het blijft het zelfde. De motor blijft stotteren op het laatste stukje gas. Wat mij ook opvalt is dat de motor vreselijk veel benzine neemt. Dit vertekent misschien ook wel wat omdat de sproeiers elke keer gewisseld worden en dat dan de vlotter leeg gemaakt wordt. Wie weet wat er aan de hand is?
Ik heb ook er een nieuw membraam ingezet en een nieuwe bougie