Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Afstelling gsx 600f

Skinsdale

Rookie
19 aug 2018
6
0
Haaksbergen
Ik had een vraag over een gsx 600f 1995
Er is een k&n filter ogezet en laser 4in 1 uitlaat gemonteerd.
Hij loopt wel ma kan soms uitvallen ploffen het loopt waarachijnlijk te arm weet iemand wat voor.sproeier ik er beste in kan doen.
Dus ander openuitlaat en k&n filter.
Hiervoor met standaart uitlaat liep die wel goed
Graag julie reacties
 


In dit geval kan je beter met je ma even naar de huisarts rijden, dit is niet geschikt voor het forum.
 

Niemand kan op afstand zeggen welke sproeier je nodig hebt.

Het beste laat je de motor goed afstellen op een testbank.

Ik ben zelf ook eigenwijs geweest om mijn motor zelf af te stellen en, uiteindelijk lukt dat ook wel maar wat een tijdrovende klus is dat.
Een rugtas vol met gereedschap, op een dijk volgas uitzetten en, steeds je tank eraf schroeven om je bougies te checken en, dan weer naar huis om je sproeiers te wisselen.

Het is niet zo makkelijk als een brommer of een 2 takt motor afstellen dus, weet waar je aan begint
 
1e- Eerst zou ik het originele luchtfilter terugplaatsen, K&N geeft te veel doorlaat.
2e- Dan eerst testen, als de motor nu volgas goed loopt, lekker van de hoofdsproeier afblijven. (Alvorens met sproeiers te gaan rommelen, hiermee kun je de weg volledig kwijt raken)
3e- Naaldclip in het midden vd naald (zelf heb ik 2e groef van boven met een 1/2mm ring ertussen)
4e- Stationair --> luchtmengsel schroeven tussen 1,5 a 2 slagen zetten en dan fine tunen.
5e- Carbs synchroniseren

De GSX-600f loopt niet snel te arm.
Zelf heb ik een er ook met een vol uitlaatsysteem en al diverse afstellingen geprobeerd.
 
Je kan ook een AFR setje van AEM kopen, toevallig had ik een half jaar geleden de mazzel dat het nieuwste model voor 30% minder bij H-tune werd verkocht.
Meteen zo'n 200€ lichter maar ik wel dan ook alles zelf doen en leren.
Lambda Senssor in de linkpijp, meten is weten