Afstellen van het ontstekingstijdstip Honda CB750 jaargang 80/81.

Ad R

Rookie
16 sep 2021
12
4
brunssum
Hallo, wie kan mij helpen met de afstelling van de ontsteking van een Honda CB750 jaargang 80/81.
Via het werkboek motorfiets techniek van de Honda (bij mij op blz. 141) lukt het me niet.
Ik heb geen stroboscoop en wil om te beginnen de afstelling dus zonder doen.
Als iemand hier de kennis van heeft en mij misschien nog iets duidelijker kan aangeven hoe ik dit moet doen.

M.vr.gr. Ad
100_5800.JPG
 
Beste mensen,
bedankt voor al jullie tips, ik heb het een na andere gecontroleerd, afgesteld of uitgevoerd en alles werkte zoals door jullie aangegeven is. Maar de motor wilde er maar niet door starten. Toen nog de tip om de benzine uit de vlotterkamers te vernieuwen gedaan en ja hoor na enkele keren
contact-aan starten, contact uit, contact-aan starten kwam er eindelijk reactie en startte de motor.
Zal wel nog wat afstellingen moeten doen maar ben wel blij dat hij nu wel al loopt.

Bedankt iedereen voor de nuttige tips
Advies; bij 2weken of langer stilstand herhaal dit, scheelt n berg ellende.
 
Hallo,

Door omstandigheden meer dan 1 jaar niet meer aan de motor kunnen hobbyen.
Nu wil ik toch weer de draad oppakken en de motor rijklaar maken.
Mijn vraag is de volgende:
Wat is de beste manier om de grondplaat te draaien zonder iets van elektrisch over me heen te krijgen.
Kun je bijvoorbeeld via de spoelen de grondplaat in de juiste richting draaien.

M. vr. gr. Ad
 
Hallo,

Door omstandigheden meer dan 1 jaar niet meer aan de motor kunnen hobbyen.
Nu wil ik toch weer de draad oppakken en de motor rijklaar maken.
Mijn vraag is de volgende:
Wat is de beste manier om de grondplaat te draaien zonder iets van elektrisch over me heen te krijgen.
Kun je bijvoorbeeld via de spoelen de grondplaat in de juiste richting draaien.

M. vr. gr. Ad
als het goed is zitten er bij een van de schroeven met een sleufgat in de grondplaat , 2 nokjes en een nokje op de aluminium houder..daar platte schroevendraaier tussen zetten en zo de hele plaat links of rechtsom verdraaien
 
Hallo,

Door omstandigheden meer dan 1 jaar niet meer aan de motor kunnen hobbyen.
Nu wil ik toch weer de draad oppakken en de motor rijklaar maken.
Mijn vraag is de volgende:
Wat is de beste manier om de grondplaat te draaien zonder iets van elektrisch over me heen te krijgen.
Kun je bijvoorbeeld via de spoelen de grondplaat in de juiste richting draaien.

M. vr. gr. Ad
op 4 uur de nokje voor de grondplaat, op 3 uur de nokjes voor de cilinders apart

 
Hallo,

Door omstandigheden meer dan 1 jaar niet meer aan de motor kunnen hobbyen.
Nu wil ik toch weer de draad oppakken en de motor rijklaar maken.
Mijn vraag is de volgende:
Wat is de beste manier om de grondplaat te draaien zonder iets van elektrisch over me heen te krijgen.
Kun je bijvoorbeeld via de spoelen de grondplaat in de juiste richting draaien.

M. vr. gr. Ad
Die Honda's hebben een vaste basisafstelling, als het goed is moet je merktekens gelijkzetten.
Dan zou het goed moeten staan.
 
Beste mensen,

Bedankt voor jullie nuttige reacties,
Kan iemand toch nog aangeven waar je vooral voor moet oppassen als je iets versteld aan de ontsteking, dat je geen elektrische schok krijgt.

mvr. Ad
 
Terug
Bovenaan Onderaan